قاتل همسر ١٩ ساله از اعدام نجات یافت



  مرد میانسالی که همسر ١٩ ساله‌اش را به قتل رساند، در حالی‌که در یک قدمی چوبه دار قرار گرفته بود، توانست با رضایت اولیای دم از چوبه دار رهایی یابد.

اواسط اردیبهشت ماه ‌سال ٨٨ بود که زن ١٩ ساله‌ای را به بیمارستان هفت‌تیر منتقل کردند. این زن مورد اصابت ضربات چاقو قرار گرفته بود و همان لحظه پس از اقدامات درمانی به حالت کما رفت. بعد از آن خیلی زود موضوع به مأموران کلانتری ١١١ هفت‌چنار اطلاع داده شد و آنها نیز برای بررسی ماجرا به بیمارستان اعزام شدند. با حضور مأموران مشخص شد که وی از نواحی مختلف با ضربات چاقو دچار آسیب‌‌دیدگی شده است.

 

زمانی که تجسس‌ها در این رابطه آغاز شد، مأموران دریافتند که شوهر این زن عامل آسیب‌دیدگی وی است. پدر قربانی در اظهاراتش در حالی‌که شوهر دخترش را ضارب فرزندش معرفی کرد، به مأموران گفت: «دخترم بهناز مهریه‌‌اش را به اجرا گذاشته بود، برای همین توسط شوهرش به نام امیرحسین مورد ضرب و جرح قرار گرفته است. زمان وقوع این اتفاق در خانه پدر‌زن پسرم بودم. ساعت ٣٠:  ١٢ شب به خانه آمدم که داخل کوچه بهناز را دیدم، او در حالی‌که غرق در خون بود، گفت: «امیرحسین به دنبال پسرم  آمده و جلوی در خانه منتظر بود، زمانی که جلوی در خانه رفتم امیرحسین من را با چاقو مورد ضرب و جرح قرار داد.» با مشخص شدن این موضوع، تلاش برای دستگیری شوهر بهناز آغاز شد. در حالی‌که تحقیقات در این رابطه ادامه داشت، روز ١٨ اردیبهشت ٨٨ بهناز به علت شدت جراحات جان خودش را از دست داد.


همه شواهد و قراین حاکی از آن بود که امیرحسین قاتل بهناز است و وی پس از درگیری با همسرش متواری شده است. تحقیقات برای یافتن مخفیگاه امیرحسین ادامه داشت تا این‌که وی ٢١ فروردین ٨٩ در یکی از شهرستان‌های استان قزوین دستگیر شد. امیرحسین چهل‌وشش ساله پس از بازداشت به شعبه دوم دادسرای امور جنایی تهران منتقل شد اما در جلسات بازپرسی اظهارات ضد و نقیضی را مطرح کرد و منکر اطلاع از نحوه قتل شد. با این حال بعد از صدور کیفرخواست برای امیرحسین و برگزاری جلسات بازپرسی، برای محاکمه به شعبه ٧٤ دادگاه کیفری استان تهران منتقل شد؛ اما همچنان منکر قتل بهناز بود.

 

  شواهد نشان می‌داد که بهناز پیش از مرگ و پس از ایراد ضرب و جرح توسط امیرحسین، به صراحت اعلام کرده که توسط همسرش مورد ضرب و جرح قرار گرفته است؛ همچنین امیرحسین پس از قتل بهناز گریخته و همه راه‌های ارتباطی با خودش را قطع و خودرویش را نیز عوض کرده بود.  مدارک دیگر نیز نشان داد كه امیرحسین در زندگی‌اش با بهناز با او بدرفتاری می‌کرده و بین آنها اختلافات شدیدی وجود داشته است و همین اختلافات موجب قتل بهناز شده بود.


به همین دلایل، دادگاه امیرحسین را به اتهام قتل بهناز به یک‌بار قصاص نفس با پرداخت تفاضل دیه توسط اولیای دم مقتول محکوم کرد و این حکم به تأیید قضات شعبه ٢٧ دیوانعالی کشور رسید.  پس از تأیید حکم قصاص امیرحسین، پرونده وی برای سیر مقدمات اجرایی به شعبه اجرای احکام دادسرای امور جنایی تهران فرستاده شد و قرار بود که به اجرا دربیاید؛ تا این‌که مدتی قبل اولیای دم مقتول با حضور در دادسرای امور جنایی تهران درخواست خود مبنی بر اعلام گذشت از قصاص امیرحسین را به قاضی دشتبان، سرپرست اجرای احکام این دادسرا ارایه کردند و به این ترتیب مرد میانسال از مجازات قصاص رهایی یافت.

 

 اخبار  حوادث  - شهروند

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------