حکم مجازات ربودن دختر ۶ساله/ زن و مرد متهم قصد داشتند گروگان را بکشند



زن و مرد جوانی که دختر شش ساله ای را در نی ریز دزدیده بودند، هرکدام به 15 سال زندان محکوم شدند.

 به  گزارش خبرجنوب,در دی ماه سال گذشته، دختر بچه شش ساله ای در شهرستان نی ریز، زمانی که در مهدکودک بود، ربوده شد و آدم ربایان سوار بر موتورسیکلت، پا به فرار گذاشتند.

زن و مرد آدمربا پس از اجرای نخستین مرحله از نقشه خود با پدر دختربچه تماس گرفتند و او را تهدید کردند که اگر به آنها پول ندهد، دخترش را به قتل خواهند رساند.

وقتی خبر این آدمربایی به گوش پلیس رسید، تیم ویژهای از کارآگاهان وارد عمل شدند و بررسیهای تخصصی برای یافتن ردی از گروگانگیران و آزادی دختربچه 6 ساله شروع شد.

مأموران با دادن آموزش های لازم به خانواده دختربچه، از آنها خواستند که در تماس های بعدي آدمربایان با آنها وارد معامله شوند و این در حالی بود که بررسی های گسترده پلیسی برای شناسایی محل اختفای گروگانگیران ادامه داشت.

بررسی ها نشان می داد یک زن و مرد عضو اين باند گروگانگیری هستند و در شهر نی ریز مخفی شده اند.

درحالی که تماس های گروگانگیران ادامه داشت و آنها پدردختربچه را تهدید می کردند که درصورت تن ندادن به خواسته شان، او را می کشند، بررسی های اطلاعاتی پلیس نتیجه داد و سرنخ هایی از مخفیگاه اصلی باند و محل نگهداری دختربچه ربوده شده در شهرستان نی ریز به دست آمد.

کارآگاهان با شناسایی خانه ای در این شهر، آنجا را محاصره کردند اما زمانی که قصد انجام عملیات برای رهایی گروگان را داشتند، متوجه شدند که آدمربایان، دختر بچه را از آن خانه خارج و به محل دیگری منتقل کرده اند. از آنجا که طبق اطلاعات پلیس، متهمان از شهر خارج نشده بودند، جستوجو برای شناسایی محل جدید اختفای آنها ادامه یافت و سرانجام خانه ای که گروگان 6ساله در آنجا نگهداری می شد، شناسایی شد.

در حالی که تحقیقات در این خصوص ادامه داشت ماموران باخبر شدند که یک زن و مرد جوان قصد فروختن گوشواره و یک زنجیر را دارند از این رو احتمال دادند که این طلای دختربچه باشد. بنابراين بلافاصله وارد عمل شده و یک زن و مرد را دستگیر و دریافتند که این دو همان آدم ربایان کودک 6 ساله هستند. در نهایت با دستگیری این دو نفر کودک شش ساله نیز آزاد شد.

در تحقیقات از این دو نفر مشخص شد که قصد ازدواج با هم را داشته و روز حادثه برای سرقت طلاهای این کودک نامبرده را ربوده تا بتوانند از این طریق پولی به جیب بزنند. این پرونده برای رسیدگی به دادسرای نی ریز ارسال شد. زن و مرد جوان در بازجویی ها به بزه ارتکابی اعتراف کرده و مدعی شدند روز حادثه دختر 6 ساله را از مقابل مهدکودک ربوده و پس از آن قصد فروختن طلاهای وی را داشته اند که توسط ماموران بازداشت شده اند. با اعتراف این دو نفر پرونده با صدور کیفرخواست به دادگاه ارسال شد. در نهایت پس از اخذ دفاعیات متهمان قاضی پرونده آنها را به اشد مجازات 15 سال زندان محکوم کرد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------