حمله خونین به هیأت عزاداری در ساری



  اخبارحوادث,خبرهای   حوادث, حوادث روز

دو مرد با حمله به یک هیأت عزاداری در ساری آنجا را تیرباران کردند و پس از مجروح کردن دونفر از عزاداران حسینی با یک خودروی ٢٠٦ متواری شدند.

 به  گزارش شهروند ؛این درحالی است که یکی از این دو متهم، چند ساعت بعد ازسوی پلیس شناسایی و دستگیر شد و تلاش برای بازداشت متهم دیگر همچنان ادامه دارد. ساعت ٢٠ پنجشنبه‌شب بود که حادثه‌ای خونین دریکی از هیأت‌های مذهبی شهر ساری رخ داد. آن شب مردم در هیأتی به نام علقمه درساری مشغول عزاداری بودند که ناگهان صدای شلیک‌های گلوله وحشت زیادی در این هیأت به پا کرد.

 

مردم فریاد می‌زدند و سعی داشتند که از آن هیأت فرار کنند. در ادامه مشخص شد که دو مرد با اسلحه شکاری به این هیأت حمله کرده‌اند. آنها به دونفر از عزاداران حسینی شلیک کردند و سوار بر یک خودروی ٢٠٦ از محل متواری شدند. این ٢نفر به افراد هیأت مستقر در ایستگاه صلواتی حاشیه خیابان کشاورز ساری حمله و دونفر را با شلیک ازتفنگ ساچمه‌ای زخمی کردند. حمله‌کنندگان بلافاصله با خودروی‌شان از صحنه فرار کردند.

 

اگرچه خودرو با تصویربرداری دوربین‌های مداربسته مغازه‌های منطقه و یکی از سرنشینان هم توسط شاهدان عینی شناسایی شد .مسئولان هیأت علقمه پس از این حادثه اعلام کردند که موضوع هیچ ربطی به هیأت نداشت و ناشی از اختلاف و خصومت شخصی بود. بلافاصله این حادثه به پلیس اطلاع داده شد و آنها موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

 

مأموران پلیس برای بررسی موضوع راهی محل حادثه شدند و به تحقیق در این رابطه پرداختند. بنا بر این گزارش، مجروحان حادثه با کمک اعضای هیأت به بیمارستان ساری منتقل شدند.شاهدان به مأموران گفتند: «مردی به نام (ه ـ ر) با اسلحه شکاری وارد این هیأت عزاداری در ساری شد و پس از شلیک به سمت عزاداران و مجروح کردن دونفر به نام‎های الف ـ ج و ع ـ ج و سوار بر یک خودروی ٢٠٦ ازمحل حادثه متواری شد.»

 

بنا بر گزارشات مردمی، شخص ضارب با یکی از افراد مصدوم درگیری شخصی داشته و این عمل را مرتکب شده است.این درحالی است که سرهنگ حجت‌الله حاجی‌زاده، معاون اجتماعی نیروی انتظامی مازندران درباره این حادثه گفت: «یکی از ٢ متهم حمله‌کننده با سلاح شکاری به یکی از عزاداران حسینی هیأت علقمه ساری، دستگیر شد و در بازداشت به سر می‌برد. حمله‌کنندگان ٢نفر بودند که نفر دوم هم شناسایی شده و پلیس درتعقیب وی برای دستگیری است. همچنین به احتمال زیاد نفر دوم هم تا ساعاتی دیگر دستگیر می‌شود. انگیزه حمله به یکی از اعضای هیأت عزاداری علقمه ساری اختلاف شخصی است و شلیک با اسحله ساچمه‌ای شکاری بود.

 

مصدوم نیز درحال حاضر در بیمارستان بستری است.» معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی مازندران گفت که پرونده این ٢ متهم پس از دستگیری عامل اصلی برای برخورد قانونی دراختیار دستگاه قضائی قرار می‌گیرد.هیأت علقمه ساری از‌سال ٨٢ ثبت و فعال شد. استان مازندران بیش از پنج‌هزار هیأت مذهبی دارد که یک‌سوم از این هیأت‌ها در شهر ساری فعالیت دارند.همچنین در ادامه احمد حسین‌زادگان، فرماندار ساری با بیان این‌که یکی از افراد حمله‌کننده به یکی از هیئات مذهبی در این شهرستان شناسایی شد گفت: «حمله‌کننده به هیأت مذهبی ساری یکی از اراذل و اوباش منطقه بود.»

 

وی یا بیان این‌که حمله‌کننده با تفنگ ساچمه‌ای به پای راست مضروب شلیک کرد و از صحنه گریخت، گفت: در این حمله فقط یک نفر زخمی و به بیمارستان انتقال یافت و کس دیگری صدمه ندیده است.فرماندار ساری انگیزه این حمله را اختلافات شخصی اعلام کرد و گفت: «در مورد نوع اختلاف موضوع در دست بررسی است.»

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------