معمای سوختن پرشیای سفید در اعتراف مرد اخمو+عکس



  اخبارحوادث ,خبرهای  حوادث,حوادث روز

4 مرد با پوشیدن لباس پلیس به سراغ مردان افغان رفته و دست به سرقت میلیونی از طعمه هایشان می زدند.

به گزارش رکنا، 12 تیرماه سال جاری مرد افغان با مراجعه به کلانتری 132 نبرد از ماجرای گرفتار شدن در دام 2 مرد مامور نما پرده برداشت.

 

مرد افغان به ماموران گفت: 2 مرد که لباس پلیس به تن داشتند با خودروی پرشیا سفید رنگ جلوی راهم را گرفتند و دستور دادند تا سوار بر خودرویشان بشوم.

 

داخل خودرو همه مدارکم را گرفتند و پس از بررسی کارت ترددم مدارکم را به من پس دادند اما پس از چند ساعت وقتی برای گرفتن پول به جلوی دستگاه خودپرداز رفتم متوجه سرقت کارت بانکی ام شدم و فردای آن روز وقتی به بانک رفتم مشخص شد که مردان مامور نما نزدیک به 2 میلیون تومان از حسابم پول برداشت کرده اند.

 

بدین ترتیب تیمی از ماموران اداره پنجم پلیس آگاهی تهران به دستور بازپرس علی وسیله ایردموسی برای دستگیری این مردان مامور نما وارد عمل شدند و در گام نخست در برابر پرونده های مشابه ای قرار گرفتند که در آن مردان افغان در تله مامورنماها گرفتار شده بودند.

 

تجسس های پلیسی برای دستگیری مردان مامور نما کلید زده شد که روز 24 تیرماه مردی با چهره ای آشفته و اخمو با مراجعه به دادسرای ناحیه 34 پیش روی بازپرس شعبه پنجم ادعا کرد که چندی پیش 2 مرد مامورنما جلوی راهش را گرفته و به بهانه شکایتی که از خودرویم شده بود سوار بر پرشیای سفید رنگم شده و گفتند که برای پیگیری ماجرا به پارکینگ پلیس بروم اما وقتی ماجرا را پیگیری کردم تازه فهمیدم 2 مرد با لباس پلیس دزدان فریبکار بودند.

 

تیم پلیسی در این مرحله پی بردند که خودروی پژو پرشیای سرقت شده صبح همان روز در جنوب تهران به آتش کشید شده است و با توجه به اینکه مردان مامور نما با این خودروی سرقتی نقشه شان را به اجرا می رساندند فرضیه جدیدی پیش روی کارآگاهان قرار گرفت و ماموران باتوجه به رفتار مرموز مرد اخمو تصویر وی را پیس روی چند مرد افغان قرار دادند.

 

در این مرحله طعمه های مردان مامورنما با دیدن تصویر صاحب خودروی پرشیا ادعا کردند که این مرد یکی از همان دزدان فریبکار است.

 

همین سرنخ کافی بود تا کامران برای تحقیقات بیشتر به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران احضار شود و در حالیکه خود را از ماجرای سرقت ها بی اطلاع می دانست وقتی در برابر طعمه هایش قرار گرفت لب به اعتراف گشود.

 

کامران به ماموران گفت: با همدستی 3 تن از دوستان با لباس پلیس به سراغ مردان افغان می رفتیم و به بهانه بررسی کارت شناسایی آنها اقدام به سرقت کارت بانکی شان می کردیم و در صورتی که رمز کارت ها همراه کارت ها نبود به بهانه بررسی حساب بانکی شان رمز آنها را می گرفتیم و پا به فرار می گذاشتیم.

 

وی افزود: چون فکر می کردیم مردان افغان از ترس اینکه به کشورشان بازگردانده شوند احتمال اینکه از ما شکایت کنند کم بود تا اینکه فهمیدیم پلیس در تعقیبمان است.

 

این مرد ادامه داد: چون احتمال می دادیم شماره پلاک خودرویمان لو رفته باشد برای ردگم کنی ابتدا خودروی پرشیا را آتش زدیم و سپس من که صاحب خودرو بودم با مراجعه به پلیس از دزدیده شدن خودرویم خبر دادم اما پلیس از نقشه مان مطلع شد و دستگیر شدم.

 

با اعترافات این مرد که رییس این باند مامور نما است کارآگاهان با اطلاعات به دست آمده موفق به دستگیری دیگر اعضای این باند فریبکار شدند.

 

بنا به این گزارش، بازپرس علی وسیله ایردموسی از شعبه پنجم دادسرای ناحیه 34 در این مرحله دستور داد تا 4 متهم برای تحقیقات بیشتر و افشای دیگر جرائم احتمالی در اختیار ماموران اداره 5 پلیس آگاهی تهران قرار گیرند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------