آخرین اخبار حوادث

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پخش زنده فیلم‌ دختران ایرانی برای مردان خارجی‌ | ماجرای تکان‌دهنده خانه‌های فساد

سخنگوی فراجا جزئیات تکان‌دهنده عملیات‌ این نهاد را در ارتباط با شبکه‌های فساد و فحشا، قاچاق زنان به خارج به بهانه مسابقه رقص…

کلاهبرداری در «دیوار» با چک‌های سرقتی



دو مرد که با چک‌های سرقتی، فروشندگان گوشی، تبلت و لپ‌تاپ را در سایت دیوار شکار کرده و به کلاهبرداری دست می‌زدند، دستگیر شدند.

 اخبارحوادث,خبرهای   حوادث,حوادث روز

به گزارش جام‌جم ، روزهای پایانی اسفند سال گذشته مردی با حضور در کلانتری 22 مهرشهر کرج از مردی به اتهام کلاهبرداری شکایت کرد .

شاکی به افسر بازجو گفت: برای فروش گوشی تلفن همراهم در سایت دیوار آگهی دادم. چند روز بعد مردی در تماس تلفنی، خود را متقاضی خرید گوشی تلفن همراه معرفی کرد. بعد از توافق تلفنی با هم قرار شد گوشی را به مبلغ دو میلیون و 200 هزارتومان بخرد. چند روز بعد او در یکی از محله‌های کرج با من قرار ملاقات گذاشت و در قبال دریافت گوشی، چکی معادل مبلغ فوق را به من داد.

وی افزود: همان روز برای نقد کردن چک به بانک رفتم که متوجه شدم چک سرقتی است. با شماره تلفن خریدار تماس گرفتم که گوشی‌اش خاموش بود. اکنون از او شکایت دارم.

همزمان با تشکیل پرونده در شعبه ششم دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه 4 کرج، با دستور دادیارحامد دالوند پرونده برای تحقیقات بیشتر در دستور کار کار آگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی استان البرز قرار گرفت.

در حالی که تحقیقات پلیس در این زمینه آغاز شده بود، افراد دیگری نیز با حضور در پایگاه دوم پلیس آگاهی، شکایت‌های مشابهی را مطرح کردند. ماموران با تحقیق از شاکیان متوجه شدند آنها نیز در سایت دیوار آگهی فروش گوشی، لپ‌تاپ و تبلت داده بودند که در دام دو نفر گرفتار شده و آنها با چک‌‌های سرقتی فریبشان داده و به کلاهبرداری دست زده‌اند. با جمع‌بندی اطلاعات و چهره‌نگاری معلوم شد کلاهبرداری‌ها توسط دو مرد انجام می‌شود.

در ادامه تحقیقات مشخص شد چک‌های سرقتی متعلق به افرادی است که دسته چک‌هایشان سرقت واز آنها سوءاستفاده شده است.

جست‌وجو برای دستگیری دو مرد کلاهبردار ادامه داشت تا این که چند روز پیش متهمان در عملیات‌های جداگانه پلیسی شناسایی و دستگیر شدند. این دو متهم با انتقال به پایگاه دوم پلیس آگاهی استان البرز اعتراف کردند که ابتدا چک‌های سرقتی را با قیمت پایین‌تر از سارقان و کیف قاپ‌ها می‌خریدند، سپس با رصد در سایت دیوار و شناسایی افرادی که آگهی فروش گوشی، لپ‌تاپ و تبلت داده بودند، با آنها با چک‌های جعلی معامله کرده و به کلاهبرداری‌های سریالی دست می‌زدند.

متهمان پس از اعتراف روانه زندان شدند. این در حالی است که با توجه به فعالیت‌‌های مجرمانه متهمان دادیار حامد دالوند، رئیس شعبه ششم دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه 4 کرج با درخواست چاپ تصویر این دو متهم در روزنامه، از مردم خواست چنانچه در دام این دو نفر گرفتار شده‌اند، با حضور در پایگاه دوم پلیس آگاهی استان البرز یا دادسرا از متهمان شکایت و پرونده‌هایشان را پیگیری کنند.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------