کیف‌قاپی با پژو ٢٠٦



 دو پسر جوان که با خودروی پژو ٢٠٦ اموال مردم را به سرقت می‌بردند، از سوی دادگاه به ٣١ سال حبس و شلاق محکوم شدند.

به گزارش شرق، زنی شهریور سال گذشته به مأموران پلیس مراجعه کرد و مدعی شد دو جوان که سوار بر ماشین پژو ٢٠٦ بودند، کیفش را از دستش قاپیده‌اند.


این زن گفت: من داشتم در خیابان راه می‌رفتم که پژو به من نزدیک شد و یکی از دو جوان به سمتم هجوم آورد و کیف را از دست من گرفت. فریاد زدم و درخواست کمک کردم. اهالی سعی کردند به من کمک کنند، جلوی آنها را گرفتند اما موفق به فرار شدند و ما هم پلاک ماشین را برداشتیم


مأموران ساعاتی بعد از شکایت این زن، موفق به شناسایی پژو ٢٠٦ شدند و متهمان را بازداشت کردند. در بررسی اولیه میان پرونده‌ها مشخص شد متهمان پنج سرقت مشابه دیگر نیز انجام داده و در ماه‌های مختلف شاکیانی داشته‌اند. همه سرقت‌ها تقریبا به یک شیوه بود و متهمان در همه موارد کیف و موبایل شهروندان را به سرقت برده‌ بودند.


وقتی دو جوان که مهران و احمد نام دارند، بازجویی شدند، ابتدا مدعی شدند فقط کیف زن جوان را سرقت کرده‌اند و دیگر سرقت‌ها کار آنها نبوده ‌است اما وقتی میان چند متهم دیگر قرار گرفتند و از سوی شاکیان پرونده شناسایی شدند، دیگر نتوانستند اتهام خود را انکار کنند و توضیح دادند که برای تأمین هزینه‌های زندگی‌شان دست به این کار زده‌اند. احمد یکی از متهمان گفت: ماشین متعلق به من بود و با دوستم مهران کار می‌کردیم. بعد از اولین سرقتی که انجام دادیم فکر می‌کردیم دیگر آن را تکرار نمی‌کنیم اما چون پول زیادی به دست آوردیم، وسوسه شدیم و به کارمان ادامه دادیم. البته کیف را مهران می‌قاپید و من فقط راننده‌ بودم.


زنی که شکایت او باعث دستگیری متهمان شده‌ بود، یک‌ بار دیگر آنچه اتفاق افتاده‌ بود را برای مأموران توضیح داد و گفت: دو جوان پژوسوار جلوی من پیچیدند و با عربده‌کشی و پرخاشگری جلوی مرا گرفتند و کیفم را از روی دوشم کشیدند و بردند. من جیغ کشیدم و کمک خواستم. مردم سعی کردند کمک کنند، حتی یکی از شهروندان سعی کرد ماشین را متوقف کند اما نتوانستیم و آنها فرار کردند. من شکایت دارم و حاضر به رضایت‌دادن هم نیستم.


در ادامه تحقیقات مشخص شد متهمان علاوه بر پنج شاکی که شناسایی شدند، از افراد دیگری هم سرقت کرده‌اند. بعد از بازداشت متهمان بود که افراد دیگری نیز به اداره آگاهی مراجعه و اعلام کردند از سوی متهمان مورد سرقت قرار گرفتند.


با تکمیل تحقیقات و صدور کیفرخواست، پرونده برای حکم به دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد. متهمان در شعبه هشتم محاکمه شدند و یک ‌بار دیگر به ١٢ فقره سرقتی که انجام داده‌ بودند، اعتراف کردند. هرچند آنها اعلام کردند همه اموال مال‌باختگان را پس داده‌ و رضایت بیشتر آنها را نیز جلب کرده‌اند اما همچنان به خاطر جرمی که مرتکب شده ‌بودند، محاکمه شدند.


با پایان جلسه رسیدگی، هیأت قضات وارد شور شدند و متهمان را به دلیل اینکه سرقت را شب‌هنگام و با ایجاد رعب‌ و وحشت انجام می‌دادند، هرکدام به ١٥ سال حبس و ٧٤ ضربه شلاق محکوم کردند. همچنین احمد یکی از متهمان که در یک فقره سرقت از سلاح استفاده کرده ‌بود نیز به یک سال حبس بیشتر محکوم شد.


این حکم مورد اعتراض متهمان قرار گرفت اما در دیوان‌عالی کشور تأیید شد.

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------