قتل مرد جوان در تیراندازی کور



مرد جوان که متهم است در تیراندازی کور پسر جوانی را با شلیک گلوله به قتل رسانده، در دادگاه جنایی به تشریح ماجرا پرداخت.

به گزارش جام‌جم ، سحرگاه 23 شهریور سال 93 ماموران پلیس آگاهی در جریان تیراندازی مرگبار در خیابان دماوند تهران قرار گرفتند. در ادامه تیمی از ماموران راهی محل تیراندازی شده و پس از ورود به یک شرکت تجاری با جسد پسر جوانی به نام مسعود روبه‌رو شدند که بر اثر شلیک گلوله به قتل رسیده بود.

در جریان تحقیقات مشخص شد عامل این جنایت بهزاد نام دارد که شب حادثه به محل جنایت آمده و پس از درگیری با مسعود وی را با شلیک گلوله کشته و از محل گریخته است.

کارآگاهان پس از تجسس‌های گسترده متوجه شدند متهم در یک هتل در شهرستان سرعین مخفی شده که بلافاصله تیمی از کارآگاهان راهی مخفیگاه متهم شده و 14 مهر سال 93 او را دستگیر کردند.

بهزاد پس از انتقال به اداره آگاهی به ارتکاب این جنایت اعتراف کرد و گفت: شب حادثه مقتول و دوستش یکی از دوستان مرا کتک زده بودند و من هم برای انتقام به آنجا رفتم که چهار نفر با قمه به طرفم حمله کردند و من نیز برای دفاع از خود مجبور به تیراندازی شدم.

متهم درباره تهیه اسلحه نیز گفت: چندی قبل به کرمانشاه رفته و در آنجا با دختر جوانی آشنا شدم و اسلحه را از وی به قیمت یک میلیون تومان خریدم.

با تکمیل تحقیقات پرونده برای محاکمه به شعبه دوم دادگاه کیفری استان تهران ارسال و بهزاد دیروز به ریاست قاضی مقدم زهرا محاکمه شد.

در ابتدای این جلسه اولیای دم مقتول برای بهزاد درخواست قصاص کردند. در ادامه رئیس دادگاه با تفهیم اتهام به متهم به قتل از او خواست دفاع کند.

بهزاد گفت: من طلافروش بودم و با مرد شروری به نام مهران اختلاف مالی داشتم. یک بار با مهران درگیر شده و او مرا با چاقو مجروح کرد. قصد داشتم شکایت کنم که بزرگان محله مرا منصرف کردند. در همین زمان مهران به خاطر جرم دیگری دستگیر و روانه زندان شد. یک سال بعد که آزاد شد، سراغش رفته و طلبم را خواستم. باز هم با یکدیگر درگیر شدیم.

متهم به قتل ادامه داد: چند روز بعد او دوباره با من تماس گرفت و ادعا کرد که دوستم را در پاتوقش با چاقو مجروح و زندانی کرده است. با اسلحه‌ای که داشتم به آنجا رفتم. دو تیر هوایی شلیک کردم تا آنها را بترسانم. گلوله‌ای به مقتول اصابت کرد، اما من تیرهوایی شلیک کردم. من مسعود را نمی‌شناختم و هیچ اختلافی با او نداشتم. به خاطر همین، انگیزه‌ای برای قتل وجود نداشت. بعد از آن شناسنامه‌ای جعل کرده و به سرعین رفتم که آنجا دستگیر شدم.

پس از آخرین دفاعیات متهم، قضات برای تصمیم‌گیری وارد شور شدند.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------