سرقت خودرو به ‌راحتی آب خوردن



دزدان حرفه‌ای که پس از سرقت خودرو از پارکینگ‌های عمومی، آن را با جعل سند می‌فروختند، دستگیر شدند.

به گزارش جام‌جم، واپسین روزهای اسفند سال گذشته مردی با حضور در پلیس آگاهی استان زنجان از سرقت خودروی زانتیای خود خبر داد. شاکی به پلیس گفت: برای ساعاتی خودرویم را در نزدیکی پایانه اتوبوسرانی شهر پارک کردم، اما زمانی که بازگشتم، خبری از خودرویم نبود.

همزمان با تشکیل پرونده قضایی، تحقیقات پلیسی برای شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان ادامه داشت تا این‌که افراد دیگری نیز با حضور در پلیس آگاهی شکایت کردند خودروهای زانتیا و پژو پارس آنها که در سطح شهر پارک بوده، سرقت شده است.

بررسی این پرونده‌ها نشان می‌داد این خودروها که تجهیزات ایمنی از جمله دزدگیر و قفل پدال نداشته‌اند، به شیوه‌ای مشابه به سرقت رفته است.

با افزایش شکایت‌ها تحقیقات برای دستگیری سارقان ادامه داشت تا این‌که شش ماه پس از این ماجرا، هفته گذشته ماموران با کشف سرنخ‌هایی، متوجه شدند دو خودروی سرقتی پژو و زانتیا فروخته شده است. با تحقیق از خریداران معلوم شد، فروشندگان با اسناد خودرو اقدام به فروش آن کرده‌اند.

با اطلاعاتی که این دو نفر در اختیار پلیس قرار دادند و چهره‌نگاری، مشخص شد آنها سابقه‌دار بوده و در زمینه دزدی و خرید و فروش خودروهای سرقتی فعالیت دارند.

این دو نفر تحت‌تعقیب پلیس قرار گرفته و چند روز پیش در عملیات‌ جداگانه پلیسی در یکی از شهرهای زنجان دستگیر شدند.

متهمان با انتقال به پلیس آگاهی به سرقت سریالی خودروهای زانتیا و پژوپارس و فروش آنها اعتراف کردند.

یکی از سارقان به افسر تحقیق گفت: ما همراه مردی دیگر باند سرقت را تشکیل دادیم. ابتدا مکان‌هایی را که مردم خودروهایشان را آنجا پارک می‌کردند، زیرنظر می‌گرفتیم. بعد با اطمینان از این که خودروها دزدگیر و قفل پدال ندارند، راحت و سریع خودروها را سرقت می‌کردیم.

وی ادامه داد: برخی خودروها را با مدارک جعلی می‌فروختیم، تعدادی را هم به مبلغ سه تا ده میلیون تومان به افراد خلافکار که در زمینه سرقت، زورگیری و قاچاق کالا فعالیت داشتند، می‌فروختیم.

با اعتراف این متهم و همدستش، دیگر عضو باند هم شناسایی و دستگیر شد و در مواجهه حضوری با آنها به سرقت‌های سریالی و فروش خودروهای دزدی اعتراف کرد.

در ادامه تحقیقات معلوم شد این متهمان علاوه بر شهرهای زنجان، با سفر به شهرهای سه استان دیگر هم به سرقت‌های مشابه دست زده‌اند. برای متهمان قرار قانونی صادر شد.

تحقیقات تکمیلی از آنها برای مشخص شدن دیگر جرایمشان و دستگیری خریداران اموال سرقتی ادامه دارد.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------