آدم‌ربایی به خاطر 2 میلیون تومان!



  تبهکاری که با کمک همدستش تحت عنوان مأمور سناریوی ربودن مرد جوان را از خانه‌اش طراحی و اجرا کرده بودند، صبح دیروز در شعبه چهارم دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه شدند.

به گزارش ایران ، ظهر روز 17 آبان سال گذشته مرد جوانی با مراجعه به اداره آگاهی این‌گونه شکایت کرد: روز گذشته دو نفر در لباس افسران نیروی انتظامی وارد خانه‌ام شدند و با نشان دادن حکم دستگیری گفتند به جرم قتل یک دختر دانشجو که 7 سال پیش اتفاق افتاده باید بازداشتم کنند. آنها چشمانم را با روسری همسرم بستند و مرا از طبقه سوم با آسانسور به داخل یک خودرو انتقال دادند و همراه خودشان بردند.

پس از اینکه تقریباً یک کیلومتر از خانه‌مان دور شدیم، چشمانم را باز کردند و مرا به یک خودروی سوزوکی سفید منتقل کردند. پس از سوار شدن به آن خودرو مردی که لباس نظامی به تن داشت از من پرسید: چقدر جانت برایت مهم است؟ و چقدر حاضر هستی پول خرج کنی؟ که من در جواب به آنها گفتم من هیچ پولی ندارم. تازه متوجه شدم این دو نفر که خود را از افسران پلیس معرفی کرده بودند با جعل عنوان وارد خانه‌ام شده‌اند و این ترفندی بود تا از من اخاذی کنند.

با این حال به آنها گفتم در خانه‌ام مقداری سنگ‌های قیمتی و جواهرات دارم که بسیار گرانقیمت و ارزشمند هستند. بعد هم آنها از من خواستند از کسی بخواهم سنگ‌های قیمتی و جواهرات را برای‌مان بیاورد تا آزادم کنند.

بنابراین تلفنی با شوهرخواهرم صحبت کردم و از او خواستم همه جواهرات و سنگ‌های قیمتی موجود در خانه را به خیابان آذری بیاورد و همانجا منتظرم بماند.

تقریباً یک ساعت بعد امین – شوهر خواهرم – تلفنی خبر داد در محل قرار حاضر شده و آدم‌رباها وقتی از آمدن او مطمئن شدند از من درحالیکه زیر صندلی عقب ماشین تحت فشار و تهدید قرار داشتم خواستند با شوهرخواهرم تماس بگیرم و بگویم که اشیای گرانقیمت را در محل تعیین شده کنار یک سطل زباله رها کند و از آنجا فاصله بگیرد.

بالاخره آدم‌رباها که با برداشتن آن اشیا به هدف‌شان رسیده بودند مرا رها کرده و رفتند.

مأموران پلیس آگاهی پس از شکایت مرد جوان و شنیدن اظهاراتش، بلافاصله با ردیابی‌های پلیسی توانستند هر دو نفر را شناسایی و دستگیر کنند. هر دو متهم نیز صبح دیروز برای محاکمه به دادگاه منتقل شدند.قاضی عبداللهی رئیس شعبه چهارم دادگاه کیفری یک استان تهران پس از شنیدن اظهارات شاکی به پرس و جو از دو متهم پرداخت.

متهم ردیف اول – رضا 42 ساله – که با جعل عنوان خود را سرهنگ معرفی کرده بود، گفت همدستش از او خواسته که این سناریو را طراحی کنند. سپس متهم دیگر به نام داوود خطاب به رئیس دادگاه گفت: از مدت‌ها پیش شاکی نزدیک به 2 میلیون تومان به وی بدهکار بود. همین موضوع هم باعث شد با طراحی نقشه آدم‌ربایی از وی اخاذی کنند. در پایان این جلسه از مأموران پلیس آگاهی خواستند درباره ارزش سنگ‌ها و جواهرات مطرح شده در پرونده تحقیق کنند تا برخی ابهام‌های موجود در پرونده نیز برطرف گردد و پس از اعلام نتایج مربوطه حکم متهمان صادر شود.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------