ضامن قلابی، متقاضیان وام را سرکیسه می‌کرد



مرد شیاد با جست‌وجو در آگهی روزنامه‌ها، افرادی را که برای دریافت وام به ضامن نیاز داشتند به دام می‌انداخت و از آنها کلاهبرداری می‌کرد.

به گزارش همشهری، چند روز قبل مأموران كلانتري 121سليمانيه هنگام گشتزني به مرد جواني مشكوك شدند. اين جوان كيسه‌اي پلاستيكي د‌ر دست داشت و با ديدن مأموران دست و پايش را گم كرده بود. داخل كيسه يك دوربين قرار داشت اما وقتي مأموران جيب‌هاي وي را مورد بازرسي قرار دادند يك رسيد بانكي پيدا كردند.

اين در حالي بود كه مرد جوان دستپاچه شده و زبانش بند آمده بود. در چنين شرايطي مأموران به اين نتيجه رسيدند كه ترس او بي‌دليل نيست. از اين‌رو وي را بازداشت و براي انجام تحقيقات به كلانتري منتقل كردند.ماموران كه حتم داشتند او موضوعي را از آنها مخفي مي‌كند، وي را تحت بازجويي قرار دادند تا اينكه اعتراف كرد كه با ترفندي خاص از چند نفر كلاهبرداري كرده است. او گفت: افراد زيادي هستند كه مي‌خواهند از بانك‌ها وام بگيرند اما چون ضامن ندارند در روزنامه‌ها آگهي مي‌دهند.

من هم در روزنامه‌ها افرادي را كه براي پيدا كردن ضامن آگهي داده بودند، شناسايي مي‌كردم و به بهانه ضامن شدن از آنها كلاهبرداري مي‌كردم. يكي از طعمه‌هاي مرد كلاهبردار زن و شوهري جوان بودند كه بابت ضمانت وامي 10ميليون توماني به اين مرد 300هزار تومان داده بودند. آنها چند روز قبل براي شكايت از مرد كلاهبردار به شعبه هشتم بازپرسي دادسراي ناحيه 14رفتند و آنچه اتفاق افتاده بود را براي بازپرس عليرضا اربابي‌فر توضيح دادند.

زن جوان گفت: شوهرم براي توسعه كارش نياز به 10ميليون تومان داشت اما ما كسي را نداشتيم كه در بانك ضامن‌مان شود. به همين دليل در روزنامه آگهي داديم تا شايد ضامن پيدا كنيم. اين زن ادامه داد: يك روز بعد مرد جواني تماس گرفت و گفت پدرش يك نظامي بازنشسته است و مي‌تواند در قبال 300هزار تومان از او گواهي كسر از حقوق بگيرد.

بعد با ما جلوي بانكي در خيابان پيروزي قرار گذاشت و ما به وي 300هزار تومان داديم و منتظر تماسش شديم اما ديگر خبري از او نشد و به تماس‌هاي‌مان هم پاسخ نداد تا اينكه فهميديم دستگير شده است. شگرد مرد شياد نشان مي‌داد از افراد زيادي با اين شيوه كلاهبرداري كرده است.

به همين دليل بازجويي‌ها ادامه يافت تا اينكه اعتراف كرد كه طي مدت كوتاهي دست‌كم از 30نفر با اين ترفند كلاهبرداري كرده است. وي ادامه داد: با افرادي كه دنبال پيدا كردن ضامن آگهي داده بودند، تماس مي‌گرفتم و وانمود مي‌كردم پدرم نظامي بازنشسته است.

با گفتن اين حرف اعتماد آنها جلب مي‌شد و وقتي با آنها قرار مي‌گذاشتم خيلي راحت پولي را كه بابت كارمزد مي‌خواستم به من مي‌دادند. من هم به آنها وعده مي‌دادم كه تا 2روز ديگر نامه ضمانت را به آنها تحويل مي‌دهم ولي تلفنم را خاموش مي‌كردم. براساس اين گزارش، هم‌اكنون متهم در بازداشت به سر مي‌برد و تحقيقات براي كشف ساير جرايم احتمالي وي در جريان است.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------