کلاهبرداری میلیونی به بهانه خرید لپ تاپ



رئیس پلیس فتا استان فارس خبر از کشف پرونده کلاهبرداری 12میلیون ریالی در فضای مجازی خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ "سیدموسی حسینی" در تشریح این خبر اظهار داشت: خانم 32 ساله شیرازی با ارائه مرجوعه قضایی شکایت خود را مبنی بر اینکه فردی ناشناس مبلغ 12میلیون ریال از وی کلاهبرداری کرده است خواستار رسیدگی به این موضوع می شود.

وی ادامه داد: شاکی در اظهارات خود بیان می کند فردی از طریق فضای مجازی با هویت و مشخصات اکانت شخصی خواهرش در شبکه اجتماعی تلگرام با وی ارتباط برقرار کرده و مدعی می شود جهت خرید یک عدد لپ تاپ مبلغ 20میلیون ریال نیاز دارد و تقاضای امانت یک هفته ای می كند.

رئیس پلیس فتا استان فارس اظهار كرد: شاكی نیز که تنها 12 میلیون ریال در حسابش بوده برای شماره حساب دریافتی واریز می كند که در ادامه متوجه می شود این پیام از طرف خواهر وی نبوده است و در واقع پیام از طرف فرد دیگری بوده است که از هویت اصلی وی بی خبر است.

سرهنگ حسینی افزود: پس از تشکیل پرونده کارشناسان پلیس فتا اقدامات فنی و تخصصی خود را جهت شناسایی متهم آغاز كردند.

وی بیان كرد: در ابتدا مشخص شد فرد کلاهبردار با به دست آوردن مشخصات حساب کاربری تلگرام خواهر قربانی، یک اکانت جعلی با هویت وی در شبکه اجتماعی تلگرام ساخته است و در ادامه با ارسال پیام های مشابه به دوستان تلگرامی وی درخواست مبالغی كرده است که تنها خواهر وی مبلغ را به حساب فرد کلاهبردار واریز کرده است.

رئیس پلیس فتا استان گفت كارشناسان پلیس فتا با اقدامات فنی خود موفق به شناسایی متهم شدند.

سرهنگ حسینی در این باره از کاربران شبکه های اجتماعی خواست قبل از هر اقدامی ابتدا به اصل پیام و همچنین صحت و سقم فرستنده پیام توجه داشته باشند و در صورت مشاهده موارد مشکوک موضوع را سریعا با پلیس فتا درمیان بگذارند.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------