دستگیری دزدی که در خانه سرقت شده سلفی گرفت



ابتدا با پرسه زدن مقابل خانه‌های ویلایی و اطمینان از این‌که کسی در خانه حضور ندارد، با دیلم در ورودی را تخریب و پس از ورود به خانه‌ها در مدت یک ساعت همه‌جا را جستجو کرده و طلا، سکه و پول‌ها را برمی‌داشتم....

دزد سابقه‌دار گمان نمی‌کرد هنگام عکس سلفی گرفتن با خانه مالباخته، دوربین مداربسته مغازه‌ای تصویر او را شکار می‌کند. متهم با تمام خانه‌هایی که به آن دستبرد زده، عکس سلفی گرفته است.
 
به گزارش جام‌جم، رسیدگی به این پرونده از اوایل فروردین امسال و در پی شکایت مردی که خانه‌اش مورد سرقت قرار گرفته بود، در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی ویژه غرب استان تهران قرار گرفت.

ماموران با حضور در آنجا مشاهده کردند در ورودی خانه ویلایی شاکی با دیلم تخریب شده و سارق یا سارقان هنگام عصر و زمانی که این خانواده فقط یک ساعت بیرون رفته بودند، به خانه دستبرد زده‌اند.

بررسی‌ها نشان می‌داد که گاوصندوق خانه نیز تخریب و طلا، پول و سکه به ارزش 30 میلیون تومان سرقت شده است.

همزمان با تشکیل پرونده قضایی و با دستور بازپرس اسماعیل برجسته، رئیس شعبه اول دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان شهریار تحقیقات پلیسی ادامه داشت تا این‌که افراد دیگری نیز که ساکن شهرستان شهریار و اطراف آن بودند، با حضور در پلیس آگاهی شکایت‌های مشابهی را مطرح کردند.

بررسی‌ها نشان می‌داد سرقت‌ها به یک شیوه رخ داده و اموال به سرقت رفته از شاکیان از پنج تا 50 میلیون تومان بوده و دزد یا دزدان این خانه‌های ویلایی، از افراد سابقه‌دار بوده که یکساعته دست به سرقت زده‌اند.

سلفی با محل سرقت
جستجوی پلیس برای رازگشایی از این دزدی‌های سریالی ادامه داشت تا این‌که اوایل هفته گذشته دختری جوان با پلیس تماس گرفت و از دستبرد دزدان به خانه‌شان در یکی از محله‌‌های شهریار خبر داد. بعد از این تماس ماموران با حضور در آنجا به تحقیق از او پرداختند که وی به افسر تحقیق گفت: خانواده‌ام به مهمانی رفته بودند و من هم برای انجام کاری از خانه بیرون رفتم و یک ساعت بعد هنگام بازگشت به خانه، مرد جوانی را دیدم که با گوشی در حال گرفتن عکس سلفی از خودش و خانه ما بود.

زمانی که به وی نزدیک شدم، از خانه‌مان فاصله گرفت و بسرعت فرار کرد.

وی ادامه داد: سپس دیدم در ورودی خانه تخریب شده و همه وسایل به هم ریخته است. سراسیمه به سمت کمد طلاهایمان رفتم و دیدم هر چه طلا و سکه داخل آن بوده، سرقت شده است.

من به همان مردی که مقابل خانه‌مان عکس سلفی می‌گرفت، مشکوک هستم. ماموران با اطلاعات به‌دست آمده از مالباخته، به جست‌وجو در اطراف پرداخته و متوجه شدند چند مغازه آن‌طرف‌تر از خانه مالباخته دوربین مداربسته نصب شده است. ماموران در بازبینی دوربین مداربسته، تصویر سارق را به‌دست آورده و با بررسی بانک مجرمان پلیس آگاهی، مشخص شد تصویر این متهم فراری با یکی از دزدان سابقه‌دار خانه، مطابقت دارد. بررسی‌ها نشان می‌دادکه این سارق زمستان سال گذشته با پایان یافتن محکومیتش از زندان آزاد شده است.

دستگیری متهم
با کشف این سرنخ، روند رسیدگی به پرونده وارد مرحله جدیدی شد. ماموران مکان‌هایی را که احتمال حضور سارق فراری در آنجا وجود داشت، به‌طور نامحسوس زیرنظر گرفتند تا این‌که چند روز پیش متهم فراری را در یکی از محله‌های شهریار زمانی که قصد دزدی از خانه دیگری را داشت، دستگیر کردند.

متهم با انتقال به پلیس آگاهی ویژه غرب استان تهران، در بازجویی راز دستبرد به 40 خانه ویلایی را فاش کرد.

متهم به سرقت به افسر بازجو گفت: ابتدا با پرسه زدن مقابل خانه‌های ویلایی و اطمینان از این‌که کسی در خانه حضور ندارد، با دیلم در ورودی را تخریب و پس از ورود به خانه‌ها در مدت یک ساعت همه‌جا را جستجو کرده و طلا، سکه و پول‌ها را برمی‌داشتم. برای این‌که مطمئن شوم به کدام خانه دستبرد زده‌ام کنار خانه‌ها می‌ایستادم و با نمای بیرونی ساختمان عکس سلفی می‌گرفتم. تاکنون با این شیوه به 40 خانه ویلایی دستبرد زده و اموال سرقتی را به سه مالخر فروخته‌ام.

متهم با قرار قانونی روانه زندان شد. این در حالی بود که پلیس در مرحله بعدی تحقیقات سه خریدار اموال سرقتی را شناسایی و دستگیر کرد.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------