دختر نجات‌یافته از جنگل در برزخ



 اخبارحوادث ,خبرهای   حوادث,حوادث روز

دختربچه که پس از دو روز ناپدید شدن در اعماق جنگل‌های مازندران به طور معجزه‌آسا نجات یافته است اکنون در حالی در بیمارستان شهرستان نکا تحت مراقبت پزشکان و پرستاران قرار دارد که هنوز قادر به سخن گفتن نیست. فاطمه کوچولو در حالی میان انبوه درختان جنگل پیدا شد که سراپایش بر اثر خارهای گیاهان جنگلی، پوشیده از زخم بود و کرم‌ها و حشرات نیز به بدنش هجوم آورده بودند.

 به  گزارش  ایران  ؛این در حالی است که پرستاران بخش کودکان می‌گویند با گذشت چند روز از بستری شدن فاطمه تاکنون کسی به ملاقاتش نیامده و در این صورت او تحت سرپرستی بهزیستی درخواهد آمد.


این کودک که حدود 48 ساعت را بی‌آب و غذا در میان درختان انبوه جنگل گذرانده از نظر جسمانی وضع مساعدی ندارد و بازگشتش به زندگی بیشتر به معجزه‌ای شبیه است.


دکتر آرام، مدیرکل بهزیستی مازندران در این باره به خبرنگار «ایران» گفت: مدتی قبل وقتی پدر و مادر این کودک به زندان افتادند ما از طریق مراجع قضایی برای نگهداری از کودک اقدام کردیم اما عمه او اعلام کرد قصد دارد خودش فاطمه را نگهداری کند در نتیجه دختربچه را به او دادند.


گویا روز حادثه این زن، دختربچه را همراه خود به جنگل برده و در این میان بر اثر بی‌مبالاتی‌اش دخترک گم شده است.حالا هم از طریق اورژانس اجتماعی قرار است اقدام‌های لازم را برای سلب حضانت عمه‌اش انجام دهیم و او را تحت سرپرستی بهزیستی دربیاوریم تا در مجموعه ما نگهداری شود.


دکتر علیرضا خانجانی رئیس شبکه بهداشت نکا نیز در این باره گفت: با توجه به اینکه این کودک حدود 48 ساعت در جنگل سرگردان بوده بخش‌هایی از بدنش دچار آسیب شده اما اکنون پرستاران و پزشکان بیمارستان در حال رسیدگی و مداوایش هستند.


متأسفانه فاطمه کوچولو قادر به حرف زدن نیست اما طبق اطلاعات به دست آمده ساکن منطقه عبا‌س‌آباد نکا بوده و بعد از مداوا با حضور پلیس و نمایندگان دادگستری و بهزیستی تصمیم‌گیری درباره‌اش انجام می‌گیرد.


وی افزود: این کودک چهار ساله، از نعمت بودن در کنار پدر و مادر محروم بوده چون والدینش هر دو به جرم داشتن موادمخدر در زندان به سر می‌برند، به روایتی فاطمه خردسال به همراه همسایگان به جنگل اوکرکا چشمه نکا رفته بود و زمانی که اطرافیانش به خواب رفته بودند، از غفلت آنها استفاده کرده و به دور دست‌ها رفته و در میان جنگل گم شده است.


از همان زمان تیم هلال‌‌احمر و اورژانس و دیگر دستگاه‌های خدمات‌رسان همراه مردم محلی به دنبال این کودک گمشده جنگل را برای پیدا کردنش زیر و رو کردند که در این جست‌وجوها موفق به یافتن کودک نشدند تا اینکه عصر یکشنبه زمانی که یکی از چوپانان منطقه برای چیدن گیاه جنگلی به عمق جنگل رفته بود، صدای گریه کودکی، توجهش را جلب کرد و به سمت صدا رفت و با فاطمه که در شرایط جسمی خوبی به سر نمی‌برد روبه‌رو شد و امدادگران که همراه با مردم محلی شبانه‌روز اعماق جنگل را جست‌وجو می‌کردند با راهنمایی این چوپان موفق به یافتن او می‌شوند.


بدن این کودک که به علت دو روز زندگی در شرایط نامناسب در جنگل متأسفانه کرم گذاشته بود و سر و صورتش نیز در برخورد با خار و خاشاک جنگل، خراش یافته بود، بسرعت توسط پرسنل بیمارستان امام حسین(ع) نکا استحمام شد. بعد از آن نیز این کودک که ضعف و گرسنگی او را بی‌حال کرده بود به واسطه رسیدگی بموقع پرستاران اکنون در شرایط جسمی خوبی به سر می‌برد.


عملیات امدادگران هلال‌احمر، آتش‌نشانی، نیروی انتظامی و گروه‌های تجسس مردمی منطقه از روز شنبه برای به دست آوردن ردی از این دختربچه آغاز شده بود که سرانجام با راهنمایی چوپان جوان، آنها موفق به نجات او شدند.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------