دستگیری جاعل مامور نما در ایستگاه مترو /کلاهبرداری در پوشش بازنشستگی پیش از موعد



فرمانده یگان انتظامی پلیس مترو پایتخت از دستگیری جاعل مامور نمایی خبر داد که تحت پوشش بازنشستگی پیش از موعد کلاهبرداری می کرد.

  به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان،‌ سرهنگ " علی راقی "در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت:در پی دریافت گزارش های متعدد و مراجعه حضوری تنی چند از شهروندان مبنی بر اینکه از سوی فردی که با معرفی خود به عنوان کارمند یکی از ارگان های نیروهای مسلح مورد اخاذی و کلاهبرداری قرار گرفته اند؛پرونده ای در این رابطه تشکیل و رسیدگی به موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس مترو پایتخت قرار گرفت.

 

  اخبارحوادث ,خبرهای   حوادث,حوادث روز

این مقام انتظامی افزود:بر این اساس، بلافاصله تیمی از ماموران مجرب مسئولیت رسیدگی به موضوع را بر عهده گرفته و تحقیقات گسترده خود جهت شناسایی و دستگیری متهم را آغاز کردند.

 

وی بیان داشت:در خلال تحقیقات پلیسی مشخص شد متهم مردی  حدود 40ساله است که به بهانه اینکه می تواند شرایط عضویت کارمندان دولتی را در تعاونی مسکن و یا در قبال دریافت مدارک پزشکی و بالینی بازنشستگی آنان را فراهم کند از این طریق طعمه های خود را شناسایی کرده و آنان را مورد اخاذی و کلاهبرداری قرار می دهد.

 

راقی افزود:با اطلاعات بدست آمده از شاکیان پرونده ، عملیات گسترده پلیسی و گشت زنی های هدفمند ، جهت شناسایی متهم آغاز و عوامل گشت انتظامی مسقر در مترو امام خمینی (ره) موفق شدند ساعت 8 ، روز 30 شهریورماه متهم را که به ایستگاه مترو به منظور کلاهبرداری از یکی از طعمه های خود مراجعه کرده بود،دستگیر و به مقر پلیس منتقل کنند.

 

وی ادامه داد:در بازدید از وسایل همراه متهم تعدادی مدارک هویتی متعلق به افراد غیر کشف که در خلال بازجویی های پلیسی هر چند جرم خود را انکار می کرد اما ناگزیر لب به سخن گشود و به جرم خود معترف شد.

 

متهم در بازجویی های پلیسی به ماموران گفت:با پرسه زنی در ایستگاه های مترو شهر تهران با شهروندان ارتباط کلامی برقرار و پس از اینکه از مشکلات اداری و معیشتی آنان اطمینان یافته به بهانه ایجاد شغل برای جوانان بیکار، عضویت در تعاونی مسکن و یا بازنشستگی پیش از موعد آنها و متناسب با نیاز طعمه های خود به بهانه استعلام از مبادی ذیربط از شکات مدارک هویتی دریافت و پس از سند سازی مبنی بر پیگیری مطالبات آنان، مبلغ توافق شده را در چند مرحله گرفته و در نهایت با تحویل یک پاکت خالی که به صورت در بسته و ممهور به مهر محرمانه به فرد مالباخته، از محل متواری می شدم.

 

فرمانده یگان انتظامی پلیس متروی تهران بزرگ تصریح کرد:در استعلام وضعیت هویتی متهم مشخص شد وی که "نادر.ج" نام دارد سابقه دار بوده و به اتهام جعل عنوان در سال های 93 و 94، به مدت 8 ماه در زندان بوده است.

 

سرهنگ راقی در پایان با بیان اینکه در تحقیقات صورت گرفته و طبق آخرین استعلامات انجام شده مشخص شد متهم به چند فقره کلاهبرداری دیگر نیز در شهر اصفهان معترف شده است،خاطرنشان کرد:تاکنون متهم به بیش از 13 فقره کلاهبرداری از شهروندان معترف شده که پس از اقرار صریح به جرایم خود به همراه پرونده متشکله جهت سیر مراحل قانونی و کشف سایر جرایم و همچنین شناسایی دیگر شکات در اختیار کارآگاهان پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت که بنا به دستور بازپرس پرونده جهت رسیدگی تخصصی تر به پلیس آگاهی شهر اصفهان معرفی شد.

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------