جوان رفیق‌کش پس از 19 سال آزاد می‌شود



مرد جوان که دوست خود را خفه کرده بود، پس از 19 سال با پرداخت دیه از زندان آزاد خواهد شد. مرد زندانی چشم انتظار کمک خیرین برای رهایی از زندان است.

به گزارش جام‌جم ، 12 تیر سال 76 یکی از مسئولان بیمارستان امیرالمومنین (ع) با پلیس تهران تماس گرفت و ماموران را در جریان مرگ مشکوک پسری جوان به نام علیرضا قرار داد. ماموران با حضور در آنجا و تحقیق از مسئولان بیمارستان متوجه شدند دو نفر او را به آنجا آورده و فرار کرده‌اند. در ادامه با شناسایی خانواده پسر جوان مشخص شد او آخرین بار همراه دو تن از دوستانش بوده که آنها دستگیر شدند.

یکی از آنها به نام فرشید در بازجویی‌های پلیسی مدعی شد دوستش براثر مصرف مواد جان باخته است. این در حالی بود که دیگر متهم پرونده مدعی بود طبق خواسته پسر سرباز، به وی هروئین تزریق کرده که منجر شده او بدحال شود.

با توجه به اظهارات ضدونقیض این دو متهم، پزشک جنایی نظر داد مرگ این جوان بر اثر خفگی با جسمی مانند طناب و تزریق موادمخدر بوده است. با مشخص شدن این موضوع، روند رسیدگی به پرونده وارد مرحله جدیدی شد. این بار هر دو متهم به طور جداگانه بازجویی شدند تا این‌که فرشید اعتراف کرد در جریان اختلاف با دوستش، او را با طناب خفه کرده سپس به او مواد تزریق کرده بود.

پس از بازسازی صحنه قتل، این دو متهم روانه زندان شده و مدتی بعد آنها در شعبه 1601 دادگاه امور جنایی تهران محاکمه و به دلیل این‌که قتل شبه‌عمد تشخیص داده شده بود، متهمان به پرداخت دیه مرد مسلمان در حق اولیای‌دم محکوم شدند که حکم مجازات در شعبه 16 دیوان عالی کشور نقض و برای محاکمه دوباره متهمان به شعبه هم‌عرض ارسال شد.

این‌بار پس از محاکمه، قاضی دادگاه فرشید را به قصاص و متهم دوم به نام مجید را به تحمل ده سال حبس محکوم کرد. این احکام در شعبه 16 دیوان عالی کشور به تائید رسید.

این در حالی بود که متهم ردیف دوم پرونده بعد از پایان محکومیتش از زندان آزاد شد، اما فرشید همچنان در زندان بلاتکلیف بود تا این‌که چندی پیش پدر مقتول با حضوردر شعبه سوم اجرای احکام دادسرای امور جنایی تهران برای رضای خداوند و شادی روح فرزندش، قاتل او را بخشید، اما مادر مقتول گفت اگر متهم یک سوم دیه یک انسان کامل را به او بپردازد، وی را می‌بخشد در غیر این صورت خواستار اجرای حکم است.

بنابراین بیش از 19 سال است که فرشید در زندان به‌سر می‌برد و آزادی و زندگی وی در گرو 65 میلیون تومان است. قاضی دشتبان، سرپرست اجرای احکام دادسرای امور جنایی تهران از مردم خواست چنانچه قصد کمک به این زندانی را دارند به دادسرای امور جنایی تهران مراجعه کنند.

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------