آزادی قاتل زن تنها پس از 20 سال



مردی که با انگیزه سرقت زنی را کشته بود، پس از 20 سال با پرداخت دیه به اولیای دم آزاد شد.

به گزارش جام‌جم ، ساعت 22 و 30 دقیقه، سی و یکم فروردین سال 1374 مردی با کلانتری حوزه 18 تهران تماس گرفت و از قتل زن همسایه‌اش در شهرآرا خبرداد. ماموران پس از ورود به آپارتمان با جسد زن تنها در حالی که با سیم برق خفه شده بود، رو به رو شدند.

در ادامه مشخص شد، این زن قصد ازدواج با کارگر یک کبابی را داشته که با کشف این سرنخ مرد جوان به نام رحیم دستگیر شد. او در تحقیقات پلیسی اعتراف کردکه با همدستی دوستش محمد و با انگیزه سرقت زن تنها را کشته و از خانه‌اش 11 هزار و 500 تومان، مقداری طلا و یک دستگاه ویدئو سرقت کرده‌اند. با اعتراف وی، همدستش هم دستگیر شد و به قتل اعتراف کرد.

دو مرد و یک زن هم در ارتباط با این پرونده دستگیر و مدتی بعد آزاد شدند. آنها در شعبه 30 دادگاه عمومی تهران محاکمه و هردو به قصاص و تحمل سه سال حبس محکوم شدند.

احکام در شعبه 18 دیوان‌عالی کشور تائید و پرونده آنها به شعبه سوم اجرای احکام دادسرای امورجنایی تهران ارسال شد.

با توجه به این‌که اولیای دم پیگیر اجرای حکم نبودند، رحیم که در زندان شهر شیروان بود توانست با سپردن وثیقه اوایل اردیبهشت سال 82 آزاد شود اما محمد چون وثیقه نداشت، در زندان رجایی‌شهر کرج ماند.

این در حالی بود که سال 1391 دو نفر از اولیای دم محمد را بخشیدند اما دو اولیای دم دیگر دیه خواستند و خواستار قصاص رحیم شدند.

در ادامه دوباره رحیم بازداشت و به زندان رجایی‌ شهر کرج منتقل شد. سرانجام با تلاش مددکاران زندان رجایی‌شهر این متهم موفق شد دیه را تهیه و به اولیای دم پرداخت کند و رضایت بگیرد.

او چند روز پیش بعد از 20 سال از زندان آزاد شد. این در حالی است که محمد به خاطر ناتوانی در پرداخت دیه دو اولیای دم در زندان است.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------