مزاحمت برای خانم‌ها با گوشی پدربزرگ!/ جوان خلافکار دستگیر شد



کارآگاهان پلیس فتا استان یزد جوانی را که ضمن هک تصاویر خصوصی یک خانم وی را تهدید به انتشار تصاویرش در فضای مجازی کرده بود شناسایی و دستگیر کردند.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان، سرگرد "مرتضی ابوطالبی" رئیس پلیس فتا استان یزد درباره این خبر گفت: چندی پیش بود که خانمی جوان به این پلیس مراجعه و از تهدید فرد ناشناسی در شبکه های اجتماعی تلفن همراه مبنی بر انتشار تصاویر خصوصی اش شکایت کرد.

متهمه در پلیس فتا به افسر پرونده گفت: "مدتی است که در یکی از شبکه های اجتماعی تلفن همراه عضو هستم؛ مدتی است فرد ناشناسی با دسترسی به تصاویر گوشی ام و هک آنها من را تهدید کرده چنانچه تن به خواسته های شیطانی اش ندهم تصاویر من را در فضای مجازی منتشر خواهد کرد."

سرگرد ابوطالبی گفت: کارآگاهان پلیس فتا با انجام تحقیقات لازم و کار فنی و اطلاعاتی، صاحب خط موردنظر را که فرد مسنی بود شناسایی و او را به پلیس فتا احضار کردند.

وی افزود: متهم در اداره پلیس مورد بازجویی قرار گرفت و مشخص شد که او آشنایی به فضای مجازی ندارد؛ فقط چندین مرتبه گوشی خود را در اختیار نوه اش قرار داده است.

ابوطالبی گفت: با کسب این اطلاعات، متهم اصلی پرونده به هویت "ب.ص" که جوانی 24 ساله بود دستگیر و برای انجام بازجویی به اداره پلیس منتقل شد.

وی افزود: متهم در پلیس فتا به هک شماره همراه این خانم در یکی از شبکه‌های اجتماعی و دستیابی به تصاویر شخصی اش اعتراف و به همراه پرونده متشکله به دادسرا معرفی شد.

سرگرد ابوطالبی یادآور شد: خانواده ها از قرار دادن گوشی تلفن همراه خود در دسترس دیگر افراد خودداری کرده و بدانند که هر گونه سهل انگاری در این خصوص عواقب بدی را به دنبال خواهد داشت.

رئیس پلیس فتا استان یزد همچنین در پایان خاطرنشان کرد: شهروندان از ذخیره اطلاعات و تصاویر خصوصی و خانوادگی خود در گوشی تلفن همراه خودداری کرده و بدانند که شبکه های اجتماعی تلفن همراه نیز فضای امنی برای دوستی با افراد غریبه نیست.

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------