اعدام متجاوزان در ملأعام



 حكم اعدام در ملأعام دو مرد جوان كه دختري را از حياط خانه برادرش ربوده و مورد تجاوز قرار داده بودند، صبح ديروز در بلوار ساحلي بندرعباس به اجرا درآمد. متهمان دو مرد ٢٥ و ٢٨ ساله بودند كه از لحظه تعرض به شاكي فيلم تهيه كرده و با تهديد انتشار آنها قصد داشتند او را مجبور به سكوت كنند اما دختر جوان با مراجعه به پليس، باعث دستگيري‌شان شد.

به گزارش ايسنا، رسيدگي به اين پرونده از اواخر زمستان ٩٣ با ثبت اظهارات شاكي در كلانتري شهرستان پارسيان آغاز شد. او به كارآگاهان گفت: «شب حادثه تازه وارد حياط خانه برادرم شده بودم كه ناگهان دو مرد غريبه به زور وارد حياط شده، مرا ربودند و در ماشين‌شان انداختند.

 

آنها به سرعت به سمت جاده‌اي فرعي، اطراف كوه فومتان حركت كردند. خيلي ترسيده بودم. التماس كردم من را رها كنند اما نه تنها توجهي نكردند بلكه به رويم چاقو كشيدند. پس از مدتي در مكاني نامعلوم توقف كردند و با ضرب و شتم شديد مرا از ماشين پايين انداختند. سپس مورد آزار و اذيت قرار دادند و با گوشي همراه خودم از اين صحنه فيلم گرفتند و تهديدم كردند اگر به پليس مراجعه كنم آن را منتشر مي‌كنند.» به گفته شاكي، متهمان پس از ارتكاب تعرض، او را دوباره سوار ماشين كرده و روبه‌روي دانشگاه علمي كاربردي پارسيان پايين انداختند و متواري شدند تا اينكه يك راننده عبوري او را ديد و به بيمارستان رساند.

دختر جوان كه موفق شده بود چهره يكي از متهمان را ببيند در كمترين زمان ممكن به پليس مراجعه كرد و آنها را در جريان حادثه قرار داد. به اين ترتيب عمليات چهره نگاري از متهمان آغاز و تنها پس از سه روز، يكي از آنها در حال رانندگي شناسايي و دستگير شد. او در بازجويي‌ها به آزار و اذيت شاكي همراه يكي از آشنايانش اعتراف كرد و گفت: «آن روز همراه يكي از فاميل‌هايم سوار ماشين شديم و به خيابان‌هاي پارسيان رفتيم. وقتي شاكي را ديديم كه وارد خانه‌اي شد، هر دو با هم پياده شديم و با ورود به زور به خانه شاكي، او را دزديديم و در ماشين انداختيم.

 

سريع حركت كرديم و در راه با چاقو شاكي را تهديد كرديم. وقتي به منطقه‌اي در كوه فومتان رسيديم، دختر جوان را با ضرب و شتم از ماشين پياده كرديم و مورد تعرض قرار داديم. ما با گوشي او از اين جرم خود فيلم گرفتيم و تهديدش كرديم اگر به پليس بگويد، فيلم‌ها را منتشر مي‌كنيم.» با ثبت اعتراف متهم، شناسايي همدست او (متهم دوم) نيز آغاز و پس از چند روز به دستگيري‌اش منجر شد.

پس از ثبت اعترافات او به آزار و اذيت دختر جوان، كيفرخواست پرونده با اتهام‌هاي آدم ربايي، تجاوز و ضرب و شتم صادر شد و براي صدور حكم در اختيار شعبه دوم دادگاه كيفري استان هرمزگان قرار گرفت. شاكي در جلسه رسيدگي به پرونده در اين شعبه پس از شرح دوباره حادثه و اعلام شكايت از هر دو متهم، گفت كه پس از حادثه، به دليل فشار روحي زياد، چند بار قصد خودكشي داشت اما خانواده‌اش متوجه شدند و او را نجات دادند.

 

در پايان دادگاه نيز قضات با توجه به محرز شدن وقوع تجاوز به شاكي، هر دو متهم را به اعدام در ملأعام محكوم كردند. همزمان آنها به دليل ارتكاب به جرايم آدم‌ربايي، ضرب و جرح عمدي و سرقت مجموعا به ١٧ سال حبس، ٧٤ ضربه شلاق و پرداخت ديه نيز محكوم شدند كه همه اين احكام پس از تاييد در ديوان عالي كشور براي انجام به دايره اجراي احكام ارسال شد و سرانجام صبح ديروز، حكم اعدام در ملأعام متهمان در بلوار ساحلي بندرعباس به اجرا درآمد.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------