بچه دزدی از درمانگاه‌ شیراز



  اخبارحوادث ,خبرهای  حوادث,نوزاد

زن جوان که در تیرماه سال جاری نوزاد سه روزه ای را در یکی از درمانگاههای شیراز دزدیده بود، با همدستانش دستگیر شد.

به گزارش  خبر جنوب، این حادثه پنجم تیرماه سال جاری رخ داد. در همان روز گزارشی در خصوص ربایش نوزاد سه روزه ای از یکی از درمانگاه های شیراز توسط خانواده این نوزاد به ماموران پلیس آگاهی گزارش شد. پس از اعلام این موضوع به دستور بازپرس اسدی بازپرس شعبه 17 دادسرای جنایی شیراز، تحقیقات برای افشای راز این نوزاد ربایی آغاز شد.

پلیس در تعقیب نوزاد رباها با توجه به حساسیت موضوع ،کارآگاهان شعبه 9 اداره آگاهی استان فارس ماموریت یافتند رسیدگی به این پرونده را در دستور کار خود قرار دهند. در تحقیقات اولیه پیرامون این نوزادربایی فاش شد که نوزاد سه روزه در یکی از درمانگاه های شیراز توسط زنی جوان ربوده شده است.

در ابتدا ماموران به بررسی دوربین مداربسته بیمارستان زینبیه که نوزاد در آن متولد شده بود پرداخته و پی بردند که از اردیبهشت ماه سال جاری زنی ناشناس با مراجعه به بیمارستان مذکور و صحبت با خانواده های نوزادان متولد شده و جلب رضایت آنها قصد ربایش نوزادان را داشته که هر بار موفق به انجام ایناقدام نمی شود.

بررسی های بعدی که از تلفن همراه این زن صورت گرفت فاش کرد که نامبرده با تعدادی دیگر از خانواده ها که نوزاد دارند در ارتباط بوده و قصد جلب نظر آنها با وعده های مالی را داشته اما هر بار موفق نمی شود.

با توجه به سرنخ هایی که به دست آمده بود ماموران بار دیگر به تحقیق از خانواده نوزاد دختر پرداختند و پی بردند که مدتی قبل از این ماجرا زنی جوان به بهانه های مختلف به آنها نزدیک شده و با ترفندی ماهرانه توانسته اطمینان این خانواده را جلب کند و حتی به خانه آنها نیز رفت و آمد داشته است.

تحقیقات پیرامون این نوزادربایی مشخص کرد این زن با ادعای کمک مالی با این خانواده طرح دوستی ریخته و روز حادثه زمانی که مادر این نوزاد و مادربزرگش به همراه نوزادربا به یکی از درمانگاه های شیراز برای زدن واکسن مراجعه کرده از سهل انگاری خانواده وی سوء استفاده کرده و در یک موقعیت با برداشتن آرزوی سه روزه فرار کرده است.

کارآگاهان شعبه 9 پازل این نوزادربایی را کنار هم چیده و با سرنخ هایی که به دست آورده بودند توانستند یک مرد به نام سعید- پ را شناسایی و با اطمینان از اینکه نوزاد سه روزه در منزل وی نگهداری می شود عملیات خود را آغاز کردند.

عملیات دستگیری نوزادربایان و نجات نوزاد

تیمی از کارآگاهان مجرب شعبه نهم به سرپرستی سروان حسین ساجدی با اخذ دستور قضایی از شعبه 17 بازپرسی دادسرای جنایی شیراز به منزل متهم سعید- پ در شهرک گلستان عزیمت کرده و محل را محاصره کردند. در یک موقعیت مناسب ماموران وارد عمل شده و عملیات دستگیری آغاز شد.

در این میان زن جوان به نام مارال - ک که متوجه حضور ماموران شده بود برای فرار خود را از ارتفاع به پایین پرتاب کرد اما موفق به فرار نشد و ماموران وی را دستگیر کردند. در ادامه سعید-پ را نیز در منزلی نزدیک منزل خودش پیدا کرده و توانستند نوزادی که روز ربایش سه روزه و حالا 48 روزه بود را از دست آنها نجات داده و به خانواده اش تحویل دهند.

بازجویی از نوزادرباها

در بازجویی از زن جوان وی مدعی شد که تا کنون دو بار ازدواج کرده اما بچه دار نمی شده تا اینکه سعید-پ همسر صیغه ای که 9 سال از نامبرده کوچکتر است به او پیشنهاد ربایش نوزاد را داده و این کار را انجام داده است.

سعید - پ نیز در بازجویی ها بیان کرد در ربایش این نوزاد دخالتی نداشته است.

با توجه به سرنخ های به دست آمده اینگونه به نظر می رسد که این زن و همدستش نوزادان را ربوده و با قیمت های گزاف به افراد دیگری می فروخته اند.

در حال حاضر دستورات لازم از سوی بازپرس برای مشخص شدن سرنخ هایی از نوزاد ربایی‌های دیگر صادر شده است. قرار بازداشت موقت این دو متهم نیز صادر شد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------