10 سال ادعای بی‌گناهی مرد متهم به قتل



مردی که متهم به قتل جوانی در یک درگیری خیابانی است با گذشت 10 سال از جنایت همچنان منکر اتهام خود است.

به گزارش جام‌جم، رسیدگی به این پرونده از 8 تیر 85 و به دنبال قتل مرد جوانی در یک درگیری در شهرری در دستور کار تیم جنایی تهران قرار گرفت. ماموران پس از حضور در محل متوجه شدند در جریان نزاع، پسر جوانی به نام ماهان با ضربه چاقو به قتل رسیده است.

 

دوستان مقتول مدعی بودند، ماهان در جریان درگیری با مردی به نام احسان به قتل رسیده است. با شناسایی متهم به قتل، او بازداشت شد و ماموران تحقیقات از او را آغاز کردند. او با انکار قتل گفت: با خواهرم که معلولیت ذهنی دارد در حال حمل اثاثیه بودم که سر پل ری، چند موتورسوار سد راهم شدند. یکی از آنها خواستگار سابق دخترم بود. آنها مرا کتک زدند، به طوری که بینی و سرم شکست. من مقتول را با چاقو نزدم و نمی‌دانم چه کسی او را کشته است. در حالی که دوستان مقتول مدعی بودند احسان قاتل است، کارگران کارخانه‌ای که نزدیک آنجا بود، شهادت دادند دست علی چاقو ندیده‌اند.

 

احسان چند بار در دادگاه کیفری استان تهران محاکمه و برای او حکم قصاص صادر شد که دیوان عالی کشور آن را نقض کرد. پس از چند بار محاکمه و نقض حکم، سرانجام قضات دیوان عالی کشور پرونده را از موارد لوث تشخیص داده و آن را برای رسیدگی به شعبه دهم دادگاه کیفری استان تهران ارسال کردند.

 

صبح دیروز به این پرونده به ریاست قاضی محمدباقر قربان‌زاده رسیدگی شد که اولیای دم در جلسه دادگاه حاضر نشدند، اما پیش از دادگاه اعلام کرده بودند درخواست قصاص دارند.

 

احسان این بار در دفاع از خود گفت: روز حادثه با وانت بار می‌بردم که چند موتورسوار به طرفم حمله کردند. یکی از آنها مدعی بود من دو میلیون تومان به آنها بدهکار هستم. آنها شیشه ماشین را شکستند و مرا بیرون آوردند. بر اثر کتک‌های آنها سر و بینی‌ام شکست. سرایدار کارخانه با پلیس تماس گرفت، اما ماموران دیر در محل حاضر شدند.

 

وی ادامه داد: در یک لحظه متوجه شدم خواهرم نیست. اطراف را که نگاه کردم، یکی از آنها را دیدم که خواهرم را با خود می‌برد. با موتور مرد سرایدار دنبال خواهرم رفتم و او را برگرداندم. وقتی ماموران سر رسیدند، مرا بازداشت کرده و به کلانتری بردند. من ضربه‌ای به مقتول نزدم و او را نمی‌شناختم.

 

رئیس دادگاه: پزشکی قانونی هیچ آثاری از شکستگی روی سر یا بینی‌ات گزارش نکرده است. در این باره چه دفاعی داری؟

 

متهم به قتل: من دروغ نمی‌گویم. بر‌اثر ضربه‌های آنها سر و صورتم خونی شد. پس از دفاعیات متهم، قضات دادگاه برای تصمیم‌گیری وارد شور شدند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------