تعقیب و گریز پلیس در اتوبان امام علی(ع)



باند سرقت در مناطق مختلف تهران با تیزهوشی پلیس تهران تهران منهدم شد و یکی از اعضا با گلوله مامور انتظامی جان سپرد.

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پلیس آگاهی تهران بزرگ، 28 اردبیشهت ماه عوامل گشت آشکار پلیس آگاهی در اتوبان امام علی ( ع) به یک دستگاه خودرو مزدا 3 با سه نفر سرنشین مظنون شدند که در استعلام پلاکِ خودرو مشخص شد که خودرو مزدا 3 دارای سابقه سرقت است.

مأمورین گشت پلیس آگاهی به راننده مزدا 3 دستور توقف داده اما راننده بدون توجه به هشدارهای پلیسی و با افزایش سرعت خودرو و ایجاد حرکات نمایشی اقدام به فرار می کند که مأمورین پس از یک تعقیب و گریز طولانی و عدم توجه راننده به شلیک چندین تیر هوایی، نهایتا در خیابان شهید رجایی لاستیک خودرو مزدا 3 را مورد هدف قرار می دهند که خودرو به گاردریل برخورد نموده و متوقف می شود.

 اخبارحوادث ,خبرهای  حوادث ,حوادث روز

با متوقف شدن خودرو مزدا 3 ، هر سه سرنشین خودرو به صورت پیاده اقدام به فرار می کنند که مأمورین یک نفر از آنها بنام «رضا . ح» را از ناحیه ران پا مورد اصابت گلوله قرار داده و دو نفر دیگر به اسامی «فرزین . د» و «محمدرضا . س» نیز در حین فرار دستگیر می شوند.

با دستگیری هر سه متهم ، بلافاصله هماهنگی های لازم با عوامل اورژانس جهت انتقال متهم "رضا . ح" به بیمارستان انجام اما با وجود انتقال متهم به بیمارستان و انجام اقدامات درمانی ، وی پس از چند ساعت فوت می کند.

پرونده در اداره بیستم پلیس آگاهی تهران بزرگ

در بازرسی اولیه داخل خودرو ، مقادیر متنابهی از اموال داخل خودرو متعلق به سایر خودروها کشف شد که با هماهنگی شعبه سوم دادیاری دادسرای ناحیه 34 تهران، پرونده جهت رسیدگی در اختیار اداره بیستم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

تحقیقات پلیسی و انهدام باند سارقین حرفه ای

دو متهم دستگیر شده در تحقیقات اولیه منکر هرگونه خلافی بوده اما پس از ارائه دلایل و مستندات غیر قابل انکار، سرانجام «فرزین» اعتراف می کند که خودرو مسروقه را یک ساعت قبل از برخورد با عوامل گشت پلیس آگاهی، از یکی از سارقین سابقه دار و حرفه ای در زمینه سرقت خودرو بنام «حسن . م» تحویل گرفته و مدعی می شود که دو سرنشین دیگر خودرو را صرفا جهت تفریح سوار خودرو مسروقه نموده است.

«فرزین . د» در ادامه اظهاراتش به دهها فقره سرقت داخل خودرو با همدستی «حسن . م» اعتراف و عنوان می کند که اموال مسروقه را بواسطه دیگر متهم دستگیر شده (محمدرضا . س) به متهم فوت شده (رضا . ح) فروخته است.

تحقیقات گسترده ای در دستور کار کارآگاهان اداره بیستم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت تا اینکه سه نفر از خریداران اموال مسروقه به اسامی «سلیمان و حسن . ی» (دو برادر) و «جعفر.ص» شناسایی، دستگیر و در بازرسی از انبار محل نگهداری اموال مسروقه در منطقه خلازیر مقادیر متنابهی از اموال مسروقه کشف و توقیف شد.

دستگیری سرکرده گروه در محل فروش اموال مسروقه

متهمین پس از انتقال به اداره بیستم پلیس آگاهی، هر سه متهم صراحتا به دهها فقره خرید اموال مسروقه از «حسن . م» اعتراف کردند؛ با بررسی سوابق «حسن . م» (30 ساله) مشخص شد که وی یکی از مجرمین سابقه دار و حرفه ای در زمینه سرقت خودرو و سرقت داخل خودرو می باشد که پیش از این نیز بارها دستگیر و روانه زندان شده است.

با شناسایی «حسن . م» به عنوان یکی از سارقین اصلی و در واقع سرکرده گروه، دستگیری وی در دستور کار کارآگاهان اداره بیستم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت و با انجام اقدامات پلیسی، کارآگاهان موفق به شناسایی محل تردد «حسن . م» در منطقه خلازیر شدند که در آنجا اقدام به فروش اموال مسروقه اقدام می کرد.

با شناسایی محل تردد «حسن . م» در منطقه خلازیر ، این محل تحت مراقبت نامحسوس پلیسی قرار گرفت تا نهایتا کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که «حسن . م» بهمراه سه عضو دیگر گروه سارقین داخل خودرو و بهمراه مقادیر متنابهی اموال مسروقه به منطقه خلازیر مراجعه کرده است؛ با اجرای طرح مهار، «حسن . م» بهمراه سه عضو گروه سارقین بنام های مسعود (47 ساله)، اسماعیل (35 ساله) و یک خانم جوان بنام رها (25 ساله) دستگیر و هر چهار متهم به اداره بیستم پلیس آگاهی منتقل شدند.

در زمان دستگیری متهمین که همراه با تیراندازی انجام گرفت، از متهمین دو دستگاه پراید دارای سابقه سرقت کشف و در بازرسی از این دو دستگاه خودرو نیز مقادیر زیادی از انواع اموال مسروقه داخل خودرو شامل دهها باطری خودرو، سیستم ضبط و ... کشف و متهمین به سرقت این اموال در منطقه نواب اعتراف کردند.

شیوه و شگرد سرقت ها

با انتقال این گروه از سارقین به اداره بیستم آگاهی و انجام تحقیقات ، متهمین صراحتا به دهها فقره سرقت داخل خودرو از انواع خودروهای سواری بویژه پژو 206 اعتراف و در خصوص محدوده سرقت ها نیز عنوان داشتند که عمده سرقت های خود را در مناطق شرق و شمال شرق تهران انجام داده اند.

در خصوص شیوه و شگرد سرقت ها نیز متهمین عنوان داشتند که در زمان سرقت ها (پس از تاریکی هوا) و برای عادی نشان دادن اوضاع، رها با حضور در محل سرقت ها بعنوان زاغ زن حضور داشته و در این زمان سایر اعضای گروه با استفاده از تاریکی هوا اقدام به انجام سرقت های خود کرده و پس از آن با خودروهای مسروقه از محل متواری می شدند و در ادامه تمامی اموال مسروقه توسط سرکرده گروه به خریداران اموال مسروقه فروخته می شد.

دهها فقره سرقت انواع خودرو با مشارکت خواهرزاده

با اعتراف اعضای گروه سارقین خودرو به تهیه انواع خودروهای مسروقه توسط «حسن . م»، تحقیقات در این خصوص در دستور کار کارآگاهان اداره بیستم آگاهی قرار گرفت.

در ادامه رسیدگی به پرونده، «حسن.م» در خصوص سرقت دهها دستگاه انواع خودرو سواری بویژه پراید، هیوندا، مزدا 3 و پژو 206 به کارآگاهان عنوان داشت که بهمراه خواهر زاده اش بنام «محسن . الف» (25 ساله) این سرقت ها را انجام داده است.

«حسن.م» در خصوص شیوه و شگرد سرقت خودروها نیز به کارآگاهان عنوان داشت: هر بار که تصمیم به تغییر خودروها می گرفتیم، من بهمراه محسن با یک دستگاه خودرو مسروقه که چندین روز از آنها - بهمراه سایر اعضای گروه - برای انجام سرقت های داخل خودرو استفاده شده بود اقدام به پرسه زنی و چرخیدن در کوچه و خیابان های خلوت می کردیم؛ زمانیکه یک دستگاه خودروی تک سرنشین را در حال بیرون آمدن از داخل پارکینگ مجتمع های مسکونی مشاهده می کردیم، به آنها نزدیک شده و در یک با استفاده از غفلت راننده ( عمدتا در زمان پیاد ه شدن از خودرو جهت بستن درب پارکینگ ) اقدام به سرقت خودرو جدید می کردیم و خودرو قبلی را در همان محل سرقت رها می کردیم.

زمین گیر شدن «محسن . الف» با شلیک گلوله کارآگاهان

با اعتراف «حسن . م» (سرکرده گروه) به دهها فقره سرقت انواع خودروی سواری در مناطق مختلف شهر تهران بویژه در تجریش، سیدخندان، دربند، سهروردی ، نواب و ... با مشارکت خواهر زاده اش، دستگیری «محسن.الف» در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت اما در تحقیقات پلیسی مشخص شد که «محسن.الف» با اطلاع از دستگیری دایی اش (حسن)، از مخفیگاهش متواری شده است.

سرانجام با انجام اقدامات پلیسی مخفیگاه «محسن.الف» در منطقه پاکدشت شناسایی و کارآگاهان اداره بیستم آگاهی با اخذ نیابت قضایی به این شهرستان اعزام شدند ؛ در زمان اجرای عملیات دستگیری، «محسن.الف» با اطلاع از حضور کارآگاهان در محل اقدام به فرار از طریق پشت بام می کند که کارآگاهان با رعایت قانون بکارگیری سلاح او را از ناحیه ی پا زمین گیر و دستگیر می کنند.


همزمان با دستگیری «محسن.الف» و در بازرسی از مخفیگاهش، یک دستکاه خودرو پرشیا مسروقه و همچنین چند دستگاه لپ تاپ مسروقه بهمراه مقادیر متنابهی از لوازم خودرو مسروقه از قبیل دهها عدد باند و رادیو پخش نیز کشف و توقیف شد.

معاون مبارزه با سرقت وسایط نقلیه پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر، افزود: در ادامه رسیدگی به این پرونده ، تاکنون دهها مالباخته شناسایی و برابر هماهنگی بعمل آمده با دادیار شعبه سوم دادسرای ناحیه 34 تهران، قسمتی از اموال مسروقه کشف شده از متهمین به مالباختگان تحویل و تحقیقات جهت شناسایی سایر جرایم ارتکابی متهمین، شناسایی سایر اموال مسروقه و همچنین مالباختگان و پیگیری اقدامات قانونی جهت تحویل اموال به مالباختگان در دستور کار اداره بیستم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است.

سرهنگ صفدر جانپرور با اشاره به دستور مقام قضایی در خصوص انتشار بدون پوشش تصاویر دو عضو اصلی گروه سارقین (دایی و خواهرزاده)، گفت: با توجه به سوابق متعدد دو متهم اصلی پرونده در ارتکاب جرایم مختلف بویژه در زمینه سرقت، اعتراف صریح متهمین به دهها فقره سرقت خودرو و همچنین صدها فقره سرقت داخل خودرو، شناسایی تعدادی از مالباختگان که خودروهای آنها به شیوه و شگرد موصوف سرقت شده و به جهت شناسایی سایر شکات و مالباختگان احتمالی، دستور انتشار بدون پوشش تصاویر متهمین از سوی دادیار محترم شعبه سوم دادسرای ناحیه 34 تهران صادر شده است لذا از کلیه شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصاویر متهمین شدند دعوت می شود تا جهت پیگیری شکایات خود به نشانی اداره بیستم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان وحدت اسلامی مراجعه نمایند.

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------