موبایل مسافران هواپيماي ناپديد شده همچنان زنگ مي خورد/آیا هواپیمای مالزیایی سقوط کرده است؟



اخبار,اخبار حوادث,سقوط هواپیمای مالزیایی


اخبار حوادث - فرانس 24:
موبایل مسافران هواپيماي ناپديد شده همچنان زنگ مي خورد/آیا هواپیمای مالزیایی سقوط کرده است؟

خانواده های چینی بسیار شگفت زده شده اند زیرا تلاش کرده اند با تلفن های همراه نزدیکان خود تماس بگیرند و متوجه شدند گوشی های آنها زنگ می خورد اما کسی پاسخ نمی دهد. آنان از شرکت هواپیمایی مالزی خواسته اند همه تلاش خود را به کار بگیرد تا از طریق ماهواره تلفن های همراه را پیدا کند.

فرانس 24 نوشت: گوشی های تلفن همراه مسافران چینی هواپیمای ناپدید شده مالزیایی زنگ می خورد اما کسی جواب نمی دهد.

به گزارش   تیک ، هواپیمای شرکت هواپیمایی مالزی از شصت ساعت پیش ناپدید شده است و پس از چهل و هشت ساعت جستجو مسئولان به ناتوانی خود در یافتن هواپیما اذعان کرده اند و به هیچ وجه خوش بین به نظر نمی رسند.

تا کنون هیچ نتیجه عینی به دست نیامده و هیچ شیئی از آب بیرون کشیده نشده است و هیچ یک از قطعات شناور در دریا امکان ارتباط آنها را با هواپیمای ناپدید شده ، میسر نمی سازد. این در حالی است که امکانات قابل ملاحظه ای برای جستجو به کار گرفته شده است. ویتنام تصور می کرد قطعه ای را شناسایی کرده که احتمالا در هواپیما بوده است اما امروز ویتنامی ها اعلام کردند دیگر این قطعه را در دریا نمی بینند.

تنها نکته ای که قرار است نتیجه آن امروز اعلام شود نتیجه آزمایش لکه های سوختی است که در دریا مشاهده شده بود تا مشخص شود آیا این سوخت به هواپیمای پرواز کوالالامپور پکن مرتبط بوده است یا نه. تحقیقات بدون دست یافتن به سرنخی واقعی بی نتیجه خواهد بود. رئیس شرکت هواپیمایی مالزی بسیار مضطرب به نظر رسیده است.

در خصوص فهرست اسامی مسافران نیز تحقیقات همچنان ادامه داد . تصاویر ویدئویی فرودگاه به دقت بررسی می شود. مشکلات به دو تن از مسافران مربوط می شود که با گذرنامه های سرقت شده سفر می کردند. همچنین هویت پنج مسافری که به پرواز نرسیدند در دست بررسی است. مسئولان می گویند بارهای این مسافران قبل از پرواز، از هواپیما خارج شده بود.

تحقیقات با فرضیات متعدد پیش می رود و کار طولانی در پیش رو خواهد بود.

خانواده های چینی بسیار شگفت زده شده اند زیرا تلاش کرده اند با تلفن های همراه نزدیکان خود تماس بگیرند و متوجه شدند گوشی های آنها زنگ می خورد اما کسی پاسخ نمی دهد. آنان از شرکت هواپیمایی مالزی خواسته اند همه تلاش خود را به کار بگیرد تا از طریق ماهواره تلفن های همراه را پیدا کند.

 کشورهای شرکت کننده در جستجوها با وضع پیچیده ای مواجه شده اند. طی چهل و هشت ساعت گذشته خبرها و شایعات زیادی منتشر شده و در چنین وضعی جمع آوری اطلاعات بسیار دشوار شده است. بسیاری از شایعات نیز مدتی بعد تکذیب می شود.

نه کشور از استرالیا تا چین به همراه تایلند، مالزی و ویتنام در تلاشند جستجوهایشان را با یکدیگر هماهنگ سازند. در حال حاضر در خلیج تایلند در فاصله صد کیلومتری بانکوک سی فروند کشتی و پانزده فروند هواپیما در حال جستجو در دریای چین جنوبی هستند تا سرنخی از این هواپیما پیدا کنند. این اولین باری است که چنین تلاش مشترک گسترده ای صورت می گیرد.

وی درباره استفاده از دو گذرنامه اروپایی که در تایلند سرقت شده بود گفت پلیس تحقیقاتی را درباره قاچاق احتمالی گذرنامه آغاز کرده است. سازمانهای اطلاعاتی غربی نظیر سیا و اف بی آی و نیز سازمان های اطلاعات تایلند، مالزی و همه کشورهای منطقه از چهل و هشت ساعت پیش در تلاشند هویت دو فردی را که با گذرنامه های جعلی در این پرواز بودند، شناسایی کنند.

 

تحقیقات برای پی بردن به علل حضور آنان با این گذرنامه های سرقت شده آغاز شده است. در تایلند با توجه به حضور گسترده اتباع خارجی به علت گردشگری، سرقت گذرنامه به وفور صورت می گیرد. به همین علت مدام پیش می آید که افراد فراری یا افرادی که از سرکوب سیاسی کشورهایشان می گریزند، با خرید گذرنامه جدید برای پناه بردن به کشوری دیگر سفر می کنند. پلیس مالزی و سازمانهای امنیتی منطقه در تلاشند امکان عملیات تروریستی را نیز بررسی کنند.

اخبار حوادث - تیک

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------