کلاهبرداری از خانم‌های پولدار به شیوه پمپ بنزینی!/ مالباختگان به پلیس مراجعه کنند +تصاویر



دو جوان که به شیوه پمپ بنزینی اقدام به کلاهبرداری از خانم‌ها می‌کردند،‌ توسط پلیس شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، 29 خرداد ماه امسال خانمی با مراجعه به کلانتری 101 تجریش به مأمورین اعلام کرد که دو نفر در پوشش مأمورین امداد خودرو اقدام به کلاهبرداری از وی کرده اند.

پرونده در پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ:
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "سرقت لوازم خودرو جهت کلاهبرداری" و به دستور دادیار شعبه سوم دادسرای ناحیه 34 تهران ، پرونده جهت رسیدگی در اختیار پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

 اخبارحوادث ,خبرهای حوادث, حوادث روز


اظهارات مالباخته:
مالباخته پس از مراجعه به پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : " چندی پیش برای انجام ورزش صبحگاهی به پارک قیطریه رفته بودم ؛ پس از پایان ورزش صبحگاهی ، با مراجعه به محل پارک خودرو شخصی ام قصد روشن کردن خودرو را داشته اما ماشین روشن نشد !!! چند دقیقه ای در حال تلاش برای روشن کردن ماشین بودم که در همین زمان دو نفر با یک دستگاه خودرو سمند سفید رنگ دارای آرم و علائم مشخص به بنده مراجعه و خودشان را مأمورین امداد خودرو معرفی کردند ؛ آنها به بهانه پیدا کردن علت نقص فنی ، اقدام به بررسی موتور خودرو کرده و نهایتا عنوان داشتند که پمپ بنزینِ ماشین دچار نقص فنی شده و نیاز به تعویض دارد ؛ به این بهانه آنها اقدام به تعویض پمپ بنزین کرده و در ازای تعویض آن نیز با یک پمپ بنزین جدید و دارای هولوگرام مبلغ 260 هزار تومان از بنده پول دریافت کردند ؛ پس از چند روز ، جهت پیگیری علت خرابی خودرو و تعمیر اساسی آن به یک مرکز امداد خودرو رسمی در شمال تهران مراجعه کردم که کارشناس امداد خودرو با بررسی دقیق خودرو عنوان داشت که سیستم سوخت رسانی خودروی بنده به صورت عمدی دچار نقص شده !! و پمپ بنزین جدید خودروی بنده نیز - بر خلاف ادعای آن دو تعمیرکار – دسته دو و کارکرده است ".

شناسایی مأمور قلابی امداد خودرو قلابی:
با توجه به شیوه و شگرد کلاهبرداری و بررسی پرونده های مشابه ، کارآگاهان اقدام به شناسایی یکی از مجرمین سابقه دار پایگاه یکم آگاهی بنام "مسعود . ح" کردند که سال گذشته دقیقا به همین شیوه و شگرد دستگیر و روانه ی زندان شده بود اما در ادامه اطلاع پیدا کردند که "مسعود" همچنان در زندان حضور دارد.

 اخبارحوادث ,خبرهای حوادث, حوادث روز


در ادامه تحقیقات ، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که برادر مسعود بنام "حیدر. د" ( 32 ساله ) که او نیز از مجرمین سابقه دار است با یک دستگاه خودرو سمند سفیدرنگ در محدوده محل سکونتش در منطقه سبلان تردد دارد ؛ با بهره گیری از اطلاعات بدست آمده از "حیدر . د" و احتمال ارتکاب جرم توسط وی ، تصویر وی از سیستم جامع پلیس آگاهی استخراج و به رؤیت مالباخته رسید که بلافاصله مالباخته اقدام به شناسایی وی به عنوان تعمیرکار اصلی خودرو نمود.

با شناسایی دقیق "حیدر . د" از سوی مالباخته ، دستگیری وی در دستور کار کارآگاهان پایگاه یکم آگاهی قرار گرفت و پس از چند روز مراقبت نامحسوس از محل تردد متهم در خیابان سبلان ، وی در زمان تردد با یک دستگاه خودرو سمند سفید رنگ دارای آرم و علائم مشخص با عنوان امداد خودرو سراسری دستگیر شد.

 اخبارحوادث ,خبرهای حوادث, حوادث روز


 کاراگاهان پایگاه یکم آگاهی با مراجعه به مخفیگاه متهم و بازرسی دقیق از این محل موفق به کشف دهها پمپ بنزین متعلق به انواع خودروهای پژو ( 405 ، 206 ) ، مگان و زانتیا و همچنین آرم ، اتیکت و علائم ( هولوگرام) مجعول منتسب به شرکت های خودروسازی شدند که متهم با نصب این علائم بر روی پمپ بنزین های مسروقه و یا دست دوم ، اقدام به فروش آنها به مالباختگان و صاحبان خودروها ( مالباختگان ) تحت عنوان پمپ بنزین نو ( آکبند) کرده بود.

اعترافات متهم:
"حیدر . د" که چاره ای جز اعتراف و بیان حقیقت نداشت صراحتا به مسروقه بودن پمپ بنزین های مکشوفه اعتراف و عنوان داشت که بهمراه یکی از دوستانش بنام "محمد . ج" ( 30 ساله )، تحت عنوان مأمورین امداد خودرو اقدام به فروش پمپ بنزین های مسروقه به شکات و در واقع کلاهبرداری کرده است.

"حیدر . د" در اعترافاتش به کارآگاهان گفت: " خودروهایی که رانندگان آنها عمدتا زن بودند ، شناسایی و آنها را تعقیب می کردیم ؛ زمانیکه از خودروهایشان پیاده و آنرا ترک می کردند ، به سراغ ماشین ها می رفتیم و پس از ایجاد نقص فنی در سیستم سوخت رسانی خودروها ، با پرسه زنی در خیابان منتظر می ماندیم تا راننده ی (صاحب) خودرو به محل پارک خودرو مراجعه نماید ؛ هنگامی که مالک خودرو قصد روشن نمودن خودرو را می کرد ، ماشینش روشن نمی شد و در این زمان با مراجعه به وی ضمن معرفی خود به عنوان مأمور امداد خودرو ، به صورت صوری اقدام به بررسی خودرو کرده و نهایتا اعلام می کردیم که پمپ دچار نقص شده و حتی احتمال حریق خودرو نیز وجود دارد ؛ رانندگان خودروها نیز بناچار درخواست تعویض پمپ را می کردند و ما نیز پمپ سالم خودروهای آنها را باز و یک پمپ کارکرده دیگر را تحت عنوان پمپ آکبند به روی خودروهای آنها نصب می کردیم ؛ جهت این کار مبالغی بین 250 تا 450 هزار تومان بسته به نوع خودرو دریافت می کردیم و پمپ سالم خودروهای آنها را نیز بعنوان داغی با خودرو می بردیم".

دستگیری همدستان متهم:
با شناسایی "محمد . ج" بعنوان دیگر متهم این پرونده ، کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی به محل سکونت "محمد" در خیابان سبلان مراجعه و با انجام مراقبت های نامحسوس پلیسی موفق به دستگیری وی شدند.

 اخبارحوادث ,خبرهای حوادث, حوادث روز

در ادامه تحقیقات ، متهم اصلی پرونده ( حیدر ) ضمن معرفی یکی دیگر از همدستان سابقش بنام "حسن . ن" ( 45 ساله ) عنوان داشت که دهها فقره سرقت پمپ بنزین خودرو و فروش آنها به دهها راننده خودرو را بهمراه "حسن. ن" انجام داده اما پس از گذشت مدتی ، حسن با جدا شدن از وی به تنهایی ( تک نفره ) این شیوه و شگرد سرقت و کلاهبرداری را انجام می دهد که نهایتا مخفیگاه "حسن . ن" نیز در منطقه پیروزی شناسایی ، دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه وی نیز دهها پمپ بنزین مسروقه و یک دستگاه خودرو پژو 405 سبز رنگ مورد استفاده در سرقت ها کشف و توقیف شد.

سرهنگ کارآگاه کرم یوسف وند ، رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت : "با اعتراف صریح متهم و دلایل و اسناد بدست آمده از مخفیگاه متهمین بویژه متهم اصلی پرونده ، متهمین به دهها فقره سرقت و کلاهبرداری به شیوه و شگرد فوق اعتراف و با انجام تحقیقات پلیسی تعدادی از مالباختگان شناسایی ، به پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ و پس از شناسایی متهمین و اطلاع از موضوع کلاهبرداری اقدام به طرح شکایت از آنها کردند ".

سرهنگ کارآگاه کرم یوسف وند ، در پایان این خبر عنوان داشت: " از کلیه شکات و مالباختگانی که بدین شیوه و شگرد بویژه در معابر و اتوبان های شهر تهران بویژه شمال شهر ، در زمان مراجعه به مراکز خرید ، پارک ها و ... مورد کلاهبرداری قرار گرفتند دعوت می شود تا جهت شناسایی متهمین و طرح شکایات خود به پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ در اتوبان شهید صدر ( مسیر شرق به غرب ) – ابتدای خیابان قلندری شمالی مراجعه نمایند ".
 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------