مسموميت ٦٠ دانش‌آموز در اردوي ورزشي



٦٠ دانش‌آموز با نيازهاي ويژه (استثنايي) كه در مسابقات ورزشي پسران سراسر كشور در همدان شركت كرده بودند دچار مسموميت غذايي شدند.

به گزارش اعتماد، 40 نفر از اين دانش‌آموزان چهارشنبه شب به بيمارستان سيناي همدان انتقال پيدا كردند. اين دانش‌آموزان بعد از خوردن شام در خوابگاه شهيد مقصودي واقع در دانشگاه فرهنگيان دچار مسموميت شدند.
 
خبرنگار خبرآنلاين در محل اسكان اين دانش‌آموزان حاضر شده و با تعدادي از مربيان و سرپرستان اين ورزشكاران گفت‌وگو كرده است. سرپرست يكي از گروه‌هاي ورزشي مستقر در اردو در گفت‌وگو با خبرآنلاين مسموميت دانش‌آموزان را تاييد كرده و تعداد مسموم‌شدگان چهارشنبه شب را بيش از ٣٠٠ نفر اعلام كرده است. اين سرپرست در ادامه صحبت‌هايش گفته: تقريبا اكثر دانش‌آموزان، مربيان و سرپرستاني كه چهارشنبه از غذاي خوابگاه شهيد مقصودي استفاده كردند دچار مسموميت شدند ولي تعداد زيادي از اين افراد به صورت سرپايي مداوا و تعداد ٤٠ نفر نيز در بيمارستان بستري شدند. حال تعدادي از دانش‌آموزان كه بيماري خاص نيز دارند بسيار وخيم است.
 
اين سرپرست تاكيد كرده سالاد و غذاي سرو شده به حدي آلوده بوده كه تعداد زيادي از سرپرستان و مربيان هم با مشكل جدي روبه‌رو شدند. او گفته: هم‌اكنون كه من با شما صحبت مي‌كنم حال مساعدي ندارم.
 
مصطفي خزايي، مديركل آموزش و پرورش استان همدان نيز در گفت‌وگو با خبرآنلاين ضمن تاييد اتفاق پيش آمده گفت: با شنيدن اين خبر من به همراه دكتر اميري، معاونت درمان دانشگاه علوم پزشكي، در محل خوابگاه شهيد مقصودي حاضر شديم و نسبت به اعزام دانش‌آموزان به مراكز درماني اقدام كرديم. از آب، غذا و ساير اقلام خوراكي سرو شده نمونه‌برداري و براي بررسي علت آن به آزمايشگاه تخصصي ارسال شده است.
 
تعداد دانش‌آموزان اعزامي به بيمارستان در حدود ٤٠ نفر بوده كه ٢٢ نفر از آنها در بيمارستان بستري و الباقي به صورت سرپايي مداوا يا دارو گرفته و ترخيص شده‌اند. خبرنگار خبرآنلاين با دكتر اميري، معاونت درمان دانشگاه علوم پزشكي همدان نيز تماس گرفته كه او پاسخگويي به اين مساله را به آينده موكول كرده است.
 
لازم به ذكر است خبرآنلاين وضعيت جسمي تعدادي از دانش‌آموزان كه بعضا مبتلا به بيماري‌هاي خاص هستند را وخيم گزارش كرده است.
 
همچنين رييس مركز مديريت حوادث و فوريت‌هاي پزشكي همدان در گفت‌وگو با ايرنا گفت: ١٠ نفر از اين دانش‌آموزان به بيمارستان منتقل و درمان شدند.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------