قتل خانوادگي «خيابان گاندي»




متهمان پرونده مشهور «قتل خانوادگي در خيابان گاندي»، دختر و پسري ١٦ ساله به نام‌هاي سميه و شاهرخ بودند كه ١٢ دي ٧٥ با ارتكاب دو قتل خانوادگي، سرنوشت خود را براي هميشه تغيير دادند. اين دو با همكاري هم، برادر ٨ ساله و خواهر ١٣ ساله سميه را در طبقه دوم خانه پدري سميه خفه كردند و در حالي كه قصد جان مادر سميه را نيز كرده بودند، در عملي كردن آن ناكام ماندند تا پس از دستگيري از سوي پليس، به جرم همان دو قتل دادگاهي شوند.


 رسانه‌ها كه با تمركز ويژه، جلسه رسيدگي به پرونده متهمان را پوشش مي‌دادند، نوشتند: «مخالفت پدر سميه با ازدواج اين دو نوجوان باعث شد تا نقشه قتل را بكشند. آنها تحت تاثير يك فيلم خارجي برادر و خواهر سميه را در وان حمام خفه كردند.» متهمان نوجوان در حالي در دادگاه محاكمه شدند كه گويي ماهيت جرم (قتل دو نفر) چوبه‌دار را از پيش براي‌شان آماده كرده بود، با اين همه پدر سميه رضايت داد تا سرانجام پس از هياهوي بسيار، به ترتيب ١٢ و ١٠ سال حبس به سن نوجواني سميه و شاهرخ اضافه شود.

 

درباره علل وقوع حادثه، مواردي چون «افسردگي و روان‌پريشي سميه»، «بي‌توجهي‌هاي پدر»، «مخالفت پدر با ازدواج او و شاهرخ»، «تصميم سميه براي انتقام گرفتن از خانواده»، «تاثير گرفتن از فيلم‌هاي خارجي»، «فقر اخلاقيات و معنويات» از سوي كارشناسان ياد شده بود. اكنون ٢٠ سال از روزي كه متهمان، مرتكب قتل شدند مي‌گذرد. آنها حبس خود را سپري كرده‌اند و احتمالا آزاد شده‌اند؛در حالي كه كمتر كسي از آنها خبر دارد.

 

 اخبار حوادث  - اعتماد

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------