کیف قاپ معروف پایتخت بار دیگر دستگیر شد/سرقت پس از گذراندن 10 سال زندان+تصاویر



کیف قاپ معروف پایتخت که تاکنون بارها دستگیر شده و آخرین بار نیز 10 سال محکومیت را در زندان سپری کرده است، بار دیگر دستگیر شد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان،در مورخه 09/03/1395 و از طریق مرکز فوریت های پلیسی 110 وقوع یک فقره موبایل قاپی در خیابان قلعه مرغی به کلانتری 161 ابوذر اعلام شد .

پرونده در اداره هجدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ :
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "موبایل قاپی" و با توجه به طرح شکایت های مشابه در خصوص سرقت به شیوه تک نفره ، به دستور دادیار شعبه اول دادسرای ناحیه 34 تهران پرونده جهت رسیدگی در اختیار اداره هجدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .

شکایت های مشابه با موضوع سرقت به شیوه تک نفره :
با ارجاع پرونده سرقت های "موبایل قاپی و کیف قاپی به شیوه انفرادی"به اداره هجدهم پلیس آگاهی ، دهها مالباخته به این اداره مراجعه و در اظهارات مشابه عنوان داشتند که توسط سرنشین یک دستگاه موتورسیکلت طرح هوندا 125 مورد سرقت کیف دستی و یا گوشی تلفن همراه قرار گرفتند .

شاکی اصلی پرونده در اظهاراتش به کارآگاهان عنوان داشت : "در ساعت 13:30 ، در خیابان قلعه مرغی به صورت پیاده در حال تردد و مکالمه با گوشی تلفن همراه بودم که ناگهان فردی حدودا 40 ساله با یک دستگاه موتورسیکلت [طرح] هوندا 125 نزدیک شد و در یک لحظه اقدام به  قاپیدن گوشی از دستم کرد ؛ سرعت سرقت و قاپیدن گوشی به اندازه ای بود که در چند ثانیه اول قادر  به انجام هیچ کاری نبودم و سارق همزمان با سرقت گوشی ، به سرعت از محل متواری شد " . 

  اخبارحوادث,خبرهای حوادث ,حوادث روز

شناسایی تصویر متهم :
با بررسی شکایت دهها مالباخته و ارائه مشخصات یکسان از این سارق تک نفره ، کارآگاهان با شناسایی محل های آلوده به سرقت که سارق عمدتا در آن مناطق اقدام به سرقت از مالباختگان کرده بود ، به این مراکز مراجعه و ضمن شناسایی دقیق محل های سرقت به بازبینی تصاویر برخی از دوربین های مداربسته این مناطق در زمان سرقت پرداختند .

نهایتا با بهره گیری از تصاویر بدست آمده از دوربین های مداربسته و شناسایی تصویر سارق توسط مالباختگان ، مجرم سابقه دار در زمینه کیف قاپی و موبایل قاپی بنام "کاظم . ر" ( 39 ساله ) مورد شناسایی قرار گرفت .

بررسی سوابق "کاظم . ر" حکایت از آن داشت که این مجرم سابقه دار در زمینه ی کیف قاپی و موبایل قاپی ، از سال 86 تاکنون بارها دستگیر و روانه ی زندان شده و آخرین بار پس از  گذراندن 10 سال دوران محکومیتش ، در سال 1393 از زندان آزاد شده است .

  اخبارحوادث,خبرهای حوادث ,حوادث روز

دستگیری متهم و اعتراف به دهها فقره سرقت :
با شناسایی "کاظم . ر" از سوی دهها مالباخته ، کارآگاهان با بهره گیری از اطلاعات موجود در سوابق متهم موفق به شناسایی مخفیگاه و محل های تردد متهم در خیابان هلال احمـر – انبار گندم شده و این مکان ها را تحت مراقبت های پلیسی و نامحسوس خود قرار دادند .

سرانجام "کاظم . ر" در زمان تردد با یک دستگاه موتورسیکلت طرح هوندا 125 زرد رنگ ، در خیابان انبار گندم شناسایی ، دستگیر و به اداره هجدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد .

"کاظم . ر" پس از مشاهده ی تصاویر متعدد از لحظه سرقت هایش و همچنین مواجه حضوری با دهها مالباخته و شناسایی کامل خود توسط آنها صراحتا به دهها فقره کیف قاپی و موبایل قاپی به شیوه انفرادی اعتراف و انگیزه خود را نیز تأمین هزینه مصرف موادمخدر خود از نوع شیشه و هروئین اعلام کرد .

در ادامه تحقیقات و با اعتراف "کاظم . ر" به فروش گوشی های تلفن همراه مسروقه به یکی از فروشندگان موادمخدر در منطقه انبار گندم ، خریدار اموال مسروقه و یکی از توزیع کنندگان موادمخدر منطقه انبار گندم نیز شناسایی ، دستگیر و پس از انتقال به اداره هجدهم و مواجه حضوری با متهم اصلی پرونده صراحتا به خرید دهها دستگاه گوشی تلفن همراه مسروقه در ازای تهیه موادمخدر برای "کاظم . ر" اعتراف کرد.

سرهنگ کارآگاه داوود فـرد ، معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت : " با اعتراف صریح متهم به دهها فقره سرقت ، بررسی پرونده های مشابه و شناسایی دهها مالباخته ، تاکنون دهها محل سرقت در مناطق خیابان مختاری ، خیابان نوفل لوشاتو ، شهرک شریعتی ، خیابان 12 فروردین ، چهارراه وحدت ، خیابان میرداماد ، خیابان جمهوری ، خیابان شهسواری ، خیابان هلال احمر ، خیابان کارگر ، میدان محمدیه ، انبار گندم ، خیابان قلعه مرغی و ... شناسایی شده است " .

سرهنگ کارآگاه داوود فـرد ، با اشاره به کاهش چشم گیر سرقت های تک نفره در سطح شهر تهران پس از دستگیری متهم گفت : " از کلیه مالباختگانی که بدین شیوه و شگرد مورد کیف قاپی و موبایل قاپی قرار گرفتند دعوت می شود تا جهت شناسایی متهم پرونده به اداره هجدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان وحدت اسلامی مراجعه نمایند " .

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------