توقیف گوشی سرقتی دو زورگیر غرب تهران را به دام انداخت



 کارآگاهان پلیس تهران از ردزنی گوشی‌های مسروقه، دو زورگیری را دستگیر کردند که در غرب پایتخت در پوشش مسافرکشی اموال مردم را می‌دزدیدند.

به گزارش خبرآنلاین و براساس گزارش مرکز اطلاع‌رسانی پلیس آگاهی تهران این دو زورگیر در مناطقی چون مناطق سرقت های خود عنوان داشتند که عمده سرقت های خودشان را در مناطق غرب و جنوب غرب تهران بویژه در ونک، جنت آباد ، آریاشهر، ستاری، ستارخان، اشرفی اصفهانی ، پونک ، چهاردیواری ، میدان صنعت ، سعادت آباد طعمه‌های خود را انتخاب می‌کردند.

سرهنگ کارآگاه داوود فرد ، معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ در تشریح چگونگی شناسایی و دستگیری زورگیران گفت: پس از شکایت‌هایی از سرنشینان یک پراید سفید و پس از آنکه کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی در اسلامشهر مالخری را با گوشی‌تلفن‌های همراه شناسایی و دستگیر کردند، رد زورگیری‌های غرب تهران برای تیم تحقیقات جنایی مشخص شد و سرانجام در هفته پایانی مرداد امسال دو سارق به دام افتادند.

*ماجرا از کجا آغاز شد؟
ماجرای زورگیری توسط سرنشینان پراید سفید وقتی مطرح شد که دانشجویی روز ۲۴ اردیبشت ۹۵ با مراجعه به کلانتری 134 شهرک قدس به مأمورین اعلام کرد که توسط دو سرنشین یک دستگاه خودرو سواری پراید سفید رنگ مورد سرقت و زورگیری قرار گرفته است .


با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع سرقت بعنف و به دستور بازپرس شعبه اول دادسرای ناحیه 34 تهران ، پرونده جهت رسیدگی در اختیار اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .


این دانشجو پس از تحقیقات مقدماتی در اداره پنجم پلیس آگاهی ، به کارآگاهان گفت : آن شب حدود ساعت ۱۰ در میدان صنعت و به قصد رفتن به سعادت آباد سوار یک دستگاه خودرو پراید سفید با دو سرنشین جوان شدم که در میانه ی راه ، سرنشین پراید به سمت عقب برگشت و با تهدید چاقو اقدام به گرفتن وجه نقد، یک رشته دستبند نقره، یک کتانی مارک و گوشی تلفن همراهم جمعا به ارزش 5 میلیون تومان کرد بعدهم نهایتا آنها مرا در حاشیه اتوبان و در مکانی خلوت از ماشین پیاده و خودشان از محل متواری شدند .

*مالخری که سرنخ دستگیری زورگیران شد
در شرایطی که تحقیق درباره این پرونده جریان داشت کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی تهران با خبر شدند یکی از خریداران گوشی‌های سرقتی به نام ابراهیم بعد از رهایی از زندان دوباره به کار قبلی خود مشغول شده‌است و خرید گوشی سرقتی انجام می‌دهد.


کارآگاهان توانستند این مرد ۴۰ ساله در اسلامشهر به دام انداخته و به همراه گوشی های سرقتی به تهران منتقل کردند. در بررسی تلفن‌های مسروقه کارآگاهان با گوشی تلفن همراه همان دانشجویی برخورد کردند که در میدان صنعت توسط سرنشینان پراید سفید مورد زورگیری واقع شده بود.


پس از این مرحله کارآگاهان بازجویی از "ابراهیم" را با تمرکز بر ماجرای زورگیری‌های غرب تهران ادامه دادند و او نیز چاره ای جز اعترافنداشت. پس از این کارآگاهان با استفاده از بانک اطلاعات مجرمان سابقه‌دار تصاویر سارقان را به ابراهیم نشان داده و از او خواستند بگوید گوشی‌ها را از چه کسی خریداری کرده است.


در این مرحله تصویر دو تن از سارقان سابقه‌دار در زمینه سرقت و موادمخدر به‌نام های مجید و محمدکه ابراهیم می‌گفت گوشی‌ها راز آن‌ها خریداری کرده توسط مالباخته مورد شناسایی قرار گرفت.


این دو نفر در هفته پایانی مردادماه در اسلامشهر شناسایی و دستگیر شدند.


در ادامه تحقیقات ، مجید و محمد به دهها فقره "زورگیری از مسافر" اعتراف کردند.


"مجید" و "محمد" که به مصرف موادمخدر صنعتی از نوع شیشه اعتیاد دارند ، در خصوص زمان سرقت های خود نیز عنوان داشتند که عمده سرقت های خودشان را پس از مصرف شیشه و با تاریک شدن هوا انجام داده اند .


سرهنگ کارآگاه داوود فرد همچنین گفت : از کلیه شکات و مالباختگانی که بدین شیوه و شگرد و توسط سرنشینان خودروهای پراید سفید رنگ و نوک مدادی مورد تهدید و سرقت قرار گرفتند ، دعوت می شود تا جهت شناسایی متهمین و پیگیری شکایات خود به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------