دستگیری قاتل پس از فرار به تهران



  اخبارحوادث ,خبرهای   حوادث,حوادث روز

معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری جوانی که به همراه فردی دیگر اقدام به قتل جوانی در یکی از روستاهای نهاوند کرده و متواری شده بود، پس از دو سال خبر داد.

به گزارش ایسنا، در ساعت 11 روز دهم شهریور ماه امسال پرونده نیابت قضایی از شهرستان نهاوند به دادسرای امور جنایی ارسال شد و  برابر محتویات پرونده ، متهم متواری از شهرستان نهاوند به نام علی . ب 24 ساله  پس از وقوع جنایت در یکی از روستاهای شهرستان نهاوند ، از محل جنایت متواری و با پیگیری های پلیسی به عمل آمده مشخص شده که در تهران زندگی مخفیانه ای را آغاز کرده است .
 
با تشکیل پرونده نیابت قضایی در دادسرای امور جنایی تهران و به دستور بازپرس شعبه هشتم دادسرای امور جنایی ، پرونده برای شناسایی و دستگیری متهم متواری پرونده در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت و پدر مقتول پی از حضور در اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در اظهاراتش به کاراگاهان گفت : پسرم به نام فردین 25 ساله در تاریخ دهم فروردین ماه سال 93 طی درگیری با دو نفر از بچه های روستا به نام های عباس و علی به قتل رسید، در همان زمان عباس توسط پلیس آگاهی شهرستان نهاوند دستگیر و در اظهاراتش گفت که که قتلِ پسرم توسط علی انجام شده است، ماموران پلیس آگاهی شهرستان نهاوند نیز اقدامات زیادی را برای دستگیر علی انجام دادند تا نهایتا مشخص شد که وی پس از جنایت متواری شده است ؛ به تازگی اطلاع پیدا کردیم که علی . ب به صورت مخفیانه در تهران زندگی می کند اما هیچگونه اطلاعاتی دیگری از وی در اختیار نداریم.

کارآگاهان اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با بهره گیری از اطلاعات ارسال شده از سوی پلیس آگاهی شهرستان نهاوند و انجام اقدامات پلیسی اطلاع پیدا کردند که علی به عنوان پیک موتوری ، در رستورانی در منطقه کن مشغول به کار شده است ؛ لذا با شناسایی دقیق رستوران به عنوان مخفیگاه متهم  در منطقه کن به این محل اعزام شدند . اما علی با اطلاع از حضور کارآگاهان در رستوران اقدام به درگیری و فرار کرد که سرانجام در جریان یک تعقیب و گریز همراه با تیراندازی از سوی کارآگاهان ، دستگیر و به اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد.

علی پس از انتقال به اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ مدعی بیگناهی شد و گفت که بیگناه است و  قتل را عباس . س انجام داده است . متهم در اظهاراتش گفت: اوایل سال 1393 یکی از دوستانم به نام عباس . س به من مراجعه و عنوان داشت که با مقتول دچار اختلاف شخصی شده و قصد دارد تا از او انتقام بگیرد، عباس در خصوص درگیری خود با فردین نیز ادعا کرد که مسأله اش با فردین ناموسی است و به این بهانه مرا قانع کرد تا با او همکاری کنم و فردین را به بهانه ای به باغ یکی از بستگانش ببرم.

متهم در ادامه اظهاراتش به کاراگاهان گفت: در تاریخ دهم فرودین ماه سال 93 با موتورسیکلت عباس به دنبال مقتول رفته و او را سر کوچه محل زندگی شان سوار موتور کرده و با خودم به باغ یکی از بستگانِ عباس بردم ؛ عباس به من گفته بود که تنها قصد زهرچشم گرفتن از فردین را دارد اما به محض اینکه فردین از موتور پیاده شد ، با یک چاقو به سمت وی حمله ور شد و ضربه ای به فردین زد که روی زمین افتاد ؛ پس از آن نیز با ضربات متعدد چاقو او را به قتل رساند . من هم که بسیار ترسیده بودم با رها کردم موتور در محل جنایت از داخل باغ متواری شده و پس از آن به تهران آمده و تحت عنوان کارگر ساده مشغول به کار شده تا نهایتا دستگیر شدم.

بر اساس اعلام مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی پایتخت، سرهنگ کارآگاه حمـید مکرم ، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت : با توجه به وقوع جنایت در شهرستان نهاوند ، متهم دستگیر شده ضمن انجام هماهنگی با مقام  قضایی در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان نهاوند قرار گرفت و به محل ارتکاب جنایت در شهرستان نهاوند منتقل شد.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------