متهمان قتل مرد راننده در روز روشن، منکر اتهامات خود شدند



  ٩ نفر که متهمند با ایجاد راه‌بندان، راننده اتوبوسی را مجبور به توقف کرده و با ضربه‌های قمه و شلیک گلوله او را به قتل رسانده‌اند در جلسه دادگاه منکر اتهام خود شدند.

 به  گزارش  اعتماد ؛قضات شعبه دوم دادگاه كيفري استان تهران دستور داده‌اند تا پرونده براي تحقيقات مجدد به دادسراي پاكدشت ارجاع شود. رسيدگي به اين پرونده از ١٣ خرداد ٩٣ با اطلاع پليس از وقوع يك فقره تيراندازي منجر به قتل در جاده پاكدشت آغاز شد.


با حضور ماموران در محل مشخص شد، مقتول راننده يك دستگاه اتوبوس است كه هنگام رانندگي به سمت كريم آباد، مورد حمله چند مرد ناشناس مسلح به تفنگ، قمه و چاقو قرار گرفته و كشته شده است.


بررسي جسد نيز نشان مي‌داد كه متهمان علاوه بر شليك گلوله، با ضربه‌هاي قمه و چاقو هم مقتول را مورد جراحت قرار داده بودند.


هنگام وقوع حادثه، مردي جوان كه به عنوان مسافر در اتوبوس مقتول حضور داشت به كارآگاهان گفت: «زمان تيراندازي فقط من و مقتول در اتوبوس بوديم. داشتيم به سمت كريم‌آباد حركت مي‌كرديم كه ناگهان چند مرد ناشناس، جاده را بستند و به زور سوار اتوبوس شدند. آنها تفنگ، قمه و چاقو همراه داشتند و راننده را مورد ضرب و جرح قرار دادند. دست آخر هم با شليك گلوله او را كشتند و فرار كردند. من هيچ كدام از آنها را نمي‌شناختم.»


همزمان با ثبت اظهارات شاهد حادثه و انتقال جسد به پزشكي قانوني، پرونده‌اي با موضوع «قتل عمد» تشكيل شد و تيمي از كارآگاهان دادسراي جنايي پاكدشت مسوول رسيدگي به آن شدند. آنها در ابتداي تحقيقات هويت مقتول را شناسايي و خانواده او را احضار كردند.


مقتول پيش از اين با تعدادي از آشنايان خود به دليل اختلافات مالي سر چند قطعه زمين، مشكل داشته و همين موضوع باعث ايجاد درگيري بين آنها شده است.


به اين ترتيب ٩ نفر از اعضاي خانواده كه در اين درگيري‌ها حضور داشتند به دادسرا احضار و مورد بازجويي قرار گرفتند با اين حال هيچ كدام از آنها قتل را گردن نگرفته و خود را بي‌گناه دانستند. اعلام بي‌گناهي از سوي هر ٩ متهم در حالي بود كه در تحقيقات فاش شد كه پيش از اين يكي از متهمان، مقتول را به كشتن تهديد كرده بود.


او همچنين سلاح گرمي خريداري كرده و آن را به يكي از آشنايانش داده بود تا مخفي كند. با كسب اين سرنخ، سلاح كشف شد و مورد بازرسي قرار گرفت اما برخلاف آنچه تصور مي‌شد، در روز حادثه هيچ استفاده‌اي از آن نشده بود.


همچنين متهم نيز خود را بي‌گناه اعلام كرد و از آنجا كه سرنخي از او در دست نبود، بر ابهام پرونده افزوده شد. با اين وجود، دادستاني، كيفرخواست پرونده را صادر كرد و براي رسيدگي در اختيار قضات شعبه دوم دادگاه كيفري استان تهران به رياست قاضي مقدم زهرا قرار داد.


صبح ديروز جلسه رسيدگي به پرونده در اين شعبه، با وجود ٩ متهم در حالي برگزار شد كه در ابتدا خانواده مقتول خواستار قصاص متهمان شدند. نماينده دادستان اعلام كرد از آنجا كه نقش متهمان در وقوع حادثه چندان محرز نيست، نمي‌توان اتهام «مشاركت در قتل» (كه مي‌تواند منجر به صدور حكم اعدام شود) را به همه آنها نسبت داد.


پس از او نيز هر ٩ متهم به ترتيب پشت جايگاه ايستادند و با انكار قتل، خود را بي‌گناه اعلام كردند. چهار نفر از آنها مدعي شدند كه روز حادثه در گرمسار بودند و پنج نفر ديگر نيز از حادثه اعلام بي‌اطلاعي كردند. قضات دادگاه، وجود نقص در رسيدگي را محرز دانسته و براي رفع شدن آن، پرونده را به دادسراي پاكدشت ارجاع دادند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------