آخرین اخبار حوادث

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پخش زنده فیلم‌ دختران ایرانی برای مردان خارجی‌ | ماجرای تکان‌دهنده خانه‌های فساد

سخنگوی فراجا جزئیات تکان‌دهنده عملیات‌ این نهاد را در ارتباط با شبکه‌های فساد و فحشا، قاچاق زنان به خارج به بهانه مسابقه رقص…

نوجوان متهم به قتل در انتظار شهادت هم‌شاگردی‌ها



سرنوشت پسر نوجوانی که متهم است در یک شوخی دوستش را که قهرمان تکواندو بود به قتل رسانده‌ است، بعد از تحقیق از هم‌شاگردی‌هایش روشن می‌شود و دادگاه در‌این‌باره رأی صادر می‌کند.

به گزارش شرق  ، اردیبهشت‌ماه یک سال قبل پلیس از طریق مسئولان حراست بیمارستانی در اردبیل باخبر شد پسر نوجوانی جان خود را از دست داده‌ است. مطابق گزارشی که به پلیس ارائه شد، این نوجوان در پی یک شوخی با دوستش با او درگیر و بعد از اینکه فشار بر عناصر حیاتی گردنش وارد شد، او را به بیمارستان انتقال دادند و بعد از گذشت ٢١ روز او جان خود را از دست داد.  به‌این‌ترتیب، نوجوان متهم که آرمین نام دارد و ١٦ساله است، بازداشت شد.

 

او در تحقیقات گفت: دوستم با من شوخی می‌کرد و زنجيری را به سمت صورتم پرت می‌کرد من خواستم زنجیر را از او بگیرم تا دیگر پرت نکند گردنش را گرفتم و با هم گلاویز بودیم که یکدفعه بدنش سست شد و روی زمین افتاد من هم بلافاصله به اورژانس زنگ زدم در این مدت مسئولان مدرسه هم بودند اما کاری نکردند و به بچه‌ها و حتی پزشکیار مدرسه هم گفتند وارد عمل نشود نیم ساعت طول کشید تا اورژانس بیاید و بعد که به بیمارستان منتقل شد، گفتند بی‌هوش است و سطح هوشیاری او پایین آمده ‌است. بعد از آن دیگر خبر نداشتم چه اتفاقی برای او افتاده اما بعد از سه هفته گفتند فوت شده ‌است.  با توجه به اعتراف این نوجوان، مأموران از دوستان او که شاهد ماجرا بودند بازجویی کردند.

 

پسران نوجوان نیز تأیید کردند درگیری در مدرسه اتفاق افتاده و دو دوست بعد از اينكه مقتول به سمت آرمین زنجیر پرت کرد با هم گلاویز شدند اما حرکت دیگری از سوی آرمین انجام نگرفت تا اینکه مقتول سست شد و روی زمین افتاد و البته آن زمان نفس می‌کشید. بعد از مشخص‌شدن علت مرگ به پزشکی قانونی سپرده شد. متخصصان اعلام کردند این نوجوان به دلیل فشار بر عناصر حیاتی گردنش دچار افت هوشیاری شده و بعد از انتقال به بیمارستان به دلیل وضعیتی که داشته دچار عفونت بیمارستانی شده و جانش را از دست داده ‌است. در این نظریه آمده ‌است در‌صورتی‌که پزشکان متخصص در زمان طلایی بالای سر مقتول حاضر می‌شدند امکان اینکه او زنده بماند، وجود داشت.

 

با توجه به آنچه در پرونده بود بازپرس رسیدگی‌کننده این پرونده قرار منع تعقیب درخصوص قتل عمدی را صادر و اعلام کرد مدارک با ارتکاب قتل عمدی از سوی متهم مطابقت ندارد اما به این نظر از سوی دادستانی اعتراض شد و پرونده به دادگاه عمومی برای تعیین تکلیف رفت که البته نظر دادستانی تأیید شد. به‌این‌ترتیب، کیفرخواست علیه متهم صادر و پرونده برای رسیدگی به دادگاه کیفری استان ارسال شد.

 

تا اینکه چند روز قبل جلسه رسیدگی به این پرونده برگزار شد. بعد از اینکه نماینده دادستان کیفرخواست علیه متهم را خواند و اولیای‌دم درخواست قصاص را مطرح کردند، وکیل‌مدافع آنها در جایگاه حاضر شد و گفت: عمل متهم نوعا کشنده بوده‌. او با فشار بر عناصر حیاتی گردن مقتول باعث مرگ او شده‌ است و ادعای او مبنی بر اینکه قصدی برای کشتن نداشته، درست نیست.

 

وقتی نوبت به متهم رسید، او اتهام را رد کرد و گفت: ما با هم دوست بودیم و هیچ مشکلی هم نداشتیم آن روز هم داشتیم شوخی می‌کردیم من هم برای اینکه بتوانم از دست زنجیرزدن‌های مقتول فرار کنم، گردن او را گرفتم منظورم هم دعوا نبود و بلافاصله بعد از اینکه او سست شد و روی زمین افتاد، اورژانس را خبر کردم. من نه قصدی برای کشتن مقتول داشتم و نه فکر می‌کردم اگر گردنش را بگیرم به او صدمه اساسی وارد کرده‌ام.

 

سپس نوبت به عبدالصمد خرمشاهی، وکیل‌مدافع متهم، رسید. او در دفاعيات خود گفت: عمل موکل من نوعا کشنده نبوده ‌است. ضمن اینکه نوجوانان در مدرسه معمولا حین شوخی و دعوا با هم اولین‌ کاری که می‌کنند این است که گردن همدیگر را می‌گیرند و این عمل امری عادی است. مقتول هم هیچ بیماری خاصی نداشت و یک نوجوان سالم بود. او قهرمان تکواندو در منطقه‌اش بود بنابراین زورش بیشتر از موکل من بود و پزشکی قانونی نیز این مسئله را تأیید کرده ‌است. مقتول نه پیر بود و نه بیماری داشت و نه آلت قتاله‌ای دراین‌میان وجود دارد. عمل نوعا کشنده به چیزی اطلاق می‌شود که فرد بلافاصله بعد از اینکه عمل روی او انجام شد جانش را از دست دهد مثلا پرت‌کردن از بلندی درحالی‌که عمل موکل من چنین نبود و به نظر می‌رسد عمل او یک خطا بوده ‌باشد، حتی قتل شبه‌عمد هم نیست.

 

بعد از پایان گفته‌های طرفین پرونده، هیأت قضائی وارد شور شدند و با بررسی وضعیت موجود اعلام کردند زمانی وارد شور می‌شوند تا رأی دادگاه را صادر کنند که تحقیقات دوباره‌ای از شاهدان پرونده که هم‌کلاسی‌های دو نوجوان هستند، انجام و یک‌بار دیگر گفته‌های آنها بررسی شود. به‌این‌ترتیب، پرونده برای انجام تحقیق به دادسرا بازگردانده شد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------