سرقت 3 میلیارد تومانی صندوق‌دار بانک



حسابدار بانک ملی شعبه زاهدان که پس از سرقت سه میلیارد و دویست میلیون تومانی پول‌ها را به چند حساب خود واریز کرده بود پس از فرار توسط مأموران پلیس مشهد دستگیر شد.

به گزارش ایران، ایران مأموران پلیس آگاهی کلانتری آبکوه مشهد که با ورود متهم به این شهر او را تحت نظر قرار داده بودند محل اقامتش را شناسایی کردند و در عملیاتی غافلگیرانه دستگیرش کردند. در بازرسی از مخفیگاهش نیز مبلغ 148 هزار و 200 دلار کشف شد که پس از تماس با مسئولان حراست بانک ملی زاهدان روشن شد وی حسابدار همین بانک در زاهدان بوده و سه میلیارد و دویست میلیون تومان اختلاس کرده است.

وی در حضور بازپرس «براتعلی بی‌ریا» ضمن اعتراف به جرم خود گفت: من کارمند (صندوقدار) بانک ملی شعبه مرکزی زاهدان بودم و 12 سال هم سابقه کار داشتم. این نقشه را به تنهایی کشیدم و برای اجرای آن منتظر یک فرصت مناسب بودم. تعطیلات اخیر را بهترین زمان برای اجرای نقشه‌‌ام تشخیص دادم که قبل از انجام آن یک بلیت هواپیما به مقصد تهران در ساعت 13:55 دقیقه تهیه کردم و از آنجا که می‌‌دانستم انتقال میزان زیادی پول به یک حساب دست‌کم تا صبح روز بعد مشخص نمی‌شود این پول را ساعت 12:30 در چند مرحله به چند حساب خودم ریختم و بانک را بدهکار کردم. همزمان با آخرین مرحله انتقال بلافاصله خودم را به فرودگاه رساندم و به سمت تهران پرواز کردم. وقتی به تهران رسیدم بلافاصله خود را به صرافی رساندم و پول‌های یکی از حساب هایم را به مبلغ 560 میلیون تومان به دلار تبدیل کردم اما با توجه به تعطیلی صرافی‌ها برای خرید بیشتر ناکام ماندم. شب اول در یک هتل اقامت کردم و صبح فردا که برای خرید دلارهای بیشتر رفتم متوجه شدم حسابم مسدود شده است. از آنجایی که می‌ترسیدم دستگیر شوم آن شب را به یک میهمان‌پذیر رفتم و شب بعدش را هم در پارک و خیابان‌های تهران گذراندم. بعد با تهیه بلیت اتوبوس از پایانه مسافربری کرج راهی مشهد شدم. برای اقامت به خیابان چمن رفته بودم که دستگیر شدم. من مجرد هستم و در تهران با خواهرم تنها زندگی می‌کنم، پدرم نیز فوت کرده است.

زنگ خطری برای مدیران

معاون دادستان عمومی و انقلاب مشهد نیز با اشاره به ادامه روند رسیدگی به پرونده این متهم در زندان گفت:‌دستگیری این فرد زنگ هشداری برای مدیران بود.

قاضی محمد بخشی محبی افزود:‌ ما از مدیران و مسئولان هر مجموعه‌ای توقع داریم برای پیشگیری از بروز چنین مسائلی چه در هنگام استخدام نیروی انسانی و چه در هنگام آموزش و هنگام خدمت رصدهای لازم را انجام دهند.

وی گفت:‌مسئولان این مجموعه بانکی اگر دقت می‌کردند و توجه بیشتری به کارکنانشان داشتند با توجه به تعطیلاتی که پیش رویشان بود بی‌شک این اختلاس رخ نمی‌داد.

معاون دادستان عمومی و انقلاب مشهد با اشاره به دستگیری صندوقدار بانک در کمترین زمان ممکن در مشهد گفت: در اینجا باید از پلیس مشهد تشکر کرد که در یک عملیات منظم و پیچیده موفق به شناسایی و دستگیری این فرد در مدت کوتاه حضورش در مشهد شدند.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------