آخرین خبر از قتل خیابان شاهپور/اعتراض مادربه مجنون خوانده شدن قاتل سپهر10ساله/پدر مقتول،اعدام شده



پسر جوانی که در اقدامی جنون‌آمیز کودک همسایه را به قتل رسانده‌ بود، از نظر پزشکی قانونی بیمار روانی تشخیص داده‌ شد و دادسرا قرار موقوفی تعقیب برای او صادر کرد، اما اولیای‌دم به این رأی اعتراض کردند.

به گزارش شرق  ؛پرونده این کودک ١٠ساله سه‌شنبه دهم شهریور سال قبل با کشف پیکر خونین او به جریان افتاد. وقتی بازپرس همراه کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی در محل حاضر شد، با جسد سپهر روبه‌رو شد. بررسی‌ها نشان داد مقتول با ضربه چاقو از ناحیه گردن به طرز دلخراشی به قتل رسیده است. تحقیقات حکایت از آن داشت كه مقتول هنگام برگشت از نانوایی در نزدیکی خانه‌شان از سوی قاتل ناشناسی به قتل رسیده است. بررسی‌های اولیه نشان داد قاتل پسر بچه ١٠ساله، پسر جوانی با لباس آبی‌رنگ بوده است.

 

پس از این مأموران تحقیقات گسترده‌ای را برای شناسایی و دستگیری متهم آغاز کردند تا اینکه با بررسی دوربین‌های محله، مأموران توانستند پسر جوانی را که با چاقویی خونی در حال فرار از محله بود، شناسایی و سه روز بعد وی را دستگیر کنند. متهم که اشکان نام دارد در تحقیقات به قتل سپهر اعتراف کرد و در ادعایی گفت: من معتاد به شیشه‌ام. روز حادثه صدایی به من گفت چاقو را از آشپزخانه بردار و به خیابان برو. وقتی به خیابان رفتم سپهرکوچولو را آنجا دیدم. او را در رؤیاهایم قبلا هم دیده بودم. همان صدا به من دستور داد او را بکشم. باور کنید چیزی از صحنه جنایت به خاطر ندارم و نمی‌دانم سپهرکوچولو را چگونه کشته‌ام.

هرچند در ابتدا پزشکی قانونی متهم را مسئول اعمال خودش تشخیص داد، اما عنوان کرد او دچار مشکلات روانی است. با این حال، پرونده به دادگاه کیفری استان تهران فرستاده ‌شد و وکیل متهم درخواست تشکیل کمیسیون پزشکی قانونی کرد. در این جلسه متخصصان اعلام کردند با توجه به شدت بیماری مرد متهم، او نمی‌تواند مسئول اعمال خودش باشد و این نظریه از سوی کمیسیون دیگر نیز به تأیید رسید و دادسرا نیز قرار موقوفی تعقیب صادر کرد اما پرونده با اعتراض مادر مقتول به‌عنوان ولی‌دم پرونده به شعبه ١٠ دادگاه کیفری استان تهران ارسال شد.

 

این زن در لایحه‌ای که به دادگاه نوشته، آورده‌ است به این نظریه اعتراض دارد، چراکه قبلا پزشکی قانونی متهم را مسئول اعمال خود تشخیص داده بود اما اگر دادگاه نیز به این نتیجه رسید که متهم مسئول اعمال خودش نیست، درخواست دیه دارد از آنجایی‌که سپهر به‌جز مادرش ولی‌دم دیگری هم دارد و او پدرش است، برگه انحصار وراثت در پرونده سپهر موجود نیست.

 

هرچند پدر سپهر به جرم حمل مواد مخدر به اعدام محکوم شده‌ است اما به‌عنوان ولی‌دم دراین‌باره باید درخواست خود را ارائه دهد.بنابراین برای مشخص‌شدن موضوع، پرونده یک‌بار دیگر به دادسرا بازگردانده ‌شد تا بازپرس پدر سپهر را نیز احضار کرده و نظرش را دراین‌باره بگیرد. همچنین دادسرا موظف شد از طریق اولیای‌دم برگه انحصار وراثت را نیز روی پرونده قرار دهد. بعد از تکمیل پرونده و ارسال آن به دادگاه، قاضی قربانزاده و مستشارانش در‌این‌باره تصمیم‌گیری می‌کنند. 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------