قاتل پسر ٧ ساله، خود را به جنون زد



مردي كه متهم است پسر ٧ ساله افغان را به مزرعه گندم اطراف ورامين كشانده و با ضربه سنگ به قتل رسانده در حالي در دادگاه خود را به جنون زد كه پيش از اين به اتهام آزار و اذيت مقتول مورد بازجويي قرار گرفته است. رسيدگي به اين پرونده از ٣ خرداد ٩٣ با كشف جسد متلاشي شده مقتول در گندمزار ورامين آغاز شد.

 به  گزارش  اعتماد جسد كودك تقريبا از بين رفته بود اما تحقيقات حاكي از آن بود كه خانواده او در نزديكي محل حادثه زندگي مي‌كنند و چندي پيش نيز مفقودي ناگهاني او را به پليس گزارش داده‌اند. با كشف اين سرنخ پرونده‌اي با موضوع «قتل عمد» تشكيل شد و تيمي از كارآگاهان جنايي به تحقيق از پدر و مادر مقتول و اهالي محل پرداختند. آنها گفتند چند روز پيش، مقتول را ديده‌اند كه سوار بر دوچرخه مردي ٢٨ ساله (از اهالي محل) به مزارع گندم ورامين رفته است. به اين ترتيب متهم تحت پيگرد قرار گرفت و چند روز بعد از سوي پليس دستگير شد. او كه به اتهام آزار و اذيت و قتل مورد بازجويي قرار گرفته بود به كارآگاهان گفت: «با مقتول به پارك رفته بوديم كه با هم درگير شديم.

 

من با سنگ به سرش زدم، وقتي مرد به خانه آمدم.»با اعتراف متهم، كيفرخواست پرونده صادر شد و براي صدور حكم در اختيار شعبه دوم دادگاه كيفري استان تهران به رياست قاضي مقدم زهرا قرار گرفت. صبح ديروز در جلسه رسيدگي به پرونده در اين شعبه، پدر و مادر مقتول تقاضاي قصاص كردند. متهم اما خود را به جنون زد و در حالي كه با لكنت حرف مي‌زد، گفت: «آن روز وقتي با مقتول به باغ رفتيم، به من گفت افغاني. عصباني شدم. سنگي را برداشتم و به سمتش پرتاب كردم. يك مقدار رفت جلو و افتاد زمين. چشم‌هايش را بست اما زنده بود. وقتي دوباره سنگ را از روي زمين برداشتم، دست‌هايم خوني شد براي همين آنها را شستم. بعد سريع رفتم خانه، ترسيدم به پدرم چيزي بگويم، ٤ روز بعد ماجرا را به پسرخاله‌هاي مقتول گفتم اما آنها به حرفم گوش نكردند. خود آنها او را كشته‌اند.»


پس از او، وكيلش پشت جايگاه ايستاد و مدعي شد كه متهم ١٢ سال در مدرسه استثنايي درس خوانده و عقب افتاده ذهني است. او گفت: «موكل من در روز حادثه ١٢ قرص مصرف كرده بود. دكترها هم چند روز پيش از آن گفته بودند كه حتما بايد در بيمارستان بستري شود. بحث تعرض هم منتفي است چون متهم آن روز براي خوردن توت، مقتول را به گندمزار برده بود.» متهم نيز در آخرين دفاع، خود را بي‌گناه دانست تا به اين ترتيب قضات وارد شور شوند. متهم در حالي خود را به جنون زده كه پزشكي قانوني پيش از اين سلامت عقلي‌اش را تاييد كرده است.
 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------