بخشش مرد همسرکش در آستانه عیدفطر



مرد میانسال که همسرش را به خاطر عضویت در گروه‌های تلگرامی کشته بود، در آستانه عید فطر توسط فرزندانش و مادر مقتول بخشیده شد.

به گزارش جام‌جم ، سیاوش ساعت 7 و 45 دقیقه 27 اسفند سال گذشته، همسرش را در خانه‌شان در خیابان هفت‌چنار، خیابان شهید حاتمی به قتل رساند و گریخت. ماموران با حضور در محل جنایت، به تحقیق از پسر مقتول پرداختند که وی اعلام کرد والدینش با هم اختلاف داشته‌اند و پدرش بعد از قتل، از خانه فرار کرده است.

سرانجام بعد از 18 روز زندگی مخفیانه قاتل با مراجعه به پلیس آگاهی خود را تسلیم کرد. او با اعتراف به جنایت و بازسازی صحنه قتل روانه زندان شد.

در حالی که نزدیک به چهار ماه از این جنایت می‌گذرد، روز سه‌شنبه و در آستانه عید فطر مادر مقتول و دختر و پسر جوانی که ثمره 25 سال زندگی مشترک مقتول و متهم به قتل بودند، با حضور در شعبه هفتم بازرسی دادسرای امور جنایی متهم پرونده را بخشیدند و به قاضی مرشدلو گفتند که برای رضای خداوند از خونخواهی گذشته‌اند و عامل جنایت را می‌بخشند. به این ترتیب متهم از مجازات قصاص نجات یافت .

متهم روز سه‌شنبه برای اخذ آخرین دفاع از زندان به شعبه هفتم بازپرسی دادسرای امور جنایی تهران منتقل شد .

وی در آخرین اظهاراتش به بازپرس پرونده گفت: من کارگر خدماتی یک درمانگاه بودم و همسرم نیز در خانه یک زوج سالخورده کار می‌کرد. همسرم در گروه‌های تلگرامی زیادی عضو شده بود و من از این کار خوشم نمی‌آمد. او می‌گفت بزودی از من جدا می‌شود. سرانجام هم به دادگاه خانواده رفت و درخواست طلاق داد. شب جنایت گفت‌وگویمان به نزاع و درگیری لفظی تبدیل شد.

متهم به قتل تصریح کرد: ساعت سه بامداد بود که با ریختن ده‌ها قرص در داخل آب از همسرم خواستم آن را بنوشد، اما او از این کار خودداری کرد. در حالی‌که بسیار عصبانی شده بودم، با چاقوی میوه‌خوری ضربه‌هایی به بازوی همسرم زدم که زخمی شد. بعد هم با شال دستش را بستم تا جلوی خونریزی را بگیرم. دو ساعت بعد از آن همسرم جوراب زنانه‌ای را دور گردنش گره زد و تهدید کرد که می‌خواهد به زندگی‌اش پایان دهد و با این کار قصد ترساندن مرا داشت.

وی تصریح کرد: من هم عصبانی شدم و طنابی را که کنار تختخوابش بود، دور گردنش انداختم و محکم آن را نگه داشتم. وقتی به خودم آمدم همسرم فوت کرده بود. انگیزه‌ام از کشتن همسرم را روی کاغذی نوشتم و در نزدیکی جسد گذاشتم تا پسرم متوجه ماجرا شود. سپس از خانه فرار کردم و در تماس با پسرم از او خواستم به خانه‌مان برود.

وی اضافه کرد: من 25 سال با همسرم زندگی کرده بودم و او را دوست داشتم. یک تصمیم عجولانه باعث شد این چنین زندگی‌ام را از بین ببرم. خیلی پشیمانم و دچار عذاب‌ وجدان شده‌ام. هر روز در زندان برای همسرم نماز می‌خواندم و در ایام ماه رمضان برایش دعا می‌خواندم و خیرات می‌دادم. ای کاش عجولانه تصمیم نمی‌گرفتم. از مادر همسرم و دو فرزندم که مرا بخشیدند سپاسگزارم و تا آخر عمرم مدیون این بخشش آنها هستم.

پس از آخرین دفاعیات متهم به قتل، او با تجدید قرار قانونی روانه زندان شد. قرار است وی بزودی در دادگاه کیفری از جنبه عمومی جرم محاکمه شود.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------