آخرین اخبار حوادث

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پخش زنده فیلم‌ دختران ایرانی برای مردان خارجی‌ | ماجرای تکان‌دهنده خانه‌های فساد

سخنگوی فراجا جزئیات تکان‌دهنده عملیات‌ این نهاد را در ارتباط با شبکه‌های فساد و فحشا، قاچاق زنان به خارج به بهانه مسابقه رقص…

پایان فرار هشت ماهه عامل قتل در باغ پرتقال



عامل اصلی جنایت باغ پرتقال دریکی از روستاهای دزفول، پس از چند ماه ردیابی سرانجام در تهران دستگیر شد. متهم 20 ساله که پس از مرگ صاحب باغ گریخته بود، در حالی به دام افتاد که در تهران به عنوان کارگر ساختمانی مشغول کار بود.

به گزارش ایران، هجدهم بهمن سال گذشته مرد 45 ساله‌ای در روستای بن جعفر دزفول و در باغ پرتقالش با شلیک گلوله به قتل رسید. با اعلام این جنایت و تشکیل پرونده در دادسرای عمومی و انقلاب دزفول، با دستور بازپرس ویژه قتل تیمی از مأموران پلیس آگاهی این شهرستان وارد عمل شدند.نخستین بررسی‌ها نشان می‌داد صاحب باغ -محمدعلی - شب حادثه با چند نفر که قصد سرقت بار میوه باغش را داشتند، درگیر شده که در این نزاع با شلیک گلوله کشته شده است. با کشف این سرنخ تحقیقات میدانی دراین باره وارد مرحله تازه ای شد.

 

اعضای خانواده قربانی هم به پلیس گفتند: «چند شب پیش از وقوع این جنایت نیز سارقان به محصولات باغ دستبرد زده بودند. به همین خاطر محمدعلی تصمیم گرفت به تنهایی به باغ رفته و از آنجا مراقبت کند که این اتفاق رخ داد.»

 

پیگیری این مسأله در حالی ادامه یافت که کارآگاهان هیچ اطلاعاتی از هویت سارقان و عاملان جنایت نداشتند و پرونده با موضوع «سرقت مسلحانه» مورد بررسی قرار گرفت. چند روز پس از حادثه مأموران پلیس دزفول توانستند دو سارق مسلح به نام‌های علی و حمید را  که هر دو 21 ساله بودند، دستگیر و یک قبضه سلاح کمری نیز در مخفیگاهشان پیدا شد. با بررسی این اسلحه در پلیس آگاهی مشخص شد قربانی باغ پرتقال با همین سلاح کشته شده است. دو متهم در بازجویی‌ها به سرقت‌های مسلحانه و مشارکت در سرقت باغ اعتراف کردند اما عامل قتل را فردی به نام عباس- 20 ساله- معرفی کردند.

 

به این ترتیب تحقیقات برای دستگیری این متهم فراری آغاز و مشخص شد متهم سابقه‌دار از دزفول خارج شده و متواری است.متهمان در اعتراف هایشان گفتند: چند شب قبل به باغ مقتول رفته و مقدار زیادی از مرکبات باغ را سرقت کردیم. پس از فروش میوه‌ها بازهم تصمیم به سرقت از همان باغ گرفتیم و به همین علت شب پیش از سرقت، مخفیانه به داخل باغ رفته و میوه‌ها را چیده و آماده بردن کردیم. شب بعد هر سه نفر به داخل باغ رفتیم تا میوه‌های چیده شده را با وانت خارج کنیم که ناگهان از داخل باغ و در تاریکی، مقتول از میان درختان بیرون آمد و به سمت ما حمله ور شد. درگیری بالا گرفته بود که عباس به او شلیک کرد و با افتادن او روی زمین فرار کردیم. چند روز بعد هم وقتی متوجه مرگ این مرد شدیم عباس فرار کرد و سلاح را پیش ما گذاشت.»

 

ردگیری عامل جنایت در تهران

به دنبال این اعتراف‌ها پلیس آگاهی دزفول در جست و جوی عامل جنایت به سرنخ‌هایی از متهم در تهران رسید. به این ترتیب کارآگاهان پس ازدریافت نیابت قضایی به تهران اعزام و ادامه تحقیقات در اداره دهم پلیس آگاهی پیگیری شد.سرانجام مخفیگاه متهم در یک ساختمان نیمه ساز شناسایی و او شامگاه یکشنبه 11 مهر دستگیر شد. در بازجویی‌های مقدماتی نیز به مشارکت در سرقت‌های مسلحانه با دو متهم دستگیر شده و همچنین مشارکت در درگیری و قتل صاحب باغ پرتقال اعتراف کرد. سرهنگ کارآگاه حمید مکرم، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با توجه به وقوع جنایت در شهرستان دزفول، متهم برای ادامه تحقیقات در اختیار پلیس آگاهی شهرستان دزفول قرار گرفت

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------