علت صدای مهیب انفجار در بجنورد مشخص شد



مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان‌شمالی گفت: صدای انفجار مهیب که ساعت ۱۹ در بجنورد شنیده شد، مربوط به بازگشایی معدن بود.

به گزارش ایسنا  ، «حسین عظیمی» با بیان این‌که  این انفجار در جاده «بجنورد - آشخانه» در محل کوه‌های پشت شهرک صنعتی بیدک جهت بازگشایی معدن انجام شده است، اظهار کرد: فقط شماری از شیشه‌های مغازه‌های اطراف شکسته شده و این انفجار خسارت دیگری در بر نداشته است.
 
وی توضیح داد: این انفجاردر معدن سنگ واقع در ضلع غربی شهرک صنعتی شماره یک بجنورد به منظور تأمین مصالح مورد نیاز پیمانکار راه و شهرسازی رخ داده است.
 
مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان‌شمالی با بیان این‌که این انفجار بدون اطلاع‌رسانی قبلی انجام شده بود، گفت: با توجه به این‌که این معدن در فاصله نزدیکی با شهر قرار دارد بنابراین باید از قبل اطلاع‌رسانی شده و از مواد منفجره کمتری به لحاظ جلوگیری بروز آسیب در منازل و ایجاد دلهره و ترس در میان مردم استفاه می‌شد.
 
عظیمی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون همه نیروهای امدادی و انتظامی در محل مستقر هستند و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.
 
وی با اشاره به این‌که انفجار دوم از طریق رادیو اطلاع‌رسانی شده و شدت آن نیز در مقایسه به انفجار اول کمتر بود، یادآورشد: در انفجار اول بی‌دقتی و مراقبت کمتری انجام شده است.
 
مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان‌شمالی خاطرنشان کرد: پیش از این نیز انفجارهایی برای تأمین مصالح مورد نیازدر این محل صورت گرفته بود.
 
به گزارش ایسنا، در پی انفجار و صدای مهیبی که از سمت غرب بجنورد شنیده شد که شدت صدای انفجار به حدی بود که خانه‌های شهر لرزید و لرزش و صدا در تمام نقاط شهر احساس شد. 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------