پله‌برقی مترو 18 نفر را راهی بیمارستان کرد



  اخبارحوادث ,خبرهای  حوادث,حوادث روز

نقص فنی پله‌برقی ایستگاه متروی فرهنگسرای تهران باعث مصدومیت 20 نفر و انتقال 18 نفر به بیمارستان شد. حرکت وارونه پله‌ها علت این حادثه اعلام شده است.

به گزارش جام‌جم، ساعت 22 یکشنبه مردی با اورژانس تهران تماس گرفت و از حادثه‌ای در ایستگاه متروی فرهنگسرا در خیابان جشنواره تهران خبرداد. چند گروه از امدادگران اورژانس تهران در محل حاضر شده و مشاهده کردند، یکی از پله‌های برقی ایستگاه مترو به علت نقص فنی از حالت اصلی خارج شده و مسافران با پرت شدن از روی پله صدمه دیده‌اند. امدادگران در همان ابتدای حضورشان، دو مصدوم مرد را سرپایی درمان کردند و 18 زن و مرد نیز به بیمارستان‌های امام خمینی(ره)، امام حسین(ه)، شهدای تجریش و طالقانی منتقل شدند.

بررسی‌های اولیه نشان می‌داد یکی از پله‌های برقی ایستگاه متروی فرهنگسرا هنگام حرکت دچار نقص فنی شده و حرکت معکوس پیدا کرده است.

حسن عباسی، مدیر روابط‌عمومی مرکز اورژانس تهران در این باره به جام‌جم گفت: مسافران حادثه دیده، 30 تا 35 ساله بودند و از ناحیه دست و پا و کمر دچار آسیب و شکستگی شده‌اند.

احسان مقدم، مدیر روابط‌عمومی شرکت بهره‌برداری متروی تهران نیز در این باره به ایرنا گفت: شب حادثه زنجیر پله‌برقی در ایستگاه فرهنگسرا دچار نقص شد. به خاطر این حادثه از مردم معذرت می‌خواهیم. مسئولیت نگهداری پله‌های برقی در ایستگاه‌های مترو با پیمانکاران نصب است و شرکت بهره‌برداری متروی تهران برای تامین حقوق شهروندان، با آنها برخورد خواهد کرد.

حادثه چگونه رخ داد؟
زهرا دختر دانشجویی که شاهد این ماجرا بود، به جام‌جم گفت: شب در حال بازگشت به خانه بودم. به دلیل شلوغی جمعیت نتوانستم برای خارج شدن از مترو از پله‌برقی استفاده کنم و منتظر ماندم تا کمی خلوت شود. چند لحظه بعد دیدم پله‌برقی مقابلم، حالت وارونه پیدا کرد. زنان و مردانی که روی آن بودند، نمی‌توانستند خود را کنترل کنند و فریاد می‌زدند. آنها نتوانستند تعادلشان را حفظ کنند و به دلیل تکان‌های وحشتناک پله‌برقی به این طرف و آن طرف پرت شده و صدمه دیدند.

حسن اسکندری یکی از افراد مصدوم در این حادثه به جام‌جم گفت: شب حادثه در حال رفتن به خانه یکی از اقوام بودم. در ایستگاه فرهنگسرای تهران در خیابان جشنواره پیاده شدم. هنگام استفاده از پله‌برقی ناگهان دچار نقص فنی شد.

وی افزود: پله‌ها به صورت وارونه شروع به حرکت کرد. مسافران ترسیده و وحشت کرده بودند. مسافران پله‌های بالایی تعادل خود را از دست داده و روی مسافران پله‌های پایین‌تر افتادند. من هم مچ پایم آسیب دید و به سختی و بعد از متوقف شدن پله‌برقی توانستم از آنجا خارج شوم. اما خیلی از افراد حاضر در آنجا بشدت مصدوم شدند.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------