آخرین اخبار حوادث

Default Image

برخورد ۲ خودرو در جهرم فارس چهار کشته داشت

رییس اورژانس شهرستان جهرم گفت: تصادف در محور جهرم به قیر چهار فوتی و ۲مصدوم برجا گذاشت. ایرنا: رییس اورژانس شهرستان جهرم…

اعدام یک نفر در استان فارس به جرم قتل 3 مامور پلیس



قاچاقچی شرور که نوروز امسال در جنایتی هولناک، سه مامور پلیس را در کلانتری کازرون به رگبار بسته بود به دار مجازات آویخته شد تا پرونده اش برای همیشه مختومه شود.

به گزارش خبر جنوب، این مرد که 12 فروردین ماه توسط ماموران در کازرون دستگیر شده و پس از انتقال به کلانتری در یک موقعیت ماموران را خلع سلاح و خون به پا کرده بود در نهایت در دادگاه انقلاب به اعدام محکوم شد؛ حکمی که بیست و یکم مردادماه به اجرا در آمد و مرد شرور در مقابل چشمان مردم کازرون به دار مجازات آویخته شد.
 
قاچاقچی شرور که بود
در اواخر سال گذشته ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر استان فارس فردی به نام ح- الف را به اتهام حمل 19 گرم شیشه در کازرون دستگیر کردند. در بازجویی های انجام شده از این مرد وی مدعی شد که مواد را از فردی به نام عباس طهماسبي خریداری کرده است. متهم در تمامی مراحل تحقیقات اظهارات خود را تکرار و مدعی شد که این مواد را از یک قاچاقچی خریداری کرده است.
 
با توجه به اظهارات وی به دستور بازپرس شعبه دوم دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان کازرون دستور جلب قاچاقچی عباس طهماسبي صادر و ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر شهرستان کازرون ماموریت یافتند که وی را دستگیر کنند.
 
قاچاقچی حرفه ای و جنایت در کلانتری
ماجرا از این قرار بود که در 12 فروردین ماه سال جاری ماموران این قاچاقچی را با خودرویی در حال حرکت به روستایی شناسایی کردند و راه را بر او بستند. در این میان متهم به دستور ایست ماموران توجهی نکرد و متواری شد.
 
در این عملیات تعقیب و گریز خودروی قاچاقچی حرفه ای با خودروی دیگری برخورد کرده و نامبرده پای پیاده فرار می کند. در نهایت با تعقیب و گریز، متهم دستگیر و خودرو پژو نامبرده توقیف ميشود.
 
وي پس از انتقال به کلانتری تحت بازجویی قرار می گیرد و از او خواسته میشود که صورتجلسه را امضا کند اما متهم از امضا کردن صورت جلسه خودداری کرده و اقدام به خلع سلاح یکی از ماموران می کند.
 
وی در این میان با اسلحه ای که داشته در ابتدا ستوان یکم روح ا... عباسی را به شهادت رسانده و سپس به سمت سه مامور دیگر به نام های سروان یوسف فرهادی، ستوان دوم سلمان کایدی و کرامت ا... میرفردی شلیک می کند. به دنبال شلیک به سمت این سه مامور دو نفر از آنها شهید شده و مامور دیگر به نام میرفردی به شدت مجروح و به بیمارستان منتقل می شود.
 
اعترافات قاچاقچی
متهم در حالی که قصد فرار از کلانتری را داشته به ضرب گلوله مجروح و دستگیر می شود. وی در جلسه دادگاه در پاسخ به سوالی در مورد روز حادثه ، می گوید: زمانی که داخل اتاق بودم ماموران را با گلوله زدم. سپس به قصد خودکشی به قلب خودم شلیک کردم .فشنگ هایم تمام شد. داخل راهرو آمدم ناگهان تیری به شکمم اصابت کرد و افتادم.
 
وی در خصوص اظهارات متهم ح. الف که مدعی شده بود شیشه را از او خریداری کرده است نیز می گوید: من او را نمی شناسم و موادی به او نفروخته ام. در بررسی سوابق این قاچاقچی فاش می شود که علاوه بر وی،خانواده اش نیز در زمینه خرید و فروش موادمخدر فعالیت داشته و حتی همسرش به نام ز- الف نیز در حال مرخصی از زندان فراری شده است.
 
در تاریخ 21 فروردین ماه بار دیگر از متهم تحقیق می شود او می گوید من از شیراز شیشه و هروئین تهیه کرده و در شهر قائمیه می فروختم. وی بیان می کند که شیشه را گرمی 45 هزار تومان و هروئین را گرمی 26 هزار تومان می فروخته است. وی در ادامه مدعی می شود که موادها را با خودرو پژوی خود از شیراز به روستا می آورده و زیر ترمز دستی مخفی میکرده است.
 
این قاچاقچی در 26 فروردین ماه در شعبه دوم دادسرای کازرون در رابطه با اتهام فروش 19 گرم شیشه و نگهداری و حمل 40 گرم هروئین نیز بیان می کند: چهار سال است که کارم خرید و فروش شیشه و هروئین بوده است اما با ح- الف معامله نمی کنم ایشان پسرعموی پدر همسرم است با او اختلاف دارم. سه روز قبل از دستگیری دریک معامله 100 گرم هروئین و 20 گرم شیشه در دهپیاله شیراز از فرد ناشناسی خريدم اما زمان دستگیری 40 گرم هروئین همراهم نبود.
 
در 31 فروردین ماه قرار جلب به دادرسی متهم به اتهام فروش 19 گرم شیشه به ح- الف، حمل و نگهداری 40 گرم هروئین، خرید و فروش 100 گرم هروئین و بیست گرم شیشه صار شد.
در بیست و پنجم اردیبهشت ماه جلسه رسیدگی به این پرونده در دادگاه انقلاب کازرون تشکیل شد.
 
در این جلسه نماینده دادستان به قرائت متن کیفرخواست می پردازد. متهم در جریان رسیدگی به این پرونده می گوید اظهارات متهم ح- الف را قبول ندارم.سال 91 با برادرزنم درگیر شدم آن روز ح- الف به برادرزنم کمک کرد و از آن تاريخ با یکدیگر قهر بودیم. من از سال 91 فراری هستم . در روز حادثه(12 فروردین) مواد همراهم نبود.سرعتم بالا بود سرپیچ نتوانستم خودرو را کنترل کنم و با خودرویی برخورد کردم. آن زمان خودروی ماموران شخصی بود نمی دانستم مامور هستند. آنها مرا دستگیر کرده و به کلانتری بردند. آن روز موادی همراهم نبود.روز نهم فروردین ماه 100 گرم هروئین و 20 گرم شیشه از شیراز خریداری کرده و به مشتریان فروخته بودم. اما فروش مواد به ح- الف را قبول ندارم. این قاچاقچی در بازجوییها در حالی منکر فروش مواد به ح- الف شد که درجلسه 25 اردیبهشت ماه مدعی شده بود ح- الف از داخل زندان با اوتماس گرفته و گفته 30 میلیون تومان به او بدهد در غیر این صورت خرید مواد را گردن او می‌اندازد.
 
این شرور در بخشی دیگر از ادعاهای خود مدعی می شود که در خودرواش 45 میلیون تومان بوده که ماموران در بازرسی از خودرو پولی کشف نمی کنند زمانی که موضوع با متهم مطرح می شود وی بیان می کند که به دلیل ضربه ای که به سرش خورده این ادعا را داشته است.
 
اجراي حکم اعدام
بر اساس رای صادره از شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی کازرون با توجه به محتویات پرونده و مستندات موجود در خصوص فروش 19 گرم شیشه و حمل و نگهداری 40 گرم هروئین و نیز اقرار متهم به خرید و فروش 100 گرم هروئین و 20 گرم شیشه ،رای صادره از حیث مجازات مطابق با مقررات قانونی و رعایت اصول دادرسی صادر شده است. بر این اساس دادگاه مستند به ماده 30 و بند شش ماده 8 قانون اصلاح مبارزه با موادمخدر و با رعایت ماده 215 قانون مجازات اسلامی حکم به اعدام متهم در ملاءعام صادر می کند.
 
این حکم پس از تایید و طی شدن مراحل قانونی روز پنج شنبه در کازرون اجرا شد. جزئیات این پرونده در راستای اجرای ماده 36 قانون مجازات اسلامی منتشر شده است.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------