کلاهبرداری ۳ میلیارد تومانی با ۱۱ هویت جعلی



فردی که با ۱۱ هویت جعلی از چندین شرکت و سازمان مختلف توانسته بود بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال کلاهبرداری کند در عملیات ویژه کارآگاهان پلیس آگاهی استان اصفهان شناسایی و دستگیر شد.

  اخبارحوادث,خبرهای   حوادث ,حوادث روز


به گزارش  مهر، رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان گفت: در پی وصول تعدادی پرونده جعل و کلاهبرداری به دادخواهی تعدادی از شرکت ها و سازمان ها مبنی بر اینکه فردی ناشناس با جعل چک آنها و ارائه به بانک های مختلف مبالغ کلانی از حساب آن برداشت کرده است، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: با انجام تحقیقات صورت گرفته مشخص شد شخصی توانسته با ۱۱ هویت جعلی که برای خود درست کرده، اقدام به افتتاح حساب های متعدد در بانک ها کرده و با هویت های جعلی به بهانه شرکت در مزایده مبلغی پول به حساب سازمانهای شاکی واریز و پس از مدتی با اعلام اینکه ازشرکت در مزایده منصرف شده مبلغ واریزی را به صورت چک دریافت و پس از گرفتن چک از سازمان ها اقدام به جعل مبلغ و تاریخ و مندرجات و افزایش مبلغ چک ها اقدام به وصول آنها می کرده است.

این مسئول عنوان داشت: تحقیقات کارآگاهان نشان داد این متهم با مراجعه به بانکها و ارائه چک های جعل شده اقدام به وصول چک ها می کرده و وجوه حاصله را به حساب های مجعول افتتاح شده واریز و مقداری از وجوه کلاهبرداری شده را مستقیما به حساب های صرافی ها واریز و ارز دریافت می کرده است.

سرهنگ ستار خسروی تصریح کرد: سرانجام با اقدامات اطلاعاتی و میدانی هویت و مخفیگاه متهم شناسایی و در یک عملیات ضربتی توسط کاراگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری دستگیر شد.

وی گفت:در بازرسی از منزل متهم دستگیر شده تعداد زیادی اسناد هویتی و شناسنامه،کارت ملی به نام افراد دیگر به همراه یک دستگاه خودرو سوناتا سفید رنگ،سیم کارت های مورد استفاده در امر کلاهبرداری، تصاویر تعداد ۲۵۴ فقره چک های متعدد بانکی که با نرم افزارهای رایانه ای جعل گردیده به همراه ۱۵ فقره اسناد و سربرگهای سفید امضای شرکتها و سازمانهای شاکی کشف شده است.

رئیس پلیس آگاهی استان با بیان اینکه متهم در تحقیقات صورت گرفته چندین فقره کلاهبرداری به ارزش ۳۰ میلیارد ریال اقرار کرده، افزود: با توجه به احتمال ارتکاب موارد مشابه در سایر استانها و شهرستان ها تحقیقات پیرامون این پرونده همچنان ادامه دارد.

این مقام انتظامی در خصوص پیشگیری از بروز این گونه کلاهبرداری ها گفت: توصیه ما به همه شرکت ها و سازمان ها و موسسات این است که هنگام امضاء اسناد دقت کنید هیچ فضای خالی برای اضافه کردن مطلب باقی نماند. هنگام صدور چک موارد ایمنی باید رعایت شود.تاریخ چک را هم به صورت عددی و هم با حرف روی آن بنویسید. از تحویل چک سفید امضاء به افراد خودداری شود.مبلغ چک را هم به صورت ریال هم به صورت تومان بنویسید امضا باید ساده باشد و نام و نام خانوادگی هم در کنار آن درج شود. همیشه باید از اسناد کپی تهیه کنیم. سازمان های دولتی در صدور چک می بایست دقت بیشتری داشته باشند و چک را به حواله فرد مورد نظر صادر کنند.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------