آخرین اخبار حوادث

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پخش زنده فیلم‌ دختران ایرانی برای مردان خارجی‌ | ماجرای تکان‌دهنده خانه‌های فساد

سخنگوی فراجا جزئیات تکان‌دهنده عملیات‌ این نهاد را در ارتباط با شبکه‌های فساد و فحشا، قاچاق زنان به خارج به بهانه مسابقه رقص…

گروگانگیری برای سرقت 147 گوشی تلفن همراه



پرونده سه مجرم خشن که با خودروی سرقتی و در پوشش مامور، فروشنده گوشی تلفن همراه را ربوده و از او 147 دستگاه موبایل سرقت کرده بودند، برای محاکمه روی میز قضات دادگاه کیفری استان تهران قرار گرفت. دو شاکی پرونده برای متهمان تقاضای اشد مجازات کرده‌اند.

 به گزارش جام‌جم، تحقیقات برای دستگیری سه مجرم خشن از زمستان سال گذشته و به‌دنبال شکایت راننده‌ای در پلیس آگاهی تهران آغاز شد. شاکی به ماموران گفت: من با خودروی پژو 405 خود مسافرکشی و خرج زندگی‌ام را تامین می‌کنم. دیروز از میدان آزادی به مقصد کرج سه مرد را دربستی به مقصد کرج سوار ماشین کردم. در بین راه آنها با تهدید قمه از من خواستند توقف کنم. بعد هم مرا به زور از ماشین به بیرون پرت کردند. به آنها التماس کردم ماشین را با خود نبرند که یکی از دزدان مدعی شد، دو روز بعد ماشین را در حاشیه شهر رها می‌کنیم.

 

پس از این شکایت، تحقیقات برای دستگیری دزدان آغاز شد تا این‌که یک روز بعد به ماموران خبر رسید، سه مامور قلابی پس از ربودن فروشنده گوشی تلفن همراه، 147 دستگاه موبایل او را سرقت کرده‌اند. دزدان پس از سرقت، گروگان خود را در حاشیه شهر رها کرده بودند.

 

شاکی وقتی به پلیس آگاهی آمد، در شکایت خود گفت: من فروشنده گوشی تلفن همراه هستم و پس از گرفتن سفارش، گوشی‌ها را به خریداران در شهرهای مختلف تحویل می‌دهم. امروز برای یکی از مشتریانم 147 دستگاه تلفن همراه آماده کرده و با آژانس راهی اصفهان شدم. در میانه راه سرنشینان یک دستگاه پژو 405 در حالی که بی‌سیم در دست داشتند، از راننده خواستند در حاشیه جاده توقف کند. آنها خود را مامور پلیس آگاهی معرفی و ادعا کردند، گوشی‌ها قاچاق است. هر چه به آنها گفتم اشتباه می‌کنید،قبول نکردند و گوشی‌ها را به ماشین خود منتقل و مرا هم سوار کردند. پس از طی مسافتی، دزدان با تهدید،کارت عابربانک و رمز آن را گرفتند. آنها سپس به تهران بازگشته و بعد از خالی کردن حسابم، مرا در حاشیه شهر رها کردند.

 

با بررسی پرونده مشخص شد، دزدان مامورنما همان سارقان خودرو هستند که با ماشین دزدی، آدم‌ربایی کرده‌اند.

 

کارآگاهان برای پیدا کردن ردی از متهمان، با بررسی حساب بانکی شاکی دوم متوجه شدند دزدان پول را به حساب یک پیرزن منتقل کرده‌اند. با کشف این سرنخ ماموران سراغ پیرزن رفتند که او مدعی شد، از ماجرا بی‌اطلاع بوده و کارت بانکی‌اش در اختیار پسرش سلمان است. از سوی دیگر تحقیقات نشان داد، سلمان از مجرمان سابقه دار است. وقتی عکس او به دو شاکی پرونده نشان داده شد، آنها او را به‌عنوان یکی از اعضای این باند شناسایی کردند.

 

در ادامه سلمان و دو همدستش به نام‌های شاهین و مهران شناسایی و دستگیر شدند. متهمان در بازجویی‌ها به سرقت خودروی پژو، آدم‌ربایی، جعل عنوان و سرقت 147 گوشی تلفن همراه و پول‌های شاکی دوم اعتراف کردند.

 

سلمان در بازجویی‌ها گفت: از قبل فروشنده گوشی‌های تلفن همراه را می‌شناختم و می‌دانستم هر هفته گوشی تلفن همراه به شهرهای دیگر می‌برد. موضوع را با دوستانم در میان گذاشتم و آنها پیشنهاد کردند، با خودروی سرقتی و در پوشش مامور از او سرقت کنیم. طبق نقشه ابتدا خودرویی را سرقت کردیم و بعد سراغ فروشنده تلفن همراه رفتیم. بعد از آدم‌ربایی، وسوسه شدیم حساب بانکی او را خالی کنیم که از این طریق گرفتار شدیم.

 

در حالی که دو شاکی پرونده برای متهمان تقاضای اشد مجازات کرده‌اند، پرونده آنها با صدور قرار جلب به دادرسی روز دوشنبه به دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال شد تا متهمان بزودی محاکمه شوند.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------