دنبال پول کلان بودم



اخبار حوادث - مرد میانسال چگونه قاچاقچی مواد مخدر شد؟
دنبال پول کلان بودم

نام و تاهل: مجید ـ و، متاهل سن: 40 سال تحصیلات: ابتدایی اتهام و محل دستگیری: حمل مواد مخدر ـ استان تهران یگان دستگیرکننده: پلیس راه

مجید چهار سال را در زندان گذرانده، البته در شهری دیگر و بتازگی به تهران منتقل شده است تا ادامه محکومیتش را سپری کند. او متهم به حمل مواد مخدر است و آن طور که خودش می گوید، اولین بار که دست به چنین کاری زد، گرفتار شد.

او داستان زندگی اش را این طور تعریف می کند: سواد درست و حسابی ندارم؛ فقط آنقدر بلد هستم که بخوانم، کمی هم نوشتن بلدم، اما نه خیلی خوب. از بچگی و از وقتی یادم است، کار کردم. با کارگری پول هایم را جمع و ازدواج کردم. زن خیلی خوبی دارم. همین که تا حالا پای من ایستاده، نشان می دهد واقعا زن فداکاری است. بعد از ازدواج هم خیلی زود بچه دار شدیم. دو پسر و دو دختر دارم. زندگی عادی و معمولی داشتم و هیچ وقت اهل خلاف نبودم. همیشه سرم به کارم گرم بود و روزی ام می رسید تا این که وسوسه شدم.

متهم ادامه می دهد:چند سال بعد از ازدواج توانستم با پول هایی که جمع کرده بودم، ماشین سنگین بخرم. با کامیون بار جابه جا می کردم. کار اصلی ام تره بار و میوه بود. از شهرهای مختلف به تهران جنس می بردم و درآمدم بد نبود، البته هیچ وقت ثروتمند نبودم و همیشه کاستی هایی در زندگی داشتیم اما قابل تحمل بود. سال ها به همین شیوه زندگی کردم تا این که یکی از دوستانم گولم زد.

 

شاید خنده دار باشد که مردی در سن و سال من گول بخورد. همه خیال می کنند فقط بچه ها و جوانان هستند که گیر می افتند، اما من هم فریب خوردم و قبول کردم مواد جابه جا کنم. چون رانندگی کار سخت و سنگینی است، همیشه به این فکر می کردم کاش طوری شود که پول کلانی به جیب بزنم و دیگر مجبور نباشم شبانه روز را در جاده ها بگذرانم. می خواستم راحت تر کار کنم. این طوری بیشتر پیش خانواده ام بودم در همین فکرها بودم که یکی از دوستانم پیشنهاد کرد مواد جابه جا کنم تا پول خوبی گیرم بیاید.

مجید این پیشنهاد را رد کرد. او می گوید: اصلا اهل این کارها نبودم. اسمش که می آمد، خوف برم می داشت. می ترسیدم گیر بیفتم و زن و بچه هایم تنها بمانند. خودم هم از زندان وحشت داشتم. به دوستم گفتم اهل این جور برنامه ها نیستم، اما او دست از سرم برنداشت.

 

چون کامیون داشتم، برای جابه جایی مواد دنبال کسی مثل من می گشت. چند بار دیگر هم پیشنهادش را تکرار کرد. رقمی که می گفت خیلی بالا بود، از طرفی می گفت فقط همین یک بار این کار را انجام دهم. کمی که فکر کردم، گفتم با یک بار اتفاقی نمی افتد. مواد را دست صاحبش می رسانم، پولم را می گیرم و دیگر این کار را تکرار نمی کنم. با آن مبلغ می توانستم خیلی از مشکلاتم را حل کنم. این طور بود که موافقت کردم.

مجید آن روزها به چیزی غیر از گرفتن پول کلان فکر نمی کرد و حتی احتمال دستگیری و زندانی شدنش را هم از یاد برده بود. او بالاخره مواد مخدر را در کامیونش جاسازی کرد و راهی تهران شد اما در میانه راه پلیس به او شک کرد و وی بعد از کشف مواد به زندان افتاد.

او می گوید: وقتی پلیس ماشینم را می گشت، نزدیک بود از ترس سکته کنم. وقتی هم مواد را پیدا کردند، تازه فهمیدم چه خاکی بر سرم شده است. دنیا برایم به آخر رسیده بود. دلم می خواست همان جا بمیرم.

 

مرا به بازداشتگاه بردند و بعد هم دادگاه و زندان. وحشتناک بود. الان به شرایط عادت کرده ام، اما آن روزهای اول واقعا غیرقابل تحمل بود. خواب به چشمانم نمی آمد. غذا از گلویم پایین نمی رفت. آدم هایی را می دیدم که سال ها بود زندانی بودند، اما عین خیال شان هم نبود. از آنها هم می ترسیدم، درباره زندان چیزهای خیلی بدی شنیده بودم و وحشت داشتم.

 

از طرفی نگران زن و بچه هایم بودم. هر زنی که بود، در این وضع سریع به دادگاه می رفت و طلاقش را می گرفت اما زنم پایم ایستاد. او در این مدت خیلی سختی کشیده است و باز هم باید این شرایط را تحمل کند. شاید آزاد شوم، شاید هم با درخواستم موافقت نشود و باز هم در زندان بمانم. در این سال ها دو پسرم خیلی صدمه دیدند. آنها هم مدرسه را رها کردند و برای این که خرجی خانه را دربیاورند، کارگری می کنند.

خیلی وقت است که همسر و فرزندانم را ندیده ام. شرایط ملاقات سخت است و آنها هم گرفتاری های خودشان را دارند. البته تلفنی مرتب با هم در تماس هستیم. من اشتباه کردم و بدجوری ضربه خوردم. اگر آزاد شوم، هرگز سراغ این کارها نمی روم. در این سال ها کامیونم هم از دست رفت و آن را برای تامین هزینه زندگی فروختند. همه چیز را سر یک فکر غلط باختم، اما بعد از این که آزاد شدم، دوباره کار می کنم تا بتوانم همه چیز را جبران کنم.

اخبار حوادث - جام جم 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------