سارق اینترنتی 520 میلیونی ریالی به دام افتاد



فرمانده انتظامی شهرستان قدس از دستگیری سارق اینترنتی 520 میلیون ریالی توسط پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات این شهرستان خبر داد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ"حجت اله کرمی زند"در تشریح این خبر گفت: در پی اعلام شکایت یکی از شهروندان مبنی بر برداشت غیر مجاز از حساب بانکی اش به مبلغ 520 میلیون ریال موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس فتای این شهرستان قرار گرفت.

این مقام انتظامی افزود:کارشناسان پلیس فتا با توجه به اظهارات شاکی که عنوان نمود برداشت وجه در صورتی اتفاق افتاده که کارت بانکی ام در اختیار خودم می باشد،دریافتند متهم یا از اطرافیان شاکی می باشد یا با افرادی سازمان یافته روبرو هستند که اقدام به جعل کارت های بانکی شهروندان و برداشت اینترنتی اقدام به سرقت می کنند.

سرهنگ"کرمی زند"خاطر نشان کرد:کارشناسان پلیس فتا با اخذ پرینت گردش مالی مالباخته دریافتند برداشت از حساب مالباخته از یکی از کارت خوان های فروشگاهی متعلق به"و-ن،ل"برداشت گردیده است.

وی افزود:مأموران پلیس فتا بلافاصله به فروشگاه مراجعه نمودند که مالک فروشگاه در مواجهه با پلیس اظهار داشت: فردی با در دست داشتن کارت بانکی و رمز کارت به فروشگاه مراجعه و تقاضای دریافت وجه نقد به مبلغ 520 میلیون ریال نمود که بنده به علت نداشتن وجه مورد تقاضا مبلغ 300 میلیون ریال را به یک شماره حساب و 200 میلیون ریال را به شماره حساب دیگر و مبلغ 20 میلیون ریال نیز وجه نقد به ایشان پرداخت نمودم.

سرهنگ "کرمی زند در ادامه تصریح کرد:تصاویر دوربین های مدار بسته و شماره حساب های انتقالی وجه سرقتی، چهره سارق که یکی از فرزندان مالباخته می باشد را مشخص نمود که مأموران پلیس فتا با کسب دستور قضایی و با رعایت موازین شرعی و حقوق شهروندی متهم را دستگیر و برای بررسی بیشتر به اداره پلیس فتای این شهرستان دلالت دادند.

"کرمی زند"خاطر نشان کرد:متهم دربازجویی فنی و پلیسی و در مواجهه با شواهد و دلایل موجود با ناچار لب به اعتراف گشود و گفت:به علت اختلافی که با پدرم داشتم و با دانش به اینکه چه مبلغی در حساب بانکی پدرم می باشد اقدام به سرقت کارت بانکی پدر و برداشت غیر مجاز نمودم .

وی ادامه داد: با اعترافات متهم پرونده مقدماتی تشکیل و متهم جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

این مقام انتظامی در پایان خطاب به شهروندان تصریح کرد:شهروندان در حفظ کارت های عابر بانک خود کوشا بوده و به صورت دوره ای اقدام به تعقیر رمز کارت خود نمایند و با فعال نمودن اس ام اس بانک خود گردش مالی خود را به صورت آنی دریافت نمایند تا در صورت کسر موجودی بتوان با سرعت بیشتری سارقان را دستگیر و به سزای اعمالشان رساند.

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------