کلاهبرداری میلیاردی بنگاهدار قلابی از مستاجران



بنگاهداری که با ترفندی ماهرانه اقدام به کلاهبرداری از متقاضیان رهن آپارتمان می کرد، به زندان محکوم شد.

 به گزارش خبرجنوب ؛تحقیقات پلیس برای دستگیری متهم، چندی قبل و با شکایت مردی در دادسرای شیراز شروع شد.این مرد به بازپرس پرونده گفت: مدتی قبل قرارداد رهن منزلمان به اتمام رسید.

 

برای همین شروع به جستوجو در مناطق شیراز کردم تا بتوانم مورد مناسبی پیدا کنم. چند روز قبل صاحب یکی از بنگاهها به من گفت آپارتمان خوبی سراغ دارد که برای من کاملا مناسب است.

 

این مرد گفت که صاحب آپارتمان یکی از دوستانش است و برای اینکه مشکلی برایش پیش آمده قصد دارد آن را زیر قیمت رهن بدهد.

 

بعد مرا به آنجا برد تا آپارتمان را نشانم دهد. بعد از دیدن ملک و آشنایی با صاحبخانه، تصمیم گرفتم هر طوری شده این آپارتمان را رهن کنم.

 

به همین خاطر به بنگاه برگشتم و چون نمیخواستم ملک را از دست بدهم، 20 میلیون تومان بهعنوان ودیعه به صاحبخانه پرداخت کردم. بعد از امضای قولنامه، از بنگاه خارج شدم تا هر چه زودتر این خبر خوب را به همسرم بدهم.

 

شاکی ادامه داد: چند روز بعد تصمیم گرفتم برای پیگیری کارها، سری به بنگاه بزنم و قرارداد را تنظیم کنیم.برای همین به طرف بنگاه رفتم وقتی به آنجا رسیدم قرارداد منعقد شد اما بنگاهدار مبلغ دقیق رهن را داخل قولنامه قید نکرد. از این موضوع تعجب کردم وقتی علت این کار را جویا شدم مدعی شد طی صحبتهایی که با صاحبخانه داشته به درخواست او قرار شده کل مبلغ در قرارداد قید نشود.

 

من هم قبول کردم اما مدتی بعد با تماس های مکرر صاحبخانه متوجه شدم که ادعای بنگاهدار کذب بوده است.

 

آنجا بود که فهمیدم این مرد بنگاه را تخلیه کرده و متواری شده است.

 

نقشه حساب شده

بعد از اظهارات این مرد، پرونده در اختیار پلیس آگاهی قرار گرفت و تحقیقات برای کشف راز این معما شروع شد.

 

پلیس که مطمئن شده بود مرد بنگاهدار ،کلاهبردار حرفهای است، تحقیقات برای دستگیری وی را شروع کرد. هنوز سرنخی از متهم به دست نیامده بود که 22 شاکی دیگر هم با مراجعه به اداره پلیس، از بنگاهدار قلابی شکایت کردند.

 

کلاهبرداریهای جدید

درحالیکه جستوجو برای دستگیری متهم ادامه داشت، وی با همان نقشه قبلی، کلاهبرداریهایش را ادامه داد.

 

اینبار با راه اندازی یک بنگاه قلابی تعدادی مستاجر دیگر را فریب داد و بعد از دریافت میلیون ها تومان از آنها به عنوان بیعانه و تنظیم قولنامه های جعلی، بنگاه خود را تخلیه کرد و متواری شد.

 

با فاش شدن دور جدید کلاهبرداریهای متهم کارآگاهان، تحقیق برای دستگیری وی را ادامه دادند. بررسیها نشان میداد که وی دارای سوابق متعددی در زمینه جعل و کلاهبرداری است.

 

با این اطلاعات، تمامی نشانیهای موجود در پرونده این مرد در اختیار تیم تحقیق قرار گرفت اما وی محل زندگی خود را تغییر داده و به جای دیگری نقل مکان کرده بود.

 

بررسیها برای دستگیری متهم، سرانجام پلیس را به مخفیگاه متهم راهنمایی کرد و این مرد بعد از چند شبانه روز تعقیب و مراقبت پلیسی به دام افتاد.

 

این مرد وقتی خود را در محاصره پلیس دید، سعی کرد با ایجاد درگیری و سیاهبازی فرار کند اما ماموران او را دستگیر کردند و به اداره آگاهی انتقال دادند.

 

در نخستین روز دستگیری متهم، تعدادی از مالباختگان خود را به اداره آگاهی رساندند و از متهم شکایت کردند.پس از آن پرونده وی با صدورکیفرخواست به دادگاه ارسال شد.

 

متهم در بازجویی ها به بزه ارتکابی اعتراف کرد. در این پرونده که 22شاکی داشت وی به 10 سال حبس و جریمه و به اتهام خیانت در امانت نیز به دو سال زندان محکوم شد.

4747 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------