سرقت های سریالی ازمغازه های مشهد



اعضای یک باند سابقه دار و حرفه ای نقابدار که با پوشش لباس های عربی معروف به دشداشه و استفاده از خودروهای مسروقه، به مغازه های مشهد دستبرد می زدند در حالی با تلاش گسترده کارآگاهان اداره عملیات ویژه پلیس آگاهی خراسان رضوی دستگیر شدند که چندین قبضه سلاح جنگی و مقادیری مهمات نیز از آنان کشف و ضبط شد.

  به گزارش خراسان، فرمانده انتظامی خراسان رضوی با تشریح جزئیات جدید از دستگیری اعضای باند «دشداشه پوش ها» و برخی از اعترافات آنان به خراسان گفت: اول دی ماه سال گذشته گزارش سرقت مسلحانه از یک مغازه آلومینیوم فروشی در خیابان سرخس مشهد به پلیس گزارش شد که بلافاصله با حضور نیروهای انتظامی در محل تحقیقات در این باره آغاز شد.

سردار بهمن امیری مقدم افزود: بررسی های مقدماتی نشان داد 4 سارق مسلح که سوار بر یک دستگاه پراید 141 بودند در حالی که تبر و قمه نیز به همراه داشتند به مغازه آلومینیوم فروشی حمله‌ور شده اند و پس از پاشیدن اسپری فلفل به صورت مغازه‌دار 34 ساله، مبلغ 400 هزار تومان وجه نقد را از دخل وی سرقت کرده اند.وی اضافه کرد: در تحقیقات پلیسی مشخص شد خودروی مورد استفاده سارقان مسروقه بوده و در همان روز از نقطه دیگر شهر سرقت شده بود. مقام ارشد انتظامی استان خراسان رضوی ادامه داد: هنوز تحقیقات پلیسی درباره این سرقت مسلحانه ادامه داشت که بیست و هفتم اسفند سرقت مشابه دیگری از یک مغازه خواربارفروشی انجام شد و دزدان مسلح مبلغ 4 میلیون تومان وجه نقد را این بار با استفاده از یک دستگاه پراید سفیدرنگ به سرقت بردند.

سردار امیری مقدم تصریح کرد: بررسی های کارشناسی پلیس با توجه به شباهت 2 سرقت مسلحانه مذکور بیانگر آن بود که اعضای این باند از سارقان حرفه ای هستند که با پوشیدن لباس های عربی معروف به دشداشه، قصد دارند مسیر تحقیقات پلیسی را منحرف کنند. وی خاطرنشان کرد: در حالی که بررسی های پلیس به سرنخ هایی از هویت سارقان مسلح رسیده بود، بیست و نهم فروردین سال جاری آن ها سومین دستبرد مسلحانه را از یک مغازه خشکبارفروشی انجام دادند.

وی گفت: سارقان این بار با یک پراید مشکی رنگ به مغازه خشکبارفروشی در بولوار مصلی دستبرد زدند و مبلغ 8 میلیون و 500 هزار تومان وجه نقد را سرقت کردند. این در حالی بود که دزدان نقابدار هنگام ارتکاب جرم، به سوی شهروندان شلیک کردند و یک مغازه دار را در همان نزدیکی هدف گرفتند که وی با شلیک گلوله از سلاح شکاری از ناحیه پهلوی چپ و کمر مجروح شد.

وی افزود: در پی وقوع این سرقت ها، جلسات کارشناسی پلیس برگزار شد و تجزیه و تحلیل سرقت های مسلحانه نشان داد که 3 سرقت مذکور توسط اعضای یک باند صورت گرفته است بنابراین عملیات پلیسی در چندین شاخه اطلاعاتی و عملیاتی ادامه یافت تا این که پی گیری سرنخ ها، ماموران را به سوی 2 جوان سابقه دار کشاند.

رئیس پلیس خراسان رضوی گفت: این 2 متهم با صدور دستورات ویژه قضایی از سوی قاضی میرزایی (قاضی شعبه 409) دادسرای عمومی و انقلاب مشهد و توسط ماموران عملیات ویژه مشهد دستگیر شدند اما در حالی که هنوز سلاح های مورد استفاده در سرقت ها کشف نشده بود و دیگر عوامل اصلی این پرونده نیز متواری شده بودند و از سوی دیگر نیز به خاطر اهمیت و حساسیت ماجرا، این پرونده به اداره عملیات ویژه پلیس آگاهی خراسان رضوی ارسال شد و گروهی از کارآگاهان زبده با نظارت مستقیم سرهنگ حمید رزمخواه (رئیس پلیس آگاهی) عملیات دستگیری اعضای این باند را آغاز کردند.

سردار امیری مقدم ادامه داد: طولی نکشید که کارآگاهان با استفاده از رصدهای اطلاعاتی و شگردهای تخصصی پلیسی به سرنخ هایی از عاملان اصلی سرقت های مذکور دست یافتند و با کسب دستورات قضایی و در چند عملیات هماهنگ، موفق شدند علاوه بر سارقان مسلح، متهمان دیگر مرتبط با این باند که در خرید و فروش سلاح دست داشتند را نیز دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: در ادامه این عملیات، 2 قبضه سلاح کلاشینکف، یک قبضه وینچستر و مقادیری مهمات که سارقان در زیر خاک پنهان کرده بودند نیز کشف و ضبط شد. وی اضافه کرد: دزدان مسلح علاوه بر این  که به سرقت های مسلحانه با پوشش های عربی از مغازه های مشهد اعتراف کردند به یک فقره سرقت مسلحانه دیگر از حسابدار یک شرکت نیز معترف شدند و عنوان کردند که مبلغ 25میلیون تومان هم در سال 1392 از این فرد سرقت کرده اند.

سردار امیری مقدم خاطرنشان کرد: تحقیقات بیشتر درباره جرایم احتمالی دیگر اعضای این باند خطرناک همچنان ادامه دارد.

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------