نقشه دزدان چرتی برای جیب‌ بری در اتوبوس



سه مرد معتاد نقشه دزدی از مسافران اتوبوس‌های بی آرتی را در زندان طراحی و بعد از آزادی آن را اجرا کردند.

 به گزارش جام‌جم، هشتم اردیبهشت امسال مردی با حضور در کلانتری 103 گاندی تهران از سرقت کیف پول خود توسط یکی از مسافران اتوبوس بی آر تی خبر داد.

 

شاکی به پلیس گفت: ساعت 10 صبح در میدان ونک سوار اتوبوس بی آر تی بودم که پس از طی مسافتی متوجه سرقت کیف پولم شدم. یکی از مسافران مدام چرت زده و به من تکیه می‌داد. احتمال می‌دهم او کیفم را سرقت کرده است.

 

وی افزود: داخل کیفم چند کارت بانکی و 800 هزار تومان پول بود. برای مسدود کردن حسابم به بانک رفتم که متوجه سرقت هفت میلیون تومان از حسابم شدم.

 

همزمان با تشکیل پرونده و ادامه تحقیقات ماموران متوجه شدند دو مرد که ماسک بهداشتی بر صورتشان زده بودند، موجودی حساب شاکی را خالی کرده‌اند. با به دست آمدن این سرنخ، ماموران تصویر آنها را به شاکی نشان دادند که او یکی از آنها را به عنوان مسافری که در اتوبوس به او تکیه داده بود، شناسایی کرد. این در حالی بود که سارقان بخشی از پول‌ها را به حساب فرد دیگری منتقل کرده بودند. صاحب حساب به کلانتری احضار و در بازجویی از وی معلوم شد این مرد هم مالباخته بوده و سارقان پول دزدی را به کارت سرقتی وی واریز و سپس از آن برداشت کرده‌اند.

 

متهمان تحت تعقیب پلیس قرار گرفتند. این در حالی بود که شاکیان دیگری که در اتوبوس‌های بی آر تی در دام سارقان گرفتار شده بودند، با حضوردر مرکز پلیس شکایت‌های مشابهی را مطرح کردند.

 

در ادامه جست‌وجوهای پلیسی، ماموران رد سه دزد سابقه‌دار را در این ارتباط به دست آوردند و آنها پس از پنج ماه دستگیر شدند و به سرقت از شاکیان اعتراف کردند.

 

متهمان با دستور بازپرس پرونده برای ادامه تحقیقات در اختیار ماموران اداره آگاهی تهران قرار گرفتند. دیروز متهمان راز 50 فقره دزدی از مسافران اتوبوس‌های بی آر تی را فاش کردند.

 

متهمان گفتند که نقشه این دزدی‌ها را در زندان طراحی و پس از آزادی، اجرا کرده‌اند. به عنوان مسافر سوار اتوبوس‌ها می‌شدند و در فرصتی مناسب کیف مردان را سرقت می‌کردند. موجودی کارت‌های بانکی را خالی و پول‌ها را میان هم تقسیم می‌کردند. بخشی از پول‌های دزدی را هم صرف خرید هروئین می‌کردند. مدارک هویتی سرقتی را هم داخل جوی آب یا صندوق پست می‌انداختند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------