2پلیس قلابی با ارائه حکم جعلی، دستگاه ضبط تصاویر مجتمع تجاری را بردند



 غروب یکشنبه 2 مرد جوان با ظاهری آراسته و درحالی که هرکدام بی‌سیم در دست داشتند وارد یک ساختمان اداری در شمال شهر شدند.

 به  گزارش  ایران ؛آنها بلافاصله سراغ مدیر ساختمان رفته و با نشان دادن کارت شناسایی مدعی شدند که مأمور پلیس هستند. مدیر ساختمان که از دیدن آنها بشدت متعجب شده بود، علت را جویا شد که یکی از آنها گفت: «نگهبان ساختمان شما، یک مرد افغان است که با چند هموطن دیگرش مرتکب جرایمی شده‌اند. حالا هم برای تحقیقات در این خصوص نگهبان ساختمان و دستگاه ضبط فیلم را با خود می‌بریم. در این میان مدیر ساختمان برای اطمینان از اینکه آنها مأمور هستند، از آنها تقاضای مجوز کرد و مردان ناشناس نیز مجوز قضایی مهر شده را نشانش دادند. وی بلافاصله از مجوز عکس گرفت و آن را برای صاحب ساختمان فرستاد تا از او کسب اجازه کند. با ارسال این عکس آنها چاره‌ای جز همکاری ندیدند.

 

بنابراین نگهبان افغان به همراه دستگاه ضبط تصاویر دوربین‌های مداربسته تحویل آنها شد. با این وجود مدیر ساختمان حتی برای اطمینان شماره پلاک خودروی سمند آنها را نیز یادداشت کرد.5 ساعت از رفتن مردان ناشناس گذشته بود که تلفن مدیر ساختمان به صدا درآمد و او صدای مرد افغان را شنید که می‌گفت: مردان ناشناس پس از طی مسیری خودروی سمند را در کنار خیابان رها کرده و مرا سوار خودروی پراید کردند. آنها بشدت کتکم زدند و بدون آنکه متوجه شوم داخل جیبم مقداری هروئین گذاشتند. بعد از چند ساعت شکنجه نیز در بیابان‌های جنوب تهران رهایم کردند. اما دقایقی بعد مأموران گشت کلانتری مرا پیدا کرده و با کشف هروئین مرا به کلانتری بردند.»


درحالی که نگهبان افغان هیچ سابقه مجرمانه‌ای نداشت و در مدت 2 سالی که نزد آنها کار می‌کرد مشکلی به وجود نیاورده بود، مدیر ساختمان متوجه پاپوشی شد که برای او درست کرده بودند. بدین ترتیب مرد جوان راهی کلانتری شد. از سوی دیگر روز بعد مردان ناشناس با مدیر ساختمان تماس گرفته و اعلام کردند دیگر به دستگاه ضبط فیلم نیاز ندارند و نگهبان افغان را نیز آزاد کرده‌اند.


ساعتی بعد از این تماس بسته‌ای به دست مدیر ساختمان رسید که داخل آن دستگاه ضبط بود. از طرفی در بررسی‌ها مشخص شد حکمی که پلیس‌های قلابی به عنوان مجوز ارائه کرده‌اند جعلی بوده است. با توجه به حساسیت موضوع، پرونده به دادسرای جنایی تهران ارجاع شد. بدین‌ترتیب صبح دیروز مدیر ساختمان با حضور در دادسرا از پلیس‌های قلابی شکایت کرد. او مدعی است که مردان ناشناس دستگاه ضبط را با خود برده‌اند تا تصاویری که طی چند روز گذشته توسط دوربین‌ها ضبط شده را پاک کنند. ضمن اینکه احتمال می‌رود دوربین‌ها و نگهبان افغان به طور ناگهانی شاهد ماجرایی بوده و به همین دلیل برای پاکسازی مدارک، چنین نقشه‌ای طراحی کرده‌اند.


دیروز بازپرس مرشدلو از شعبه هفتم دادسرای جنایی، دستور بازجویی‌های فنی از نگهبان افغان و تحقیقات تخصصی برای رفع ابهام‌های موجود در پرونده را صادر کرد.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------