پرستار پیرزن؛ سارق گاوصندوق ٧٥٠‌ میلیون‌تومانی



زن‌وشوهری که با طراحی نقشه‌ای حساب‌شده بیش از ٧٥٠ ‌میلیون تومان طلا و جواهرات از زنی مسن سرقت کرده بودند، دستگیر شدند.

به گزارش شرق ، فردی چندی قبل با مراجعه به کلانتری قلهک، به مأموران اعلام کرد گاوصندوقی حاوی بیش از ٧٥٠ ‌میلیون تومان طلا و جواهرات از منزل مادرش واقع در خیابان دولت سرقت شده است.


مال‌باخته پس از معرفی به پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: «برای پرستاری از مادرم که بیش از ٨٠ سال دارد، از طریق یک شرکت خدماتی زنی را به‌عنوان پرستار استخدام کردم تا اینکه در ساعت ٢٤ روز ٢٧ اردیبهشت این زن با من تماس گرفت و گفت آن شب نمی‌تواند نزد مادرم بماند. به خانه مادرم رفتم. پس از ورود به منزل در کمال تعجب متوجه شدم مادرم به حالت بیهوش روی زمین افتاده و گاوصندوق هم نیست.

 

چندین بار با شماره تلفن همراه پرستار مادرم تماس گرفتم اما موبایلش خاموش بود. بلافاصله با مرکز اورژانس تماس گرفتم و مادرم را به بیمارستان منتقل کردم و پس از انجام اقدامات درمانی، از سوی تیم پزشکی بیمارستان اعلام شد مادرم به‌وسیله نوشیدنی مسموم، دچار مسمومیت شدیدی شده و با توجه به سن بالا نیاز به مراقبت پزشکی دارد».


کارآگاهان با توجه به اظهارات مال‌باخته مبنی بر تجهیز محل سکونت مادرش به دوربین‌های مداربسته به بررسی تصاویر ضبط‌شده پرداختند و فهمیدند پرستار خانه به‌ نام «منصوره» ابتدا با تهیه آب‌میوه مسموم مادر شاکی را بیهوش کرده و درادامه با حضور جوانی حدودا ٣٠ساله گاوصندوق را دزدیده و از خانه بیرون برده است. کارآگاهان اطمینان پیدا کردند سارقان از محل گاوصندوق و محتویات باارزش داخل آن اطلاع دقیق داشته‌اند.

 

در تحقیق از مادر مال‌باخته مشخص شد وی چندین بار، در حضور پرستار خانه گاوصندوق را باز کرده و طلا و جواهرات و وجه نقد از داخل آن برداشته است. کارآگاهان پس از شناسایی زن ٣٢ساله به‌عنوان یکی از سارقان گاوصندوق، با مراجعه به دفتر شرکت خدماتی محل استخدام او در منطقه تهرانپارس، محل سکونت «منصوره» را در شهریار پیدا کردند و باخبر شدند منصوره چند روز پیش از سرقت، به‌همراه همسرش از این محل متواری شده است. درادامه، با شناسایی «وحید. الف» (٢٨ساله) به‌عنوان همسر منصوره، کارآگاهان اطمینان پیدا کردند منصوره با مشارکت همسرش سرقت بیش از ٧٥٠‌ میلیون تومانی طلا و جواهرات را انجام داده است.


در ادامه رسیدگی به پرونده و با شناسایی خودرو پراید متعلق به متهمان، بلافاصله دستور توقیف خودرو و دستگیری سرنشینان آن در سیستم جامع پلیس ثبت شد و چند روز بعد خودرو پراید متهمان به‌همراه دو سرنشین از سوی گشت آشکار پلیس آگاهی در منطقه یافت‌آباد شناسایی و توقیف شد و سرنشینان در اختیار پایگاه سوم آگاهی قرار گرفتند اما در ادامه تحقیقات مشخص شد منصوره و همسرش پس از ارتکاب سرقت، پراید را به صورت قولنامه‌ای فروخته‌اند.

 

در شرایطی که هیچ‌گونه اطلاعات جدیدی درباره مخفیگاه متهمان وجود نداشت، اقدامات پلیسی و تخصصی برای شناسایی مخفیگاه و دستگیری آنها در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت و سرانجام آخرین مخفیگاه این زوج در شهرک مخابرات شهرستان شهریار شناسایی و هر دو نفر آنها در ساعت یک بامداد، در مخفیگاهشان دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه آنها نیز بیش از ٥٠٠‌ میلیون تومان از اموال مسروقه کشف شد. کارآگاهان پس از دستگیری متهمان و اعتراف حمید به طراحی سرقت، با شناسایی خریداران اموال مسروقه اقدام به دستگیری آنها در جنوب تهران کردند و در بازرسی از محل فعالیت آنها نیز مابقی طلا و جواهرات مسروقه کشف شد.

 

سرهنگ کارآگاه محمد نادربیگی، رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با تأیید این خبر گفت: با اعتراف صریح هر دو متهم به طراحی و انجام سرقت و کشف اموال مسروقه، قرار قانونی از سوی بازپرس پرونده صادر و متهمان با قرار قانونی روانه زندان شدند».مرکز اطلاع‌رسانی پلیس آگاهی تهران با اشاره به این پرونده هشدار داد: «از نگهداری وجوه نقد و اموال باارزش خود به صورت یک‌جا خودداری کنید. محل نگهداری وجه نقد، طلا و جواهرات و اشیای باارزش و گران‌بها را به نیروهای خدماتی، نظافتچی، آشپز، پرستار و... نشان ندهید. در صورت پیش‌بینی گاوصندوق برای نگهداری اموال باارزش اعضای خانواده، گاوصندوق باید داخل دیوار جاسازی شود یا به نقطه ثابت و محکمی از ساختمان جوش خورده باشد».

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------