فردی که سایت جعلی برای یارانه ایجاد کرده بود300میلیون تومان از حساب مردم برداشت کرد



چندی قبل برخی شهروندان با مراجعه به پلیس فتای تهران از کلاهبرداری در پوشش انصراف از یارانه شکایت کردند ، آنها اعلام کردند پیامک‌هایی دریافت کرده‌اند که چنانچه اطلاعاتشان به روز نشود یارانه آنها قطع خواهد شد. . بعد هم به این بهانه از آنها اطلاعات حساب، شماره کارت، رمز دوم، نام پدر وCVV2 درخواست شده است.

 به  گزارش  ایران ؛معاون امور بین‌الملل و حقوقی پلیس فتا ناجا با بیان اینکه پس از تحقیقات ویژه مشخص شد متهم سایت‌های جعلی راه‌اندازی کرده و با ارسال پیامک انبوه به مردم ، آنها را به این سایت راهنمایی و پس از وارد کردن اطلاعات ازحساب آنها پول برداشت می‌کند، تصریح کرد: بدین ترتیب با اقدامات فنی و تخصصی  ، کارآگاهان پلیس فتا در مرکز مبارزه با جرایم سازمان یافته و ملی؛ متهم را که از طریق سایت‌های جعلی به آدرس‌های yaraneh.net، refahee10.netو refahee.com اقدام به سرقت اطلاعات بانکی طعمه‌هایش می‌کرد، شناسایی و دستگیر کردند.

وی با بیان اینکه تاکنون فقط در تهران 34 شاکی که به این روش هدف کلاهبرداری قرار گرفته‌اند ، شناسایی شده‌اند تأکید کرد: از این افراد بیش از 300 میلیون تومان سرقت شده و پرونده در سایر استان‌ها نیز در حال پیگیری است.سرهنگ رمضانی در ادامه با اشاره به اینکه شهروندان همواره باید مراقب کلاهبرداری مجرمان از طریق «فیشینگ» باشند ، تصریح کرد: مجرمان از طریق فیشینگ یک وب سایت جعلی شبیه سایت اصلی می‌سازند پس مردم باید دقت داشته باشند که خودشان حتماً لینک اصلی بانک را وارد کنند و به لینک‌های ارسالی توجه نکنند.وی با بیان اینکه در کشور ما وب سایتی وجود ندارد که از دامنه سایر کشورها برای خدمات عمومی استفاده کند از شهروندان خواست تا موارد مشکوک را به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir از طریق ارتباط با ما و یا از طریق تماس با شماره 81818 به پلیس فتا گزارش کنند
 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------