تفهیم اتهام «محارب» به سارقان مسلح 5 بانک



 اتهام «محاربه» از طریق شرکت در سرقت مسلحانه در حالی از سوی مقام قضایی به 2 عضو اصلی دستبرد به 5 بانک و موسسه مالی در مشهد تفهیم شد که هنوز تحقیقات این پرونده درباره سایر جرایم ارتکابی آنان و همچنین دستگیری دیگر عوامل مرتبط با این باند ادامه دارد.

به گزارش خراسان، ماجرای دستبردهای مسلحانه اعضای این باند از چهاردهم تیر سال گذشته با سرقت 500 هزار تومان از تعاونی اعتباری فرشتگان شعبه بولوار معلم آغاز شد.2 متهم اصلی پرونده سرقت های مسلحانه که مسعود و مصطفی نام دارند با استفاده از کلاه کاسکت و ماسک بهداشتی چهره خود را می پوشاندند و در حالی که سلاح کلت کمری را نیز در دست می فشردند به بانک ها و موسساتی که از قبل شناسایی کرده بودند دستبرد می زدند و سپس با موتورسیکلت از محل می گریختند.

این گزارش حاکی است: 2 سارق مسلح اگرچه در برخی سرقت  هابه دلیل آموزش های ارائه شده به کارکنان بانک ها و موسسات مالی از طریق نیروی انتظامی، ناکام ماندند، اما تا ششم خرداد گذشته به 5 بانک و موسسه دستبرد زدند. آنان که نقشه سرقت های مسلحانه را در «پاتوق مجردی» واقع در منطقه سیدی مشهد طراحی می کردند در برخی دستبردهای مسلحانه، برای ترساندن مردم اقدام به تیراندازی هوایی کردند تا بتوانند راهی برای فرار بیابند.

اعترافات متهمان در بازسازی صحنه سرقت های مسلحانه نشان داد: «مسعود» (یکی از متهمان) وقتی وارد بانک می شد و چشمان وحشت زده مشتریان و کارکنان بانک را می دید در حالی که لوله سلاح گرم را به سوی کارمندان گرفته بود تلفن همراه آنان را نیز می گرفت و زیر پایش خرد می کرد تا کسی نتواند با پلیس تماس بگیرد از سوی دیگر نیز آنان هنگام فرار از چنگ مردم در یکی از دستبردهای نافرجام خود در بولوار معلم، قصد داشتند به زور خودروی پرایدی را متوقف کرده و با آن از محل بگریزند که راننده با فشردن پدال گاز موفق شد از چنگ سارقان خطرناک فرار کند.

بنابراین گزارش، دزدان مسلح بانک های مشهد پس از آن که ششم خرداد گذشته به موسسه مالی افضل توس در خیابان علیمردانی مشهد دستبرد زدند، با صدور دستورات ویژه ای از سوی قاضی حیدری (معاون دادستان مشهد) در حالی مورد ردیابی های اطلاعاتی قرار گرفتند که کیف حاوی دسته چک رئیس شعبه را نیز سرقت کرده بودند.

در پی وقوع این حادثه، گروهی از کارآگاهان زبده اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی با نظارت مستقیم سرهنگ رزمخواه (رئیس پلیس آگاهی) عملیات دستگیری اعضای این باند خشن را آغاز کردند و کارآگاهان با استفاده از شگردهای پلیسی و راهنمایی های تخصصی مقام قضایی موفق شدند 2 عامل اصلی دستبردهای مسلحانه را در حالی دستگیر کنند که یکی از آن ها در 3 کیلومتری مرزهای شرقی قصد خروج از کشور را داشت.

گزارش خراسان حاکی است: با اعتراضات صریح متهمان و بازسازی صحنه سرقت های مسلحانه در حضور قاضی حیدری، مشخص شد آنان آخرین باندی بودند که در مشهد اقدام به سرقت از بانک ها می کردند. پس از بررسی های مقدماتی و انجام تحقیقات گسترده میدانی از سوی مقام قضایی 2 متهم این پرونده در شعبه بازپرسی مورد بازجویی قرار گرفتند و معاون دادستان که شخصا رسیدگی به این پرونده را به عهده داشت اتهام محاربه از طریق شرکت در سرقت مسلحانه را به 2 تن از عوامل اصلی این باند تفهیم کرد و بدین ترتیب تحقیقات درباره دیگر جرایم آنان ادامه یافت.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------