جوان افغان پس از 20 روز اسارت از چنگال گروگانگیران نجات یافت+جزییات



مردی از اتباع افغان که توسط اعضای باند آدمربایی به گروگان گرفته شده بود، با تلاش پلیس پس از 20 روز اسارت آزاد شد.

 به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان،  هفتم مرداد ماه امسال خانمی از تبعه کشور افغنستان با مراجعه به کلانتری 113 مولوی به مأمورین اعلام کرد که همسرش در ساعت 07:00 به قصد رفتن به محل کارش از خانه خارج شده و پس از آن دیگر جوابگوی تماس های تلفنی اش نبوده است .

تشکیل پرونده مقدماتی در پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ :
با تشکیل پرونده اولیه با موضوع "فقدان افراد" و به دستور بازپرس شعبه نهم دادسرای ناحیه 27 تهران ، پرونده جهت رسیدگی در اختیار پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .

اظهارات همسر فقدانی :
همسر فقدانی پس از حضور در پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : "همسر بنده بنام "صمد" ( 50 ساله – تبعه افغانستان ) ، ساعت 09 صبح هفتم مرداد ماه منزل را به مقصد محل کارش در یک مرکز تهیه غذا در خیابان مرزداران ترک کرد اما چند ساعت پس از آن ، از محل کار همسرم با خانه تماس گرفتند و عنوان داشتند که صمد در محل کارش حاضر نشده و گوشی تلفن همراهش نیز خاموش است ! پس از آن طی تماس های مکرر با گوشی تلفن همراه همسرم ، متوجه شدم که گوشی تلفن همراهش خاموش شده است .

درخواست 200 میلیون تومان از خانواده صمد :
در مورخه 08/05/1359 و در کمتر از 24 ساعت از زمان تشکیل پرونده فقدان در پایگاه هفتم ، هسمر فقدانی با مراجعه به این پایگاه خبر از گروگانگیری همسرش و درخواست پول آدم ربایان جهت آزادی وی داد .

همسر "صمد . الف" در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : " بهمراه دو فرزندم ، داخل خانه بودم که متوجه تماس از طریق گوشی تلفن همراه همسرم شدم ؛در زمان جواب به تلفن ، بر خلاف انتظار صدای مردی ناشناس را شنیدم که عنوان کرد "همسرت پیش ما است" و در ادامه درخواست مبلغ 200 میلیون تومان پول کرد ؛ از این شخص خواهش کردم تا با همسرم صحبت کنم تا از سلامتی و زنده بودنشاطمینان پیدا کنم اما او ضمن تهدید و فحاشی ، اقدام به قطع نمودن تماس خود کرد ؛ پس از آن چندین بار ، با شماره تلفن همراه همسرم تماس گرفتم اما گوشی همسرم خاموش شده بود " .

ادامه رسیدگی به پرونده در اداره یازدهم :
با توجه به تماس تلفنی ربایندگان با خانواده "صمد . الف" ، بلافاصله موضوع به معاونت جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ اعلام و ضمن انجام هماهنگی با مقام قضایی ، پرونده جهت ادامه رسیدگی و رهایی گروگان و دستگیری ربایندگان در اختیار اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .

عملیات رهایی گروگان :
با آغاز رسیدگی به پرونده در اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، کارآگاهان این اداره ضمن انجام اقدامات پلیسی به تحقیقات میدانی از اطرافیان و افراد مرتبط با صمد و خانواده اش پرداختند و در تحقیقات خود موفق به شناسایی یکی از اتباع کشور افغانستان بنام "حسین" ( 25 ساله ) شدند که برابر اطلاعات ، چندی پیش با صمد درگیری داشته است ؛ محل سکونت حسین در شهریار شناسایی ، کارآگاهان با مراجعه به این محل و انجام تحقیقات نامحسوس پلیسی اطلاع پیدا کردند که وی همزمان با تاریخ فقدان صمد ، ناپدید شده است .

با انجام اقدامات پیچیده پلیسی ، مخفیگاه ربایندگان و محل نگهداری فرد ربوده شده در شهرستان باغستان شناسایی و این محل تحت مراقبت های نامحسوس پلیسی قرار گرفت ؛ در ساعت 03:00 بامداد25 مرداد ماه ، چندین تیم عملیاتی از کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ با انجام یک عملیات غافلگیرانه ، ضمن هدف قرار دادن یکی از ربایندگان از ناحیه پا ، سه رباینده ی دیگر را دستگیر و صمد را نیز با دست و پای زنجیر شده و چشمانی بسته از داخل یک اتاقک خارج و نجات می دهند .

اظهارات اولیه صمد :
صمد که پس از آزادی از دست ربایندگان قادر به سخن گفتن نبود ، در سخنانی کوتاه عنوان کرد که به مدت 20 روز است که با چشمانی بسته و دست و پای داخل زنجیر در داخل یک اتاقک محبوس بوده است .

اعترافات اولیه ربایندگان :
چهار رباینده بنام های "ناصر" ( 45ساله – تبعه ایران ) ، "حسین" ( 26 ساله – تبعه افغانستان ) ، "اسماعیل" ( 30 ساله – تبعه افغانستان ) و "عبدالله" ( 27 ساله ) پس از انتقال به اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، در اظهارات اولیه عنوان داشتند که دو نفر از آنها ( ناصر واسماعیل ) در پوشش مأمور اقدام به ربایش صمد کرده اند .

در ادامه تحقیقات از متهمین مشخص شد که یکی از دو متهم تبعه ی افغانستان ( اسماعیل ) ، به عنوان نگهبان و سرایه دار در ویلای محل نهگداری گروگان مشغول بکار بوده و متهمین با استفاده از این موقعیت و اطمینان داشتن از عدم حضور صاحب ویلا ، اقدام به انتقال فرد ربوده شده و نگهداری وی در داخل این محل کرده اند .

سرهنگ کارآگاه حمید مکرم ، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت : " تحقیقات از متهمین در مراحل اولیه قرار دارد ؛ احدی از متهمین جهت انجام اقدامات درماتی به بیمارستان منتقل و سه متهم دیگر پرونده نیز پس از انجام تحقیقات اولیه و جهت صدور قرار قانونی به دادسرای امور جنایی اعزام شدند " .


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------